ikamien.pl • Środa [26.04.2023, 21:13:20] • Gmina Wolin
S3, Troszyn-Dargobądz-Świnoujście na półmetku. Zobacz film!
fot. Andrzej Ryfczyński
Do zakończenia budowy całej trasy S3 ze Świnoujścia do Lubawki, granicy Czech pozostało niewiele. W budowie jest odcinek Bolków-Lubawka o długości 31,3 km oraz dwa nasze odcinki: Świnoujście-Dargobądz-Troszyn o łącznej długości 33 km. Planowane zakończenie tych inwestycji to przyszły rok.
Redakcja iswinoujscie.pl i ikamien.pl miała w poniedziałek 24 kwietnia okazję być na każdym ważnym miejscu budowy drogi szybkiego ruchu - S3. Zaczęliśmy od stałego lądu w Recławiu, gdzie kładziona była masa bitumiczna na przygotowaną podsypkę nowego prawego pasa jezdni Wolin-Troszyn. Właśnie tutaj będą montowane przęsła nowego, drugiego mostu łukowego. Istniejący most, budowany prawie 20 lat temu, został dostarczony drogą wodną i montowany od strony wody.
fot. Andrzej Ryfczyński
Tym razem nowe przęsło będzie nasuwane ze stałego lądu na Wyspę Wolin, a pływające jednostki będą tylko podtrzymywać je. Zmieni się też całkowicie komunikacja od strony wschodniej Wolina do Troszyna. Pomiędzy wiatrakami a nową drogą S3 powstanie całkowicie nowa droga lokalna. Tak od Ratusza w Wolinie przez dawny most pojedziemy do Troszyna od strony południowej, od strony wiatraków nową drogą. Natomiast stara trójka zostanie rozebrana, a częściowo po niej i na dawnym poboczu powstanie druga, lewa nitka S3 Wolin-Troszyn.
fot. Andrzej Ryfczyński
Bardzo ważny jest węzeł zachodni w Dargobądzu. Są już podpory i przęsła oraz uformowany cały odcinek nowej trasy, na którym będzie lana masa bitumiczna. Ten węzeł jest w samym środku Wyspy Wolin i ma bardzo ważne znaczenie.
fot. Andrzej Ryfczyński
Podobnie jest w Międzyzdrojach czy Łunowie. Można określić, że prace są na półmetku i wkrótce będzie z górki. Może to nieco za duży optymizm, ale nie ma przestoju na budowie, a praca wre. Zaczyna się wielkie betonowanie konstrukcji mostowych i wiaduktów oraz układanie masy bitumicznej. Ta batalia będzie do końca tego roku.
fot. Andrzej Ryfczyński
Najgorszą wiadomością jest to, że na żadnym odcinku nowej S3 do sezonu nie uda się poprawić drożności wąskich prowizorycznych objazdów. Szykuje nam się trudny okres komunikacyjny w tym sezonie. Musimy przetrwać ten czas.
Dolny Śląsk powinien się uczyć jak się buduje drogi od Zachodniopomorskiego.
Wjazd do Wrocławia od północy (Lubin Polkowice) i do samego Wrocławia to śmiech na sali. Jednojezdniowa droga i to bez pobocza.
Zawczasu postawcie ze 3 fotoradary to trochę ostudzi zapędy piratów
Dolny Śląsk powinien się uczyć jak się buduje drogi od Zachodniopomorskiego. Wjazd do Wrocławia od północy (Lubin Polkowice) i do samego Wrocławia to śmiech na sali. Jednojezdniowa droga i to bez pobocza.
Ale będzie jazda bez trzymanki.
Dobra wiadomość.