POGODA

Reklama

Wydarzenia

ikamien.pl • Czwartek [31.10.2013, 17:27:24] • Kamień Pomorski

Szatan opętał dzieci sąsiada!

Szatan opętał dzieci sąsiada!

fot. Czytelnik

„Dzieci uczestniczące w praktykach Halloween są opętane przez szatana” pisze nasza czytelniczka. „Przez okno w kuchni widzę jak dzieci sąsiada, odprawiają niezgodne z tradycją praktyki, przygotowując maski i kapelusze czarownic do nadchodzących obrzędów. Niby zabawa a efekt jest taki że dziecięce szajki w poszarpanych strojach biegają wyłudzając słodycze i roznosząc zło”, pisze pani Janina.

Jak pisze portal Krucjata Młodych. Polski jezuita ks. Aleksander Posacki znany autorytet w dziedzinie demonologii, zwraca uwagę na fakt, iż „tradycja halloween przejęta została z kultów magicznych i satanistycznych”. Przypomina, że „ta pogańska tradycja została zawłaszczona przez satanistów, którzy Noc Halloween (z 31 października na 1 listopada) łączą z wieczorem tzw. „czarnych mszy” i orgii, związanych z jednoczeniem się z demonami”. Dalej mówi, że: „wiąże się to także ze składaniem ofiar z ludzi w kulcie satanistycznym”. Tym, którzy widzą w Halloween tylko zabawę przypomina, że „w tradycji amerykańskiej „święto” to wygląda pozornie niewinnie i wydaje się być jedynie zaspokojeniem potrzeby tajemniczości, czemu sprzyja m.in. przebieranie się za czarownicę, wampira, ducha czy diabła, podkreśla jednak, że "wszystkie te postaci w tradycji europejskiej związane są z osobą szatana”.

Poprosiliśmy o komentarz być może nieświadomych niebezpieczeństwa rodziców, Niestety nie podzielają oni obaw zatroskanej pani Janiny, „Niech ta pani przestanie nas podglądać przez okno” powiedział pan Michał, „żony nawet nie mogę pocałować a słodycze są miłym urozmaiceniem, naszego skromnego stołu, a jak się dzieciaki dobrze nabiegają to i do świąt starczy”, dodaje. Pytani przez nas inni mieszkańcy wspominali jednak że dzieci mogłyby się przebierać za słowiańskie dziady, ale jak mówią inni „to przecież niezgodne z religijnym charakterem naszego państwa”. Odwiedziliśmy przy okazji autorkę listu, która podtrzymuje swoje stanowisko. „Powinny jeździć patrole i legitymować przebierańców, odwożąc na koszt rodziców do domu”, mówi pani Janina. Naoglądają się filmów i biegają jak opętane dodaje koleżanka pani Janiny, Zofia.

Żyjemy w wolnym kraju i nie możemy jako urząd narzucać nikomu, jak ma spędzać swoje święta. Możemy tylko wierzyć w mądrość większości rodziców, pedagogów, katechetów wszystkich wyznań, że będą edukować i tłumaczyć dzieciom, iż nie zawsze wszystko co nie jest polskie musi być lepsze. Ja ten dzień spędzę z rodziną na cmentarzu, zapalę świeczkę tym najbliższym i przyjaciołom, którzy przede mną wybrali się w tę najdłuższą podróż.”

A jak Państwo uważacie?


Przesyłajcie nam zdjęcia z imprez halloweenowych na kontakt@ikamien.pl zrobimy fotogalerię!
Piszcie, gdzie zdjęcia zostały zrobione! Na pewno je zamieścimy!

źródło: www.ikamien.pl


komentarzy: 77, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-77 z 77

s.a... • Środa [06.11.2013, 21:11:03] • [IP: 5.60.34.***]

zostawmy wychowanie dzieci ich rodzicom. ci którym to święto sie nie podoba, niech po prostu nie puszczają dzieci na" obchodne". a ci którzy chcą by ich dzieci to robiły to proszę bardzo...

Gość • Poniedziałek [04.11.2013, 08:07:32] • [IP: 79.186.167.***]

TE ZŁE WPISY ZROBLŁY PANIE TZ MOHEROWE BERETY NIC NIE ZROZUMIALY ZE TO ZABAWA A ZAL IM DAC CUKIERKA BO NA BALETY DO STEŃKI KASY ZABRAKNIE OJ JAK ONE TAM SIE BAWIA I MOGA A DZIECI NIE MOGĄ !!

PROFI • Sobota [02.11.2013, 23:28:52] • [IP: 79.186.8.***]

ludzie... to tylko zabawa, wszystkie dzieci o tym wiedza. ..tylko nie jaza tego mocherowe berety i suwaki . ...nie kojazmy tego z wierzeniami bo to bylyby zabobony. ..a chyba nie o to chodzi. ...pozdrawiam...

Gość • Sobota [02.11.2013, 20:23:48] • [IP: 83.25.119.***]

niech te dzieci by groby opuszczone posprzataly a nie glupoty tylko w tych glowach pustych

Gość • Sobota [02.11.2013, 20:14:37] • [IP: 83.25.119.***]

jak to nic zlego jak w domu nie masz cukierkow to te gowniarze drzwi wymarza albo gorsza szkode zrobia powinni za to karac nie powinno tego byc

Gość • Sobota [02.11.2013, 20:08:43] • [IP: 83.25.119.***]

wszyscy ktorzy sa katolikami nie powinni obchodzic zadnych dyniowych zwyczajow to glupie zwyczaje z ameryki nie maja nic wspolnego z naszymi swietami zmarlych

Gość • Sobota [02.11.2013, 20:00:39] • [IP: 83.8.104.**]

Pani Janino!! obyczaj stawiania choinki w domu też nie jest tradycją katolicką a jest symbolem wywodzącym się ze starożytnego pogaństwa, proszę poczytać a doszuka się Pani wielu takich symboli. Proszę pomodlić się za mnie bo mimo, że jestem już babcią (i katoliczką) za kilka dni idę na sabat czarownic i...mam zamiar świetnie się bawić.

Gość • Sobota [02.11.2013, 18:28:43] • [IP: 5.174.2.***]

to swieto ścierwo-amerykańskie w pogańsko- katolickiej polsce cieszy sie uznaniem, a to dowód na to jak naród łatwo ogłupić demonizmem

Gość • Sobota [02.11.2013, 16:41:07] • [IP: 77.253.135.***]

Szkoda, że w tym roku do nas nie przyszli, została cała torba słodyczy.

Gość • Sobota [02.11.2013, 15:13:13] • [IP: 5.184.223.**]

Co ta stara baba wygaduje, a niech pani powie kim pani jest?Może to panią opętał szatan żeby takie rzeczy wrzucać na portal informacyjny.

Gość • Sobota [02.11.2013, 13:13:20] • [IP: 83.25.116.***]

to po co stara torba przez okna podgląda? niech sie bawią wszyscy jak mają ochote. nikomu nikt krzywdy nie robi.a ty stara truflo pilnuj swojej niedoje...anej duszy

Gość • Sobota [02.11.2013, 10:44:49] • [IP: 79.186.7.***]

nie doszukujmy się złego we wszystkim, dzieciom po prostu nie chodzi propagowanie zła ale o dobrą zabawę. Nie przesadzajmy z tym wszystkim. Pani Janina chyba nie jest za dobrym człowiekiem skoro w dziecięcych wygłupach widzi roznoszenie zła itp. Gorszym złem jest sianie nienawiści i niepotrzebnego zamętu.

Gość • Sobota [02.11.2013, 09:46:12] • [IP: 31.61.136.***]

Może zamiast halloween zorganizować dla dzieci Bal Wszystkich Świetych. Zabawa tez będzie świetna, a przede wszystkim wynikajaca z naszej tradycji.

Gośćas • Sobota [02.11.2013, 09:20:26] • [IP: 81.219.86.***]

my Polacy zawsze wszystko z ciągamy z innej kultury czasem jest to dobre a czasem złe

Gość • Sobota [02.11.2013, 07:18:13] • [IP: 5.174.52.***]

Tego święta w naszej tradycji nie ma.

Gość • Sobota [02.11.2013, 00:12:35] • [IP: 79.184.125.***]

Dokładna geneza Halloween nie jest znana. Może nią być rzymskie święto na cześć bóstwa owoców i nasion (Pomony) albo z celtyckiego święta na powitanie zimy[2]. Według tej drugiej teorii Halloween wywodzi się z celtyckiego obrządku Samhain. Ponad 2 tys. lat temu w Anglii, Irlandii, Szkocji, Walii i północnej Francji w ten dzień żegnano lato, witano zimę oraz obchodzono święto zmarłych. Druidzi (kapłani celtyccy) wierzyli, iż w dzień Samhain zacierała się granica między zaświatami a światem ludzi żyjących, zaś duchom, zarówno złym, jak i dobrym, łatwiej było się przedostać do świata żywych. Duchy przodków czczono i zapraszano do domów, złe duchy zaś odstraszano. Ważnym elementem obchodów Samhain było również palenie ognisk. Na ołtarzach poświęcano bogowi resztki plonów, zwierzęta i ludzi. Paląc chciano dodawać słońcu sił do walki z ciemnością i chłodem. Wokół ognisk odbywały się tańce śmierci[3]. Symbolem święta Halloween były noszone przez druidów czarne stroje oraz duże rzepy, ponacinane na podobieństwo demonów. Sądzi się, iż właśnie z potrzeby odstraszania złych duchów wywodzi się zwyczaj przebierania się w ów dzień w dziwaczne stroje i zakładania masek. Nazwa Halloween jest najprawdopodobniej skróconym All Hallows' E’en, czyli wcześniejszym „All Hallows' Eve” – wigilia Wszystkich Świętych[6]. Wystarczy poczytać...w styczniu też chodzą tylko zamiast cukierków chcą koperty...

Gość • Piątek [01.11.2013, 23:09:10] • [IP: 79.186.130.***]

O ja cie, aż szkoda mi się robi ludzi jak widze te kometrarze np. To swięto Satanistów że to czyste zło, odbywają sie rytualne gwałty.Po komentarzach wywnioskowałem że na halloween powinno sie dzieci w klatkach zamykać i dopiero na następny dzień wypuścić.A tak propo dla niektórych: Nadmierne wieżenie w jezusa to choroba.

A.O. • Piątek [01.11.2013, 22:38:54] • [IP: 178.37.161.**]

Po co te bzdurne komentarze i politykowania niema i nie było w naszej kulturze takich obyczajów amerykańskich riposta!!.STOP!! no ale przecież dzieci nasze oglądają amerykańskie filmy a my jako rodzice od czego jesteśmy, od ukierunkowania swoich dzieci ale sami dajemy to czego my nie mieliśmy a przecież tylko znak krzyża wystarczy a dzieci to widzą!.

Piekło istnieje • Piątek [01.11.2013, 22:37:12] • [IP: 37.47.233.***]

A co to w ogóle znaczy Halloween ? Hell - piekło. Jeśli nie wierzycie, że piekło istnieje to poszperajcie na youtube. Widzę, że redakcja ikamien popiera te bzdury - po co robić galerię z przebierańców kojarzących się ze śmiercią, smrodem i złem ?

Gość • Piątek [01.11.2013, 22:17:11] • [IP: 83.8.55.**]

Ludzie!! Co się z Wami dzieje!! Każdy myśli - to ja jestem najmądrzejszy, to ja lepiej wiem jak powinno być.. A gdzie empatia? Nie uznajesz tej nie polskiej tradycji? Nie uznawaj, ale nie oceniaj innych, zapukają Ci do domu? Otwórz drzwi i powiedz to, albo naklej kartkę na drzwi... Są ludzie niewierzący i tez do ich domów ksiądz po kolędzie czasem przez pomyłkę zawita... Grzecznie wtedy przepraszam, nie obrażam się, bo najzwyczajniej szanuję drugiego człowieka... Kilka pokoleń w jednym czasie żyje, co może powodować rożne spojrzenia na świat i życie, tymbardziej my dorośli powinniśmy dawać dobry przykład dziatkom ucząc ich tolerancji... Chyba mózgi mamy bardziej rozwinięte od naszych przodków?

Gość • Piątek [01.11.2013, 20:45:41] • [IP: 81.233.113.***]

Ten artykul to podpucha. Taki sam jest na iswinoujscie.

Przeciwnik Zepsucia!!!! • Piątek [01.11.2013, 19:15:15] • [IP: 77.253.128.***]

Bawicie się w Halloween, a na drugi dzień udajecie nastrój zadumy w czasie katolickiej mszy na cmentarzu!Wstyd!To wszystko przyszło z USA!Co za zepsuty, opętany kraj!Najpierw jacyś Europejczycy(głównie Anglicy, Hiszpanie, Niemcy i Francuzi) przyjechali do Ameryki, wymordowali uczciwych Indian, wcześniej okradli i rozpili!Następnie zrobili niewolników z Afrykańczyków, nazwali ich, , Murzynami" i uznali się za najważniejszy naród!Wymyślili rasizm!Obecnie mają różne zboczenia, np. monstrualna nadwaga, jedzenie kredy, zakupoholizm i tę nadużywaną powszechnie wolność słowa!Wolno paradować sobie z hitlerowską flagą po mieście i robić inne dziwne rzeczy!Nigdy bym tam nie wyjechał!!Nigdy!I nie podziwiajcie tych zepsutych, chciwych, imperialistycznych ludzi, którzy myślą, że ten cały New York, ze wszystkimi morderstwami i przestępstwami, jest najlepszy w świecie!

Gość • Piątek [01.11.2013, 19:14:03] • [IP: 79.186.48.**]

Niech sobie dzieciaki chodzą... Ciekawe jednak, kto odpowiada za ich bezpieczeństwo. Nigdy nie wiadomo, do kogo zapukają.

Przeciwnik Zepsucia!!!! • Piątek [01.11.2013, 19:02:41] • [IP: 77.253.128.***]

No i dobrze!!Nie pozwalać na takie wygłupy!Dlaczego małe, niewinne dzieci przebierają się za diabły i demony?!Co jest w tym ekscytującego?!Zło?!Przecież każdy chce, by spotykało go dobro i szczęście, a nie śmierć(maska po lewej stronie zdjęcia)i inne nieszczęścia!Nie cieszymy się, gdy spotyka nas coś złego, to dlaczego czcimy tego symbole?Nie deprawujcie swoich dzieci!Halloween to ulubione święto satanistów!Kiedy wy się bawicie, na świecie giną niewinni ludzie i zwierzęta mordowani przez satanistów!Niektóre kobiety specjalnie rodzą niemowlęta, aby je złożyć w ten dzień w ofierze!Zabija się dzieci, kobiety, wszystkich w okrutny sposób! Zdarzają się rytualne gwałty.Sataniści przygotowują się do tego już od końca września.Czy nie macie innych rozrywek?Przecież są inne, , święta”, na których może być zabawnie:urodziny, imieniny.Są dyskoteki, potańcówki, randki, kino, telewizja.A Was musi fascynować akurat zło...Nigdy tego nie zrozumiem.

Gość • Piątek [01.11.2013, 18:44:24] • [IP: 79.97.33.***]

Drodzy czytelnicy!! Jakie Amerykańskie świeto? Tradycja Halloween wywodzi sie kraju jak najbardziej Katolickiego jakim jest Irlandia!! Co komu przeszkadzaja dzieci przebrane za wiedzmy? Skonczcie z zamiłowaniem do nudy i smutku. Dajcie tym maluchom przezywac mlodosc. Co do satanizmu to raczej zainteresowal bym sie muzyka disco polo ktora doprowadza mnie do drgawek a to chyba juz sa oznaki opetania nie prawda? Pozdrawiam z dalekiej Irlandi Ps do Pani Janiny - nie ładnie tak podglądac innych teraz mamy Fa

Babcia • Piątek [01.11.2013, 18:27:29] • [IP: 83.16.227.**]

Też nie obchodzilam tego święta (może lepiej dnia) ale czasy się zmieniają.Jestem już stara ale skoro wnuczkowie go obchodzą nie robiąc nikomu krzywdy, dlaczego mam zabraniać. Jak komuś to nie odpowiada to ich pogoni, Przecież też robiliśmy głupstwa, które wtedy nie mieściły się w głowach naszych rodziców i dziadków. A dzieciakom życzę aby nazbierały jak największą ilość słodyczy. Babcia

Gość • Piątek [01.11.2013, 15:33:46] • [IP: 83.21.92.***]

Ja swoim dzieciom nie pozwalam na obchodzenie tego święta, może dlatego że sama nigdy go nie obchodziłam.mi się żle kojarzy.Dzieciom cukierków żałować?przecież was nie zamordują.co najwyzej kawał zrobią.pozdrawiam

Gość • Piątek [01.11.2013, 15:30:47] • [IP: 77.113.6.***]

a byłeś na takim szkolnym przedstawieniu??!! ja byłam i nauczyciele tłumaczyli tam czym rózni się anglosaskie swieto od naszego, co to jest tradycja i że każdą trzeba szanować!

Gość • Piątek [01.11.2013, 14:43:33] • [IP: 79.184.183.***]

Najgosze jest ze głupi nauczuciele w kamieńskich podstawówkach organizują dla dzieci hallowen.

Dynia • Piątek [01.11.2013, 13:46:04] • [IP: 83.8.88.***]

Wczoraj wieczorem preparowałem dynie na lampion. W nocy źle spałem. Śniło mi się że mam kopyta. Czy opętał mnie Szatan? Proszę Panią Janinę o radę!?!

Gość • Piątek [01.11.2013, 12:18:40] • [IP: 83.21.100.**]

10:22 Hallowen to nie jest Polskie święto tak jak i walentynki. A jednak zapewne pan/pani obchodzi walentynki prawda? Dzieci jak dzieci chodzą za cukierkami ale skąd mają wiedzieć gdzie iść, a gdzie nie wchodzić ? Ale skąd właściwie wzięła sie niechęć taka do halloween ? przez kościół oczywiście bo kościół zakłada, że maski potworów i duchów to czczenie szatana. A to tylko dzieci. Nie jestem ani za ani przeciw. Nie przeszkadza mi to ze jeden dzień w roku dzieci chodzą i pukają do drzwi, a jeśli komuś przeszkadza to niech rzeczywiście wywiesi kartkę z napisem" NIE OBCHODZIMY HALLOWEEN, PROSZĘ NIE PUKAĆ I NIE DZWONIĆ"

Gość • Piątek [01.11.2013, 11:53:26] • [IP: 164.126.142.***]

ja wiem jedno, polacy sa ciemnym narodem i tyle.a halloween jest dobra zabawa i nie tylko dla dzieci.

Gość • Piątek [01.11.2013, 11:51:48] • [IP: 77.113.6.***]

ci którzy tak przezywają, że to pogańskie obrzędy i nie przystoi w katolickim kraju, niech może najpierw się dokształcą i poczytają o wielu innych pogańskich obrzędach, które zostały wcielone w tradycje chrześcijańskie, żeby nowym katolikom lżej było się rozstać z wcześniejszym życiem...a ustrojoną choinkę to Pan Jezus wymyślił? a tak poza tym, jedno nie przeszkadza drugiemu! dzieci biegają 31.10 a nasze świeto jest 01.11

Gość • Piątek [01.11.2013, 11:06:16] • [IP: 79.186.1.**]

Natanek mówił" że coś się dzieje"

Gość • Piątek [01.11.2013, 10:22:41] • [IP: 178.183.180.**]

9.45. Pozwolę się z tobą nie zgodzić. Wielu z nas, którym Halloween nie odpowiada, nie zabrania nikomu obchodzić, i bawić się, tylko nie chce być zmuszanym do brania udziału !! Niech to robią we własnym gronie, śmieją, radują, ale niech nie pchają się ludziom do mieszkań ! Wielu z nas, nie słyszało opinii księży temat Halloween i nic nas ona nie obchodzi. Nie ma chyba nikogo, kto toleruje przemoc i zboczenia. Nikt z nas nie usprawiedliwia pedofila, szczególnie, gdy jest nim ksiądz, bo akurat on, ze względu na charakter posługi, powinien być nieskazitelnie czysty !! Niechęć do Halloween, nie ma nic wspólnego z księżmi.

Gość zza światów yo • Piątek [01.11.2013, 09:43:11] • [IP: 83.21.100.**]

na temat tradycji sie wypowiadaja Ci ktorzy pojęcia nie mają... halloween to zlo ? a co jest teraz dobre ? księża pedofile ? pozdro

Gość • Piątek [01.11.2013, 08:20:14] • [IP: 178.183.180.**]

Niby dlaczego ja mam pisać kartki, i przyklejać na swoje drzwi ? Jak nie mam odpowiednio" wystrojonego mieszkania", powinno być to jasne. Niech się bawią ci, co chcą, mnie nie przeszkadza, ale każdy ma prawo do spokoju i własnego zdania. Kilkanaście dzwonków do drzwi, mnie nie bawi, tak jak przywłaszczone cudze święto. Mam też dość OBŁUDY, tych, którzy są tacy" trendy"ślepo podążający za modą. Bobaski chcą się bawić, przebierać, więc WSZYSCY muszą, inaczej jest się dewotem i ponurakiem. Nie jestem, ale mam PRAWO do spokoju i własnego zdania !! Wiele z tych słodkich" dzieciątek" nie umie powiedzieć zwykłego" dzień dobry", ale walić do drzwi po parę cukierków- owszem. W USA, jest to święto wpisane w ich tradycję i od lat bawi to wszystkich. OK. Ja mieszkam w Polsce i nie MUSZĘ posłusznie przytakiwać każdemu, kto mi mówi, że to co amerykańskie, jest mądre, dobre, czy śmieszne. Nie obchodzi mnie zdanie księży i nie widzę w tym diabła, po prostu - nie chcę !

Gość • Piątek [01.11.2013, 07:53:47] • [IP: 77.254.92.***]

Pytam P. Janinę czym w/g. Pani wobec tych zabaw dzieci jest odprawianie nabożeństwa przez biskupa udziałem martwego dzika złożonego przed ołtarzem? Czyż to nie jest pogański obrządek i to z tak wielkim dostojnikiem kościoła?

Antykatol • Piątek [01.11.2013, 07:41:24] • [IP: 10.52.162.*]

Ja tam wierzący nie jestem, ale uważam, że takie zabawy w to hamerykańskie święto w tak katolickim kraju i rozmodlonym narodzie są nie na miejscu. Wczoraj się bawiliście w pogan, a dzisiaj idziecie na groby swoich bliskich, w niedzielę idziecie do kościółka się wyspowiadać, udawać, że się modlicie jako wspólnota i przyjąć ciało Chrystusa. Hipokryzja do sześcianu, no ale taka wasza wiara jest. I dalej wierzcie, że za srebrniki dla czarnego wykupicie sobie miejsce w królestwie niebieskim czy jak ta bajka się zwie.

Gość • Piątek [01.11.2013, 07:25:05] • [IP: 79.186.7.*]

ACH SORY TO NIE P JOANNA TYLKO JANINA WSTYD PANI KOCHANA WSTYD

Gość • Piątek [01.11.2013, 07:23:16] • [IP: 79.186.7.*]

I JAK DZIECI TAKICH LUDZI JAK P JOANNA MAJĄ SZANOWAC JAK TA TAKIE GŁUPOTY WYGADUJE BAWIA SIE I TYLE A STARSZE PANIE SZALEŃSTWA SIE NAJADŁY I TO DOSŁOWNIE TO WSTYD TAKIE HEREZJE OPOWIADAC

Gość • Piątek [01.11.2013, 00:14:48] • [IP: 83.21.201.***]

Tak samo księża mówiłą, że to święto potępionych.., ale ja nie rozumiem dzieci przebierają się za wróżki itp. to czy one pokazują szatana..one chcą się najeść słodyczy, dla zabawy i tyle..

Gość • Czwartek [31.10.2013, 23:39:02] • [IP: 31.61.138.***]

ta pni janina to jakas stara kobita co, tj jak bal przebierancow babcie sane straszycie wgladem

Gość • Czwartek [31.10.2013, 23:03:44] • [IP: 83.8.64.**]

Czwartek [31.10.2013, 20:31] • [IP: 178.183.180.***] to nie otwieraj drzwi. i nie marudź tutaj bo ja też nie mam ochoty tego twojego marudzenia czytać

• Czwartek [31.10.2013, 22:45:56] • [IP: 77.253.147.***]

super, bardzo lubię jak się dzieci bawią i wygłupiają, to dziecięce lata zgadzam się ale to, że nasze" Dzieci"za drobny psikus uważają obrzucanie innych jajami...?? Pewnie z tego co tu można wywnioskować, zachęcane jeszcze do tego, przez swoich dorosłych rodziców. Brawo, brawo...

Gość • Czwartek [31.10.2013, 22:42:44] • [IP: 83.21.220.**]

Dla mnie to niby swietowanie jest bez sessu i nauczan dzieci tylko zła, a później rodzice maja pretensje-do kogo?

Gość • Czwartek [31.10.2013, 22:24:24] • [IP: 46.169.39.***]

"Niby zabawa a efekt jest taki że dziecięce szajki w poszarpanych strojach biegają wyłudzając słodycze i roznosząc zło”, pisze pani Janina."...mam rym na Panią Joannę...pani Joanno idź Pani w ch** :)

Gość • Czwartek [31.10.2013, 21:42:02] • [IP: 178.37.161.**]

Jedna nawiedzona drudzy nawiedzeni Panie wybacz im bo niewiedzą co mówią z cukierkowej bzdury uprawiają politykę.

Padagog • Czwartek [31.10.2013, 21:32:03] • [IP: 212.14.16.***]

a księża nie mogą stać i spokojnie patrzeć jak ich podopieczni pakują się w kłopoty. .. niebezpiecznie jest otwierać drzwi szatanowi. .. ale cóż wiecie lepiej. spotkacie się u egzorcysty albo jak nie uznajecie kościoła w psychiatryku :) powodzenia :D

dxaxrxo • Czwartek [31.10.2013, 21:30:03] • [IP: 83.11.107.**]

Zło to sieją przestępcy i kryminaliści s nie Bogu winne dzieci one tylko się bawią i relaksuja od zajęć o normalnego życia jakoś w innych krajach miły nie narzeka a jak się komuś Mir podoba pukanie do drzwi to niech wywiesi kartkę ze nie interesuje go to, CUKIEREK ALBO PSIKUS

Gość • Czwartek [31.10.2013, 21:26:44] • [IP: 212.14.16.***]

Z tego co tu czytam, to wychodzi żeście wszyscy mózgi przeznaczyli na pierogi. Narzekajcie na kościół Katolicki, Narzekajcie. Staliście się pionkami na szachownicy życia... nie wy je przesuwacie. Kościół Katolicki czyli Powszechny ten który został założony przez Jezusa zawsze starał się wychodzić ku innym kulturom adaptując je w chrześcijańskie wartości - nie wszystko było złe. Po edykcie mediolańskim kiedy Chrześcijaństwo stało się religią panująca w Cesarstwie lepiej było być Katolikiem niż poganinem - stąd dla korzyści różni ludzie chrzest przyjmowali i tak jest do dzisiaj. Równie bolesne są doświadczenia ludzi nieuporządkowanych w stanie duchownym ale to co media wyciągają czy ludzie opowiadają nijak mają się do rzeczywistości. Księża to w większości - i to miażdżącej większości ludzie światli, wykształceni i oddani sprawie. A ze jedni czy drudzy kreują taki obraz - negatywny - nic nie poradzimy - od zawsze prześladowano katolicyzm. A co do waszych pogańskich korzeni... zrozumcie je najpierw. . błazenada

Gość • Czwartek [31.10.2013, 21:20:38] • [IP: 178.37.161.**]

Za moich dziecięcych lat gdy Proboszczem był ks.Inf.Roman Kostynowicz a lekcje religii odbywały się w Katedrze w obecnej zakrystii to w tą noc wystawiał na ołtarz księgę liturgiczną aby w nocy zmarli mogli odprawić dla siebie i swoich żyjących bliskich mszę gasił światła w katedrze i zamykał ją dla zmarłych na cztery spusty. To była magia!! jako dzieci w nocy po cichu podchodziliśmy do drzwi portalu romańskiego od strony północnej Katedry i przez dziurkę od klucza zaglądaliśmy do wnętrza i nasłuchiwaliśmy czy coś się w środku dzieje (wyobraźcie sobie jakie gacie mieliśmy pełne a o sterczących naelektryzowanych ze strachu włosach już nie wspomnę to są wspomnienia !! a nie tam amerykańskie cukierki pozdrawiam i życzę wszystkim fanom ikamien spokojnej nocy -no nie całkiem hehe...!.

Gość • Czwartek [31.10.2013, 21:17:10] • [IP: 77.255.25.***]

wkurza mnie to małpowanie Ameryki, te ich święta, fast foody itp. a może niedługo zaczniemy obchodzić Święto Dziękczynienia, chociaż nikt nie będzie wiedział, że dla Polaków ono nic nie znaczy, a potem wypowiemy wojnę Ameryce i zaraz się poddamy i będziemy mieć Amerykę w Polsce. Opanujcie się ludzie, chrońcie polską tradycję i uczcie dzieci ją szanować.

Gość • Czwartek [31.10.2013, 20:31:21] • [IP: 178.183.180.***]

Mnie Halloween nie bawi. Nie przeszkadza, jak bawią się inni, ale ja na tego typu" zabawę" nie mam ochoty. Nie chodzi tu o opinię księży, czy słynnego Radyjka, bo go nie słucham, a do kościoła rzadko chodzę. To, że ktoś się tak bawi... jego sprawa, ale to, że mi przebrane za nie wiem co dzieciaki, co chwilę dzwonią do drzwi, to mnie powoli zaczyna wkurzać !! To nie moja tradycja, więc dlaczego mi się ją narzuca na siłę ?? Może nauczyciele, którzy tak propagują Halloween, poinformują dzieciaki, że nie każdy ma ochotę na ich odwiedziny i wymuszanie słodyczy. Tu nie chodzi o to, że mi paru cukierków żal, ale nie podoba się taka forma zabawy i nie chcę w niej uczestniczyć.

MOKIKI • Czwartek [31.10.2013, 20:26:30] • [IP: 188.47.129.***]

Pani Janino, czas udać się do psychiatry. Maniactwo religijne to też choroba psychiczna

Gość • Czwartek [31.10.2013, 20:25:32] • [IP: 83.21.234.***]

ciekawe z jakiej wioski pochodzi nawiedzona pani janina

Gość • Czwartek [31.10.2013, 19:58:06] • [IP: 83.23.202.***]

niech każdy robi to co chce, Pani Janina z koleżanką niech nie podglądają, bo to nie ładnie

Gość • Czwartek [31.10.2013, 19:54:53] • [IP: 77.255.25.***]

no to dzieci zaszalały i zdemolowały skrzynki na listy w mojej klatce, jest remont, to skrzynki zdjęte, ulotki reklamowe fruwają po całej klatce...no ale dzieci się bawią, niech sobie poszaleją, a jak nie dam im cukierków to za rok podpala mi drzwi, ale niech sie pobawią ha ha ha

Gość • Czwartek [31.10.2013, 19:52:02] • [IP: 83.21.234.***]

niech się ludzie kościoła zajma innymi probelmami koscielnymi... dużo bardziej negatywnymi, odrażającymi. a w tedy z szatanem to my sobie poradzimy...

Gość • Czwartek [31.10.2013, 19:49:13] • [IP: 83.21.234.***]

zachęcam do przeczytania" Dziadów" i zagłębienia się w tradycje kościoła stosowane do dzis w nieco innej formie.

JESTEM SŁOWIANINEM ! • Czwartek [31.10.2013, 19:48:52] • [IP: 83.21.223.***]

ej no sorry ale my tez mamy poganskie korzenie !!

Gość • Czwartek [31.10.2013, 19:46:34] • [IP: 83.21.234.***]

motyw przebierania się i odprawiania rytuałów przy grobach bliskich znany jest już od stuleci-zanim kościół katolicki wyznaczył zmieniającą sie 3 razy datę święta zmarłych a po kilku dziesięciu latach dodatkowo datę święta wszystkich świętych.Faktycznie nie używano masek dostępnych dziś na rynku-przygotowywano je w warnkach domowych.Zatem przebieranie się i odprawianie rytuałów niezgodne dzis z nauką kościoła znane było w dawnych czasach i" uprawiane" przez kapłanów(eklezjastów).Nie chodzono w tedy po domach sąsiadów prosząc o cukierki, wyglądało to wtedy nieco bardziej drastycznie i przypominało praktyki demonistyczne.Dziś nie wywołujemy zmarłych z zaświatów, jak dawniej robili to m.in. przedstaiciele to kościoła katolickiego i" cywile".więc wydaje mi się ze tradycja trwająca od tysięcy lat i niegdyś stosowana w kościele katolickim przetrwała do dziś, w nieco łagodniejszej formie. myśle że lepsze jest zbieranie cukierów niż odprawianie mszy w kaplicy i wywolywanie zmarłych...w kościele mamy wiele tradycji...

Gośćwacek • Czwartek [31.10.2013, 19:34:04] • [IP: 83.25.89.***]

ale obrazili się ludzie złego Ostrzegam nie róbcie sobie żartów z pogrzebu

TATA • Czwartek [31.10.2013, 19:30:40] • [IP: 188.201.52.***]

Ona sama jest opętana przez szatana!!

mama • Czwartek [31.10.2013, 19:05:08] • [IP: 83.11.107.**]

zgadzam sie ze dzieci powinny szalec a pozatym jeszcze rok moze dwa i cala polska bedzie swietowac...zostana stare pryki ktore nie potrafia sie dostosowac

Mała Mi • Czwartek [31.10.2013, 19:00:30] • [IP: 77.254.75.***]

Oj mohery mohery...słuchajcie sobie tego radia maryja, chodzcie do kosciolka co niedziele, dawajcie na tacę a później gryźce tynki, bo przeciez na tace nie dać to grzech.Słuchajcie sobie w Kościele, że Haloowen to zło a dzieci czytając Harrego Pottera są opętane.Ale czy Wam to ktos wytyka?zabrania? wypisuje do ikamień że Jadźka spod 5-tki chodzi na różaniec do koscioła i nosi ten różaniec na klacie? Ludzie! wolny kraj! dzieciaki chcą się w to bawić?niech się bawią skoro mają na to pozwolenie od rodziców. Wy tymi rodzicami nie jestescie wiec z dala od cudzych spraw i okien.Dzieci roznoszą zlo? jak tak mozna powiedziec? Dzieci to tylko dzieci!nie są świadome niektorych spraw.A Pani z artykułu to zło sieje swoją nienawiścią, wścibskoscią i moherowościa. Pozdrawiam, chrześcijanka nie mająca nic przeciwko Haloween.

Gość • Czwartek [31.10.2013, 18:57:47] • [IP: 83.25.117.**]

kobieto.. ruda jestes?

Gość • Czwartek [31.10.2013, 18:44:06] • [IP: 37.30.0.**]

"Cukierek albo psikus " ależ to satanistyczne... :-)

Panna • Czwartek [31.10.2013, 18:33:54] • [IP: 198.228.200.***]

A czemu pani Janina swojego nosa nie pilnuje?

Gość • Czwartek [31.10.2013, 18:29:29] • [IP: 83.21.169.***]

Niech straż pożarna jeździ i polewa wodą święconą te zastępy szatana które kuszą niewinnych katolików do oddania im wszystkich słodyczy. Pani Janino prozac panią uwolni :-)

Gość • Czwartek [31.10.2013, 18:28:48] • [IP: 5.185.191.***]

Kobieto zamaluj okno i daj ludziom spokuj

Gość • Czwartek [31.10.2013, 18:26:45] • [IP: 95.40.159.*]

To sie zajmij soba * a nie sąsiadom orzez okna zagladasz...

pedagog • Czwartek [31.10.2013, 18:22:14] • [IP: 212.14.16.***]

HALLOWEEN To pogańskie święto uważane za jedno z najważniejszych" świąt" satanistycznych podczas których składa się szatanowi ofiarę z dziecka. Nie bójcie się wasze dzieci są następne w kolejce. Zdążycie poświecić je waszemu" bogu" szatanowi. Dla satanistów dziecko przebrane za demona jest potencjalnym celem gdyż jak twierdzą, same powierzają się szatanowi przez" magiczne" praktyki, przy czym wyrzekając się wiary Chrześcijańskiej. Rodzicom gratuluję! Powodzenia !

Gość • Czwartek [31.10.2013, 18:12:32] • [IP: 85.221.145.***]

większe zło sieje stado moherów które udzielają się i nakłaniają do swoich przekonań... Bo ksiądz proboszcz to przecież wie najlepiej...

Gość • Czwartek [31.10.2013, 18:12:14] • [IP: 79.186.109.**]

Dajcie sie dzieciom wyszalec!Wiem, ze to nie nasze swieto, ale dziecinstwo jest tak krotkie...sami bedac dziecmi przebieralismy sie nie tylko w diabelki.Zreszta to tylko jeden dzien w roku, gdy moga sobie" postraszyc" :D

Gość • Czwartek [31.10.2013, 17:54:13] • [IP: 83.8.2.**]

Przecież Haloween jest dzisiaj a na cmentarz się idzie jutro...

Gość • Czwartek [31.10.2013, 17:52:51] • [IP: 83.21.155.**]

A to ci Jaśka Pisiorzyca!.

Oglądasz 1-77 z 77
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl
■ Zabierzmy dowód lub paszport. Od poniedziałku 7 lipca na granicy z Niemcami będą obowiązywały czasowe kontrole. W województwie zachodniopomorskim funkcjonariusze Straży Granicznej wspierani przez żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej i Żandarmerię Wojskową będą prowadzić kontrole na 19 przejściach granicznych. Zmiany w zasadach ruchu granicznego przybliżyli podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Szczecinie wojewoda zachodniopomorski Adam Rudawski wraz z zastępcą komendanta Morskiego Oddziału Straży Granicznej kmdr SG Wojciechem Heninborchem. - Kontrole będą miały charakter selektywny - funkcjonariusz Straży Granicznej zdecyduje jaki samochód, czy osobę należy poddać kontroli. Pamiętajmy, że celem jest niedopuszczenie do przypadków nielegalnego przekraczania naszej zachodniej granicy w stronę Polski. Dlatego kontrole mają być prowadzone tak, by w jak najmniejszym stopniu wpływać na przekraczanie granicy przez naszych mieszkańców, z których wielu pracuje po stronie niemieckiej oraz turystów odwiedzających nasz region – mówi wojewoda Adam Rudawski. Czasowe kontrole graniczne zostały wprowadzone na 30 dni, z możliwością ich przedłużenia ■