- Zarząd PKP PLK dostrzegł potencjał Portów Morskich Szczecin-Świnoujście i zaplanował w nowym okresie programowania realizację inwestycji, które istotnie wpłyną na poprawę ich dostępności transportowej. Gospodarcze możliwości portów zostaną znacznie poszerzone m.in. poprzez modernizację infrastruktury kolejowej, czy budowę przejścia nad ulicą Gdańską – mówił podsumowując rozmowy marszałek Olgierd Geblewicz. - Z uznaniem odnotowałem też wiadomość, że Polskie Linie Kolejowe, nie czekając na nową perspektywę unijną, podjęły się modernizacji „nadodrzanki”, i co więcej - planują ją zakończyć do roku 2015. W efekcie prędkość docelowa pociągów ma osiągnąć pułap 120 km/h. Wielokrotnie wcześniej podkreślałem, że zmodernizowanie linii nr 273, „nadodrzanki”, stanowiącej fragment ciągu C-E-59, jest bezwzględnie konieczne, gdyż ma ona kapitalne znaczenie dla usprawnienia połączeń pasażerskich z Zieloną Górą i Wrocławiem oraz dla poprawy warunków tranzytu towarowego ze Skandynawii na południe Europy.
Prezes Paszkiewicz zapewnił marszałka Geblewicza, że PKP PLK nie przewidują w województwie zachodniopomorskim likwidowania linii kolejowych. Tym samym ucięte zostały medialne spekulacje
o zamknięciu połączenia Wysoka Kamieńska – Kamień Pomorski.
- Utrzymanie niezmienionej sieci linii kolejowych to efekt wspólnych wysiłków Zarządu Województwa. Jestem zadowolony, że argumenty, które przedstawiałem, również na piśmie, znalazły zrozumienie
i zarządca linii podzielił nasz punkt widzenia – podkreślił marszałek Geblewicz.
W piątkowych rozmowach marszałka województwa Olgierda Geblewicza z prezesem PKP PLK Remigiuszem Paszkiewiczem uczestniczyło szersze gremium reprezentantów obu stron.
Marszałkowi Geblewiczowi towarzyszyli: wicemarszałek województwa Wojciech Drożdż, dyrektor Wydziału Infrastruktury i Transportu Urzędu Marszałkowskiego Jadwiga Rajkiewicz oraz kierownik Biura Regionalnego Transportu Pasażerskiego WIiT UMWZ Daniel Paszun.
W skład delegacji PKP PLK, oprócz prezesa Remigiusza Paszkiewicza, wchodzili: dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji w Szczecinie Józef Matuszczak, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Szczecinie Zbigniew Zarychta oraz Anna Piusińska, dyrektor projektu, Biuro Zarządu.
Coś mi tu śmierdzi??
A mnie zastanawia czemu my podatnicy musimy płacić za tą drogą zastawę, drożdżówki, wypasione krzesła widoczne na zdjęciu; przecież partyjne cwaniaki zarabiają bardzo dobrze wiec czemu na kawkę i ciastko sięgają do kieszeni biednego obywatela- wiem oni są po prostu złodziejami!
Nawet planowana szybka kolej w RP połączenie będzie miała w sezonie letnim tylko Warszawa - Koszalin
POTĘGĄ TO WOJEWÓCTWO POMORSKIE JEST DONALD TAM KASE POMPUJE PRECZ Z PO
Ja nie wiem, mamy porty, mamy stocznie, blisko Niemcy! Powinniśmy być siłą i potęgą wśród województw, a tak mamy największe bezrobocie, najniższe pensje, nie ma nawet Ikei. ..
zaczynam myśleć, że rzeczywiście berlin to nasza stolica. bliżej i zaczyna być lepsze połączenie kolejowe bo drogowe jest już od dawna.
Gość • Poniedziałek [18.02.2013, 13:48] • [IP: 88.91.118.***] no cóż. Pamiętaj że ze Szczecina jest bliżej do berlina jak do Warszawy:) A Berlin to też stolica...
W całej treści informacji jest tylko bla, bla, bla p[po to aby nie było molwy o połączeniu Kamienia ze Szczecinem. Idąc śladem pani Holland, nie będzie połączenia nie oddam ani ja ani moja rodzin a głosu na PO. Starczy, nie zapomnę do wyborów. Zapisałem to na lodówce.
Szczecin-Warszawa. Niby przyjazne miasta, ale chyba tylko wsrod kibicow. W-wa nie mysli i nie pamieta o Szczecinie-Swinoujsciu. Glowna trakcja, ze Skandynawi. Autostrada, nie przewidziana. Kolej, moze w niedlugim czasie. Kazdego dnia przyjezdza ze Skandynawi i wyjezdza tam wielu ludzi, samochodow. Jak mozna bylo zostawic Szczecin bez autostrady? Niech radza sobie sami. W-wa dalej uwaza chyba, ze te ziemie dalej nie sa nasze i mozemy je kiedys stracic. Nawet nasz papierz tylko raz tutaj przyjechal. Zaraza, czy co??
No i fajnie :)