W poniedziałek umowę w tej sprawie podpisali: marszałek województwa oraz producent pociągów - nowosądecka firma Newag.
Pierwsze dwa Impulsy wyjadą na zachodniopomorskie tory już 4 grudnia. - To najszybsze pociągi wyprodukowane w Polsce - zachwalał prezes firmy Newag, Zbigniew Konieczek. - Jeden ze składów, który kursuje na Dolnym Śląsku, jechał z prędkością 211 km/h. Mógł jechać szybciej, ale tylko na tyle mieliśmy zezwolenie.
Na razie takie prędkości ominą nasz region. Polskie Linie Kolejowe wciąż remontują tory. - Trwają jeszcze prace na odcinku pomiędzy Kliniskami a Goleniowem. Mam nadzieję, że wraz z ich zakończeniem PLK zezwoli na to, aby przejazdy były krótsze mówi marszałek województwa, Olgierd Geblewicz.
Teraz pociąg na pokonanie 111-kilometrowej trasy ze Świnoujścia do Szczecina potrzebuje prawie dwóch godzin. W przyszłości podróż ma być o pół godziny krótsza.
12 Impulsów będzie kosztować ponad 200 mln zł. Większość pieniędzy pochodzi z funduszy unijnych.
2013-11-04, 19:53 Autor: Sławomir Orlik
TO KONIECZNIE TRZEBA WYJECHAĆ DO AFGANISTANU TAM JEST LEPIEJ ALE TO ZDECYDOWANIE I POWODZENIA NA TAMTYCH AUTOSTRADACH!!
Kamień Pomorski miasto powiatowe a odłączone od świata jak Afrykańska wioska to jest śmiech a jak autem tam się pojedzie to szok w oczach lepiej się jeździło w Afganistanie z Farah do Herat. . Ta Swinoujscie, wolin, miedzyzdroje są bardziej rozwinięte podróż do szczecina to nie problem ciągle lecą busy i pociągi.. Kamień Pomorski to dramat jak z gry Dant'e Inferno ciemne, mrok, szpital jak z Silent Hill, torowisko w centrum, koszmar.. Urzędnicy muszą się porządnie zastanowić bo nie wiem za co biorą pieniądze wszystko jest ładowane w US i inne siedziby to jest dymanie polaka na legalu w biały dzień współczuję wam rodacy dobrze że nie mieszkam tu na co dzień, współczuje wam braku sił wyjścia na ulice lubimy się męczyć i nie wtracać a to dotyczy każdego gdzie ta siła jaka była w polaku we wczesniejszych dziejach historii polski?? kiedyś będzie lepiej wiecznie Ci sami rządzić nie będą a każdy będzie i tak rozliczony tam u góry.
Ciekawe czy zimą podczas mrozów będą się otwierały i zamykały drzwi. Widziałem kiedyś jak w jednostce EZT wkur... konduktor otwierał drzwi z kopa bo nie szło inaczej. Te są delikatniejsze to by zrobił dziurę.
Jazda pociągiem z Kamienia do Szczecina trwa ponad dwie godziny plus przesiadka w wysokiej. Jeśli ktoś jedzie z dużą ilością bagażu, z dzieckiem w wózku, osoba niepełnosprawna to jest o wiele wygodniej pociągiem. Ale trzeba mieć czas i nerwy na polskie pkp. I często wychodzi taniej niż pks.
Jak dla mnie kolej i tak jest diabelnie tania. Nikt mnie nie dowiezie do Szczecina za 15zł
NAJPIERW trzeba przenieśc przjazd kolejowy obok stadionu, bo ten w tym obecnym miejscu za długo i za czesto jest zamykany
Kamień - Poznań, pięknie bo to jest dla nas okno na świat!!
Uważam, że gdyby ceny biletów na kolei były niższe, to więcej osób mogłoby pozwolić sobie na podróżowanie, przez co wpływy z przewozów kolej miałaby WYŻSZE... chytry dwa razy traci, a składy za krótkie przepełnione do granic możliwości jeżdżą lub świecą pustkami
A do Kamienia ? Pewnie dopiero po modernizacji torów..
I będzie jak z PESĄ, przyjedzie raz do Kamienia, zagra mu orkiestra, Burmistrz uśmiechnięty, lud uradowany a potem znów będą kursowały blaszane puszki z rozregulowanym termostatem. I po co to zamieszanie, skoro i tak do Kamienia zajeżdżać nie będzie?
Tylko się cieszyć, że idzie ku nowoczesności...:)
Piękny jest to prawda, a jak by tak połączyć z trójmiastem było by jeszcze piękniej:):)
A co z tego będzie miał Kamień Pomorski? Pewnie jak zwykle nic.
Cofanie się w XIX wiek to jest zakup mniejszych skłądów, podczas gdy te co są obecnie, większe, jeżdzą przeładowane do granic możliwości
To prawda, wystarczy więcej połączeń i mniejsze składy, co po nowych pociągach jak jeżdżą za rzadko :/
tylko ceny za wysokie są...
PIĘKNE
NIE NO LEPIEJ STLOCZENI W POCIĄGU TOWAROWYM TAM WIECEJ WEJDZIE BO NIE MA SIEDZEŃ TAKIE PODEJSCIE TO COFANIE SIE W XIX W
kapitalnie sliczne są !! nowoczesne i luksusowe milo az podróżować
I teraz PKP będzie mogło nas dalej wozić jak bydło stłoczonych, w lepszym opakowaniu. Więcej kursów, a nie nowoczesnych pociągów...