POGODA

Reklama

Wydarzenia

ikamien.pl • Piątek [14.10.2022, 14:36:34] • Polska

Videomat z funkcją e-kasjera POLREGIO wdraża innowacyjną usługę, która ułatwi pasażerowi proces zakupu biletu kolejowego

Videomat z funkcją e-kasjera POLREGIO wdraża innowacyjną usługę, która ułatwi pasażerowi proces zakupu biletu kolejowego

fot. iswinoujscie.pl

POLREGIO wprowadza na rynek VIDEOMATY, innowacyjne rozwiązanie technologiczne, dzięki któremu podróżny w trakcie kupowania biletu, będzie mógł skorzystać z pomocy e-kasjera. Wykorzystanie nowoczesnej technologii pozwoli na uzupełnienie sieci kas biletowych o urządzenia samoobsługowe, ale wyposażone w usługę, pozwalającą na kontakt w postaci transmisji wideo z konsultantem. Spółka pilotażowo wdroży 10 urządzeń na mniejszych i większych dworcach kolejowych. Jest to pierwsze tak nowoczesne rozwiązanie na polskim rynku.

Obecnie podstawowym narzędziem wykorzystywanym w procesie sprzedaży biletów jest kasa biletowa, w której można kupić bilety na połączenia wszystkich przewoźników kolejowych. Należy zaznaczyć, że pociągi Spółki codziennie zatrzymują się na 1900 stacjach i dworcach kolejowych. Dziś POLREGIO uruchamia ok. 150 kas, których kosztochłonność w niektórych przypadkach przekracza nawet 50%. Dostępność tych kas na dworcach premium wynosi średnio 12 godzin dziennie, ale już na mniejszych dworcach jedynie 7 godzin. W celu uzupełnienia dostępności zakupu biletów na dworcach, przy wsparciu zespołu handlowego, przygotowana została koncepcja nowego narzędzia sprzedażowego. Będzie ono posiadało cechy kasy biletowej, dostępne będzie w godzinach uruchamianych pociągów przez POLREGIO, a jego kosztochłonność będzie jednocyfrowa.

„Zainspirował nas tradycyjny biletomat. Gdyby połączyć jego funkcje z funkcjonalnością tradycyjnej kasy biletowej moglibyśmy uzyskać narzędzie, które będzie posiadało oczekiwane funkcjonalności – i tak narodził się pomysł videomatu z funkcją e-kasjera - mówi Adam Pawlik, Członek Zarządu - Dyrektor Handlowy POLREGIO S.A.

E-kasjer to osoba zlokalizowana w Call Center, która pomoże klientowi zakupić bilet kolejowy.
Wystarczy, że pasażer przyciśnie odpowiedni przycisk na ekranie lub na obudowie videomatu i połączy się z Call Center. W kolejnym kroku e-kasjer wybierze zgodnie z oczekiwaniami klienta ofertę, a klientowi pozostanie jedynie zbliżenie karty płatniczej do czytnika i odebranie biletu. Dodatkowym atutem takiego rozwiązania jest dostępność usługi w każdym videomacie, niezależnie od jego lokalizacji.

Videomat z funkcją e-kasjera POLREGIO wdraża innowacyjną usługę, która ułatwi pasażerowi proces zakupu biletu kolejowego

fot. Organizator

„Funkcja e-kasjera będzie dostępna w godzinach od 6:00 do 22:00, czyli aż 16 godzin. Zakładamy, że ta dodatkowa funkcjonalność będzie stanowiła zachętę do zakupu biletu dla osób, które do tej pory nie były przekonane do korzystania z usług tradycyjnego biletomatu. Postanowiliśmy, że zrealizujemy ten pomysł w formie projektu pilotażowego, a już niebawem udostępnimy naszym klientom 10 takich urządzeń, które zostaną zainstalowane na większych i mniejszych dworcach w Polsce. W kolejnych miesiącach będziemy monitorować różnorakie wskaźniki tego projektu.” – dodaje Adam Pawlik, Członek Zarządu - Dyrektor Handlowy POLREGIO S.A.

Videomaty są efektem wielomiesięcznej współpracy między firmami POLREGIO, Netią i Avista, dla których zarówno sprawna obsługa pasażera, jak i elektroniczna sprzedaż usług są priorytetem.

