Kiedyś na terenie tym nic nie było.
fot. Andrzej Ryfczyński
Ratusz w Międzyzdrojach to ogromna inwestycja. To miejsce, gdzie mieszkańcy będą mieli możliwość załatwienia bardzo wielu spraw w jednym miejscu. Wszystkie budynki wchodzące w skład tego administracyjnego kompleksu zostały wybudowane na palach. Wszystko przez to, że teren ten jest piaszczysty i podmokły.
Kiedyś na terenie tym nic nie było.
2016r.( fot. Andrzej Ryfczyński / archiwum )
- Były to tzw. piachy, był to teren podmokły otoczony ulicami Komunalną, Nowomyśliwską, Niepodległości i Gryfa Pomorskiego. Teraz teren ten został zurbanizowany. Wszystkie budynki zostały wybudowane na palach - mówi nam burmistrz Międzyzdrojów, Mateusz Bobek.
fot. Andrzej Ryfczyński
W budynku administracyjnym znajduje się Urząd Miejski, OPS oraz MTBS.
- Czekamy jeszcze z niecierpliwością na bibliotekę i czytelnię - dodaje burmistrz Bobek.
fot. Andrzej Ryfczyński
Jak informuje burmistrz Międzyzdrojów na dole znajdzie się także miejsce na działalność komercyjną. Powstanie bank, będzie także Zakład Ubezpieczeń Społecznych oraz zamiejscowe placówki Starostwa Powiatowego w Kamieniu Pomorskim.
fot. Urząd Miejski w Międzyzdrojach
- Wszystko po to, aby można było w jednym miejscu załatwić wszystkie sprawy. Nie ukrywam, że temu też służy bezpłatny parking przez dwie godziny. Budynek jest w pełni przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, tak, aby każdy bez żadnych barier mógł załatwić swoją sprawę - mówił Mateusz Bobek.
Według planów na parterze budynku administracyjnego znajdziemy m.in: lokale usługowe, windykację - kasa, szatnie damskie i męskie, toalety, pokój socjalny, biuro komendanta, biuro strażników miejskich, Cepik, pomieszczenie techniczne, serwerownie, biuro informatyka, magazyn, bar, boks na rowery, czytelnia z salą spotkań, dział dla dzieci, oraz czytelnie internetową.
Na pierwszym piętrze znajduje się sala spotkań rady miejskiej, sekretariat rady miejskiej, biuro przewodniczącego rady miejskiej, biuro radcy prawnego, poszczególne referaty Urzędu Miejskiego, pomieszczenia socjalne, toalety, terapia grupowa, gabinet terapeutyczny, biuro księgowej, biuro dyrektora, wypożyczalnia, magazyn książek, biuro opracowań księgozbiorów.
Na drugim piętrze jest m.in sekretariat burmistrza, buro burmistrza, biuro sekretarza, poszczególne referaty Urzędu Miejskiego, sala konferencyjna, biuro zastępcy burmistrza, biuro skarbnika, kierownik OPS, inspektor ds. uzależnień, magazyn żywności, sekretariat MTBS, realizacja świadczeń, asystent rodziny, księgowość, sala zebrań wspólnot, główny księgowy MTBS, rozliczenia oraz biuro pani prezes MTBS, toalety.
Na trzecim piętrze m.in. sala ślubów oraz obrad rady miasta, biuro USC, archiwum USC, biuro ewidencji ludności, pomieszczenia logistyczne, techniczne, toalety i szatnia.
Jak informuje burmistrz Międzyzdrojów dopełnieniem tej inwestycji będzie zrealizowanie placu przed ratuszem, który zamieni się w oazę zieleni.
Zagospodarowanie placu przed ratuszem planowane jest na 2023 rok.
- Całość kwoty za ratusz to 31.151.609,19 zł netto. Przed Ratuszem będzie również zagospodarowany plac . Nowe Centrum sp. z o.o. uzyskała pozwolenie na budowę. Burmistrz Międzyzdrojów Mateusz Bobek pod koniec września ubiegłego roku, przedstawił mieszkańcom 3 koncepcje zagospodarowania przestrzeni publicznej przed nowym ratuszem. Mieszkańcy w głosowaniu do Budżetu Obywatelskiego, zdecydowali się wybrać trzecią koncepcje projektową - poinformowała Aleksandra O'Donnel z Biura Burmistrza Międzyzdrojów.
fot. ikamien.pl
źródło: www.ikamien.pl
Gratulacje! Budynek dobrze wpisany w przestrzeń miasteczka, choć o proporcjach można by dyskutować...Projektowany był w czasie prosperity, oby w czasie kryzysu nie stał się problemem... Życzmy sobie wszyscy, by polska przedsiębiorczość i samorządowa mądrość pozwoliła zdrowo przetrwać nadchodzące zmiany w imię wspólnego dobra...
istotne jest to ze widac bardzo dużo zieleni
Gigantomania.
Można zrobić z tego szkole i przedszkole po wyborach.
Zobaczymy po zimie, ogrzać stary urząd miejski a tę stodołę to jednak różnica, zwłaszcza w obecnej niepewnej sytuacji.
Przedszkole tam powinno być. Ile tych urzędasów musimy wyżywić.
Za hajs podatnikow baluj
Najwazniejsze ze w szatniach bedzie podzial na damsko meskie.W terazniejszych czasach jest koniecznosc. " - kasa, szatnie damskie i męskie, toalety, pokój socjalny, biuro komendanta, biuro strażników miejskich,"
Ciasno było w starym urzędzie
Po gramatyce widać, że pracownicy sobie chwalą. Wśród nich są ludzie ale też ludziska. Byle nie zapominali, że t z podatków mieszkańców ten pałac. Pracujący tam ludziska na szkolenie z kultury obsługi klientów. Nie zapominajmy, że taki jest cel ich pracy czyli za to dostają od Nas kasę. Można opublikować zdjęcia Urzędów miast podobnej liczebności mieszkańców. Naprawdę przypomina to Uewrząd wojewódzki. Oby dobrze służyli pracownicy ludziom. Trochę może i ma znaczenie budynek, ale dla petenta ważne jest pozytywne załatwienie sprawy przez miłego i kompetentnego fachowca niż złorzeczyć pod nosem wychodząc z pałacu.
Pewnie te dobre komentarze piszą pracownicy
Na palach a w środku ściany pękają
Byłam, widziałam i cieszę się, że mamy taki ratusz. W ciągu 40 minut załatwiłam 3 sprawy. Poza tym, nareszcie pracownicy urzędu mają prawdziwe gabinety, a nie klituszki z biurkami tuż obok siebie. Przecież na Książąt Pomorskich, to był dramat. Oddech złapać ciężko było. Taki ratusz, to na wiele lat starczy.
A mnie bocian przyniósł w kapuście. Rozumiem, że 5cio tysięczne miasto stać na to i nie będzie problemu w czasach kryzysu bo inaczej to co ja będę z tego miał? Będą podnosić mieszkańcom podatki żeby mieli z czego utrzymać wszystko? A mieszkańcy skąd mają wziasc?
A po co im taki ratusz a co urzad miejski był złym budynkiem lepiej jak by przekazali młodym mieszkania bo uciekają weźcie się za działki ogrodnicze sami obcy mieszkają i sprzedają
Małe miasteczko wybudowało sobie Urząd Wojewódzki.
Dojście z ratusza do Gryfa Pomorskiego kiedyś było planowane koło poczty na ulicę Krótką i dalej do domu kultury. Ale czy teraz ktoś o tym pamięta? Pewnie będziemy chodzili na okrągło.
A gdzie będzie biblioteka, bo się nie mogę doczytać? I drugie pytanie, którędy będzie dojście od ul. Gryfa Pomorskiego, czy trzeba będzie chodzić dookoła?