Opis warsztatu:
Celem warsztatu jest przekazanie praktycznych narzędzi budowania autentycznego i angażujące- go przekazu promocyjnego na temat prowadzonych przez siebie działań. W trakcie szkolenia zapoznasz się z zasadami współpracy z dziennikarzami oraz organizacją spotkań dla mediów. Podczas tego spotkania pogłębimy także umiejętność tworzenia materiałów, komunikatów i infor- macji wspierających przekaz rzeczniczy.
Korzyści dla Uczestników warsztatu:
Zdobędziesz wiedzę o sobie oraz swojej motywacji do pracowania na rzecz sprawy lub organizacji, dla której działasz. To będzie punkt wyjścia na którym zbudujesz swój przekaz na zewnątrz. Pod- czas warsztatu poznasz także moc płynącą z tworzenia autentycznej i szczerej informacji o sobie i swoich działaniach. Przećwiczysz umiejętność udzielania wywiadów i kontaktowania się z media- mi. Dowiesz się czym jest public relations i jaki jest jego wpływ na funkcjonowanie organizacji, grupy, osób skupionych wokół wspólnej sprawy na wewnątrz i na zewnątrz.
Metody pracy:
Mini wykład, ćwiczenia w parach / ćwiczenia w grupie, praca indywidualna, case – study.
Sylwia Nikko Biernacka - Fotografka, trenerka, liderka społeczna, inspira- torka. Założycielka Fundacji Machina Fotografika. Pracuje na rzecz wzmac- niania zmian społecznych, po to aby kobiety i mężczyźni na równych pra- wach uczestniczyli w różnych sferach życia. Absolwentka kulturoznawstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i fotografii w Instytucie Twórczej Fotografii w Czechach (Uniwersytet Śląski w Opavie). Ukończyła Szkołę Trenerów Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP oraz Program Liderzy Polsko – Amerykańskiej Fundacji Wolności.
Stypendystka Ministry Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2015 r., uczestniczka programu Inter- national Visitor Leadership Program organizowanego przez Departament Stanu Rządu USA. Po- mysłodawczyni projektu „440 km po zmianę”, pieszego przejścia brzegiem Bałtyku wzmacniające- go obecność kobiet z niepełnosprawnością ruchu w przestrzeni publicznej oraz działającego na rzecz modernizacji polskich plaż tak aby były dostępne dla wszystkich zgodnie z zasadami projek- towania uniwersalnego. Kocha Bałtyk.
Czas trwania – 8 godzin szkoleniowych (1h = 45 minut), godz. 09.00 – 15.00
Ilość Uczestniczek / Uczestników: 12 osób
Opiekunka warsztatu: Olga Glińska, e-mail: olga@440km.pl
Program ramowy:
Data: 17 marca 2016
Godzina 09.00 – 10.30
Rundka zapoznawcza, przedstawienie celów warsztatu i jego programu, określenie wzajemnych zasad współpracy.
Czym jest Public relations?
10.30 – 10.45
Przerwa kawowa
10.45 – 12.15
Poznanie narzędzi budowania autentycznego przekazu oraz kilku informacji o swojej motywacji do działania na rzecz społeczności.
12.15 – 13.00
Przerwa obiadowa
13.00 – 14.15
Kontakty z mediami, zasady współpracy z dziennikarzami_kami. Rodzaje wywiadów i spotkań dla mediów.
14:15 – 14.30
Przerwa kawowa
14.30 – 15.00
Podsumowanie warsztatu.