- Grupa Netia ma bardzo duże doświadczenie w zakresie wsparcia podróżnych. Jestem przekonana, że nasi konsultanci, którzy od wielu lat realizują na najwyższym poziomie usługi Netia Customer Service na rzecz największych przewoźników kolejowych, doskonale sprawdzą się również jako asystenci klientów w procesie wsparcia zakupu biletów w videomatach   – mówi Jolanta Lorenc, Dyrektor w Obszarze B2B Grupy Netia. - Współpracujemy z POLREGIO od wielu lat w szerokim spektrum rozwiązań i mamy w tym zakresie bardzo dobre doświadczenia. Jest to firma otwarta na wdrażanie innowacji technologicznych, czego kolejnym przykładem jest nasze wspólne pilotażowe wdrożenie, które już teraz wzbudza duże zainteresowanie innych przewoźników – dodaje Jolanta Lorenc.

- Proces projektowania rozwiązania w zakresie oprogramowania oraz samego urządzenia był złożony, na każdym etapie chcieliśmy sprostać oczekiwaniom pasażerów oraz POLREGIO. Jestem przekonany, że możemy być dumni z końcowego efektu. Wdrażamy produkt, który z całą pewnością ułatwi proces zakupu biletów – podkreśla Sebastian Borowski – Prezes Zarządu Avista Sp. z o.o.

Pierwsze videomaty będą dostępne w ramach pilotażu, między innymi w: Krakowie, Zielonej Górze, Jarosławiu, Poznaniu, Łodzi, Świnoujściu, Szczecinie oraz Opolu. W nadchodzących tygodniach firma POLREGIO zaplanowała kampanię reklamową pod hasłem „Do kolejki bez kolejki” oraz szereg eventów na dworcach, zachęcających do skorzystania z videomatów.

Krzysztof Żurek, 38 Content Communication
Senior PR Consultant


komentarzy: 3, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-3 z 3

Gość • Piątek [14.10.2022, 18:45:50] • [IP: 5.173.198.**]

Kiedyś śpiewano, wszyscy polacy to jedna rodzina. Dzisiaj spiewaja nic a gdzie dwoch sie bije tam trzeci korzysta.

Gość • Piątek [14.10.2022, 17:55:58] • [IP: 5.173.198.**]

Kto odpowiada za wzrost prób samobójczych i samobójstw w ostatnich latach? Moze i po części ludzie ale czy tak naprawde?

Gość • Piątek [14.10.2022, 16:37:32] • [IP: 5.173.198.**]

W koncu cos nowego bo od kiedy wszedl pisz, świat się zatrzymał i jedyne artykuły to nagonka, jedni na drugich, a ten to, a ten tamto a rozwoj czy poprawa swiata sie zatrzymala bo szukają igły w stogu siana zamiast iść do przodu. Jak dobrze, że niedługo wybory bo pozwolili sobie na zbyt dużo. Zbyt duzu propagandy, nienawiści. Dzieci to oglądają a później w radiu mówią, ze brakuje miejsc dla dzieci w osrodkach pokrzywdzonych przez dorosłych. Powtórzę jeszcze raz. Pokrzywdzonych. Każde dziecko rodzi się raczej normalne. Chce być, jeść, mieć, jeździć, zwiedzać, podróżować. Co im zrobiono i kto nauczył hejtowac, odurzac sie alkoholem czy używkami nadmiernie ponad miare? Kto za to odpowiada.

Oglądasz 1-3 z 3
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl
■ Miejska Biblioteka Publiczna w Międzyzdrojach we współpracy z Klubem Przewodników PTTK "Na Wyspach" w Międzyzdrojach serdecznie zapraszają na prelekcję pt. „Romantyczne czarownice: Pomorze i Meklemburgia. Początki kulturowego toposu...”, która odbędzie się 26 listopada 2024 r. o godz. 18.00 w bibliotece (Plac Ratuszowy 1). ■ Łukasz Dzioch wygrał w II turze wyborów na burmistrza Dziwnowa, pokonując Jarosława Siomkę stosunkiem głosów 855 do 765 ■