POGODA

Reklama

Wydarzenia

ikamien.pl • Piątek [04.01.2013, 13:47:08] • Wolin

Wolin: Będą zmiany w sprawie eksploatacji złóż kruszywa?

Wolin: Będą zmiany w sprawie eksploatacji złóż kruszywa?

fot. Czytelnik

Minął termin wnoszenia uwag do zmiany projektu Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Wolin. Stowarzyszenie na Rzecz Gospodarczego Rozwoju Gminy Wolin wniosło swoje zastrzeżenia w sprawie eksploatacji złóż kruszywa. Jednocześnie zaproponowano nowe zapisy.

Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego w Szczecinie wydał koncesję na poszukiwanie i dokumentowanie kruszywa naturalnego w Wolinie, jednakże nie wydał koncesji na eksploatację kopaliny. Na gruntach nie było zatem prowadzone w rozumieniu litery prawa, wydobycie kopaliny.

- Trudno zatem uznać w proponowanym projekcie za słuszny termin - wznowienie wydobycia na terenach gdzie wcześniej jej nie prowadzono, lub prowadzono z naruszeniem prawa – informuje Witold Rudnicki.

Jest pomysł, aby połączyć zbiornik wodny powstały po zakończeniu wydobycia z cieśniną Dziwny kanałem. - Wiąże się to z koniecznością ingerencji w strefę ochronną poprzez wykonanie kanału o długości około 400mb, co spowodowałoby istotną ingerencję w obszar posiadający statut obszaru chronionego – uważa Witold Rudnicki. - Połączenie chronionych - jako dobra wspólnego, użytkowych pokładów wodonośnych, kanałem z wodami cieśniny Dziwny, wpłynie negatywnie na stan sanitarny przypowierzchniowych wód podziemnych chronionych prawem – uważa przedstawiciel stowarzyszenia. - Wykonanie połączenia hydraulicznego cieśniny Dziwny z poeksploatacyjnym zbiornikiem wodnym, w sposób oczywisty spowoduje nieodwracalne skażenie wód podziemnych, użytkowych pokładów wodonośnych - ujęć wody mieszkańców Osiedla Robotniczego oraz tłokowej studni miejskiej – podkreśla.

Stowarzyszenie chce, aby transport kopaliny zamiast drogą lądową odbywał się drogą wodną.

- Należy podkreślić, iż droga powiatowa 0006Z, którą byłoby transportowane kruszywo z planowanej kopalni, została ostatnio zmodernizowana - remont polegał jedynie na ułożeniu nowej nawierzchni, bez wzmocnienia podbudowy. Nie jest ona zatem przystosowana do znacznych obciążeń, oznacza to, iż droga 0006Z powinna być wyłączona z możliwości transportu urobku z planowanej kopalni żwiru. Z uwagi na rangę drogi 0006Z dla sprawnego funkcjonowania transportu w Gminie Wolin, konieczne jest zatem dokonanie zapisu w projekcie zmian Studium o transporcie urobku z planowanej kopalni drogą wodną – pisze Witold Rudnicki.

Stowarzyszenie wnioskuje także o zaprojektowanie piezometrów, pomiędzy ujawnionym wysypiskiem a lokalnymi ujęciami wody.

- Burmistrz Wolina Pan Eugeniusz Jasiewicz publicznie, deklarował, zapewniał rekultywację ujawnionego wysypiska odpadów komunalnych i przemysłowych przed uruchomieniem kopalni kruszywa dla której niniejsze zmiany Studium są procedowane – informuje Witold Rudnicki ze Stowarzyszenia na Rzecz Gospodarczego Rozwoju Gminy Wolin i Ochrony Środowiska.


komentarzy: 67, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-67 z 67

pelikan • Czwartek [10.01.2013, 14:55:23] • [IP: 89.77.21.***]

Wszystkie komentarze można podzielić na te, które piszą ludzie króliczka (czyli burmistrza) ici, którzy wiedzą, o co się ta cała gra toczy. Mam nadzieję, że Pan Rudnicki nie da się tym wszystkim oszołomom i dalej będzie walczył z tą całą wolińską sitwą. Każdy, kto tu pisze komentarz, powinien przeczytać wszystkie wypowiedzi Rudnickiego. On wypowiada się MERYTORYCZNIE, czego nie można powiedzieć o niejednym komentującym temat. Dość juz rozkradania tego kraju w majestacie prawa i pełnionych funkcji! Mam nadzieję, że w dniu przyszłych wyborów Pan Jasiewicz zostanie rozliczony. Ale to wymaga obecności przy urnach nas WSZYSTKICH! Nie tylko ludzi króliczka, którzy wietrząc profity pobiegną głosować na swojego, bo coś im potem za to skapnie!

Gość • Środa [09.01.2013, 11:49:33] • [IP: 89.229.96.***]

panie Rudnicki trzymaj tych decydetow za ryja i patrz im na lapki bo takim nigdy dosc blotko podrzucac to ich specjalnosc oby sie na nim poslizgneli

Paw • Środa [09.01.2013, 09:17:32] • [IP: 78.154.77.***]

Do Gość • Wtorek [08.01.2013, 09:10] - niektórzy mieszkańcy Wolina mają ambicję dobrej pracy która wiąże się z wyjazdami. Stąd wpisy nie są z IP" Wolińskiego". Skoro Ty drogi urzędasku masz ambicje jedynie na klepanie w klwiaturę w godzinach pracy urzędu za 1200 zł/miesiąc to już Twoja sprwa.

Gość • Wtorek [08.01.2013, 21:32:13] • [IP: 87.205.57.***]

Popieram Pana W. Rudnickiego!

Gość • Wtorek [08.01.2013, 21:19:26] • [IP: 77.254.67.***]

Moi drodzy - proszę czytać ze zrozumieniem wpisy - te pana Rudnickiego - przecież napisał, że najlepsza woda w Wolinie jest na Osiedlu Robotniczym - więc wpisy, że ta COŚ Z EKOLOGIĄ NIE JEST TAK - ŻE SZAMBA NIESZCZELNE. ..., ITD... ŻE ZALEGAJĄ TAM ODPADY STAŁE... mogą budzić wątpliwości co do ich prawdziwości tych wpisów !

Gość • Wtorek [08.01.2013, 20:08:06] • [IP: 83.8.201.**]

Nikt się nie czepia tylko O.R a ogólnie mówiąc, tylko uczciwi mieszkańcy mają tak jak powinno wyglądać szambo/niestety tych jest mało/ a inni puszczają fekalia w glebę czy do rzeki.

Gość • Wtorek [08.01.2013, 18:16:08] • [IP: 89.73.183.**]

W 2011 roku na wniosek Pana Burmistrza, w dowód umiłowania mieszkańców Osiedla Robotniczego, została przeprowadzona kontrola przez gminnych urzędników w przedmiocie wywozu nieczystości stałych i płynnych. Mieszkańcy przedstawili zawarte umowy z Zakładem Gospodarki wraz z dowodami za wywóz wspomnianych nieczystości. Kto ciekaw niech pyta Pana Burmistrza o wynikach tej kontroli.

Gość • Wtorek [08.01.2013, 18:15:21] • [IP: 195.95.144.***]

Pan Rudnicki ma recję w swoich wypowiedziach, jest mieszkańcem tego terenu i wie najlepiej co te zmiany zrobią z otoczeniem i środowiskiem. Kategorycznie nie popieram tego projektu, zwłaszcza że nie jest on ekonomicznie uzasadniony, wyliczenia są czyto teoretyczne, nie sprawdzą się w praktyce, projekt przyniewei więcej szkody niż pożytku dla Miasta.

Gość • Wtorek [08.01.2013, 12:11:38] • [IP: 83.8.201.**]

Pół Wolina nie jest skanalizowane /nie tylko Urząd/ w tym także nowe osiedla i Osiedle Robotnicze.Ciekawe czy tam wszędzie są szamba ekologiczne?, czy fekalia wnikają do gleby? Tyle domów bez kanalizacji a jakoś rzadko widać samochody asenizacyjne w akcji, no chyba że jest ulewa i szamba wypływają właścicielom pod drzwi.

Jack Daniel's • Wtorek [08.01.2013, 11:16:59] • [IP: 79.184.110.***]

Ma rację Johnnie Walker, trzeba być na niezłym haju aby przekonywać do jakże odlotowych wizji. Plaża wraz z zapleczem gastronomicznym powstanie wówczas gdy kolesie burmistrza wywiozą piaseczek - kąpielisko i marina vis a vis oczyszczalni ścieków – info. z informatora burmistrza. Przyjemnego wylegiwania i smacznego panie burmistrzu Jasiewicz. Rozgrzebałeś Gieniu błonie 5 lat wstecz, i co i nic – kompletna klapa. Wykopałeś dziurę w ziemi nazywając ja przystanią jachtową, a propos p. burmistrzu, dlaczego wykonawca zszedł z placu budowy i ile żąda odszkodowania od gminy, jakie kary nałożono na gminę przez SUM? A co z festiwal słowian i wikingów, dlaczego próbował pan zlikwidować, zarzucając wyspę błotkiem. Tym pomysłem przebił nawet dno szamba, zrewitalizował dworek za urzędem a ścieki odprowadził do Dziwnej - szok. Czy w tym przypadku nie doszło do poświadczenia nieprawdy w wniosku o decyzję na odbudowę? Jeśli tak to Gmina będzie zwracała dotacje. Atmosfera wokół kopalni jest tak gęsta jak wojskowa grochówa i smród jak po grochówie. W atmosferze unoszącego się wiecznego fetorku nad Wolinem, burmistrz widocznie świetnie się czyje. To przecież on wylewał ścieki po wolińskich łąkach ugorach gdy był szefem zakładu – do Dziwnej, a jakże by inaczej, również pompował. Pytanko do rzecznika prasowego p. Niewinczany, czy prawda to, ze komisja rewizyjna rady miejskiej, w tej sprawie zawlokła p. Jasiewicza – jako dyrektora zakładu przed prokuratora, a ten dalej przed sąd? Tak tylko pytam, przecież to osoba publiczna, dobrze wiedzieć kto nami rządzi, a pan jako rzecznik powinien zabrać głos – w co osobiście wątpię. Ma burmistrz wizje i pomysły, nie ma co.

Gość • Wtorek [08.01.2013, 09:10:37] • [IP: 77.254.67.***]

widzę po wpisach, że wpisujący nie są z Wolina, albo - są ślepi / nie wykluczone /. Oj rosną akcje Jasiewicza, skoro żółci oponentom przybywa, a szanse na wybory coraz bardziej mikre dla oponentów. Cóż - takie jest życie ! A swoją drogą to jak jest panie Rudnicki z tymi dietami ?

bs • Wtorek [08.01.2013, 01:28:33] • [IP: 83.23.144.***]

a ze strefą ekonomiczną jakiś postęp jest ?! młodzież jest naszą przyszłością i dlaczego musi za chlebem z Wolina wyjeżdżać ?! zamiast marnować energię w sprawie kruszyw, lepiej zawalczyć o strefę...

Gość • Poniedziałek [07.01.2013, 23:21:00] • [IP: 178.238.243.**]

obserwując dokonania naszej władzy zastanawiam się czy nasi przedstawiciele, włodarze są z nami, czy też przeciwko nam mieszkańcom tej pięknej Gminy i zarazem ich wyborcom. Obawiam się, że jednak przeciwko.

Paw • Poniedziałek [07.01.2013, 22:28:10] • [IP: 217.153.72.***]

Widać jak tu dziłają gminni urzędnicy siedzący na polecenie JAsiewicza przy monitorach w godzinach pracy, szerzący czarny PR. Mam pytanie do tych co podejmują kwestię diet radnych bez zadania sobie trudu sprawdzenia wniosków które zostały faktycznie złożone. Piszecie o kwotach śmiesznych w porównaniu do wartości tego urobku no ale nie ma jak to pluć by odwrócić uwagię opinii publicznej od sedna tematu!

Rudnicki • Poniedziałek [07.01.2013, 20:56:16] • [IP: 79.184.110.***]

Gdyby było wszystko zgodnie prawem, to już od pięciu lat wywożone byłoby to kruszywo. Na potrzeby utworzenia kopalni powstały dokumenty: raport oddziaływania na środowisko oraz prognoza oddziaływania na środowisko, a w ich wyniku przygotowywany projekt zmian Studium. Wszystkie te dokumenty zamówił i zapłacił „Węglobud” - firma która zwietrzyła świetny interes. Skoro „Weglobud” płacił, to wymagał pozytywnego rezultatu i otrzymał. Pamiętamy jak Burmistrz 25 maja 2011 przed kamerami TVP-3 Szczecin nazwał te dokumenty po imieniu cyt. „są sporządzone niechlujnie i nie na temat”. Teraz mimo negatywnej własnej oceny, forsuje z charakterystycznym dla siebie uporem ten projekt, mając obawy i troski wolinian w czterech literach.. Bardzo interesującym elementem jest to, iż w wytworzonych na potrzeby „Weglobudu” dokumentach okłamano nie tylko Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego. O co w tym wszystkim chodzi, kto ciekawy niech pyta Burmistrza, On wie wszystko w tym temacie. Odp. dla Gość • Poniedziałek [07.01.2013, 18:40] • [IP: 77.254.67.***] Ty nie jesteś „my wyborcy”, Ty jesteś anonimem. Podpisz się, a odpowiem Ci, mało tego, prześlę na maila skan podpisanego wniosku w sprawie, aby radni pracowali społecznie. Znajdziesz resztki odwagi i podpiszesz się swoim nazwiskiem- bardzo w to wątpię i na pewno się nie pomylę.

Gość • Poniedziałek [07.01.2013, 20:09:49] • [IP: 83.8.209.***]

Ludzie sprawdzajcie jak piszecie, bo jak się czyta nie które wypowiedzi to się robi niedobrze.

Gość • Poniedziałek [07.01.2013, 18:40:51] • [IP: 77.254.67.***]

Panie Rudnicki - we wrześniu pan mówił :–" Chcemy wnieść projekt uchwały, aby radni wykonywali swoje obowiązki jako pracę społeczną. Wtedy będzie klarowne, w jakim celu dana osoba postanowiła wejść do rady – poinformował nas W. Rudnicki.". - czekamy, my wyborcy na pana odpowiedź !

Gość3 • Poniedziałek [07.01.2013, 17:21:37] • [IP: 188.147.208.***]

w odpowiedzi dla Gościa z poniedziałku godz. 08.26 IP 77.254.67, chciałbym potwierdzić fakt, iż faktycznie na ostatniej sesji złożony został projekt uchwały w sprawie wyrażenia działki dla Pana Rudnickiego, nie mniej chciałbym zauważyć, iż w dniu 30.11.2012 r. na ręce przewodniczącego Rady Pana Frankowskiego został złożony wniosek w sprawie projektu uchwały dotyczącej w oddanie w użyczenie zabudowanej działki przy ul. Prostej 1 w Wolinie (stara przychodnia) na rzecz Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z upośledzeniem Umysłowym Koło w Wolinie. Projekt ten z wnioskiem również sygnowany był przez Pana Rudnickiego w związku z czym był to pierwszy projekt. Wszystko można sprawdzić w biurze Rady. Ponadto od tamtego czasu brak jest odpowiedzi ze strony pana Przewodniczącego.

Rybak • Poniedziałek [07.01.2013, 14:19:46] • [IP: 77.253.188.**]

Korzyści z tej żwirowni będą czerpać osoby zainteresowane wybudowaniem tej żwirowni, a nie sami mieszkańcy. Dla mieszkańców taka żwirownia będzie przynosić same negatywne konsekwencje. Koniec końców może to doprowadzić do likwidacji osiedla robotniczego, co najwidoczniej jest celem zainteresowanych! Nie wspominając o skażeniu wód, zanieczyszczeniach, hałasie, wyschnięciu studni, z powodu głębokiego wydobycia surowca! A co ze skarpą, która powstanie po tym? Kto ją zabezpieczy? Mieszkańcy powinni mieć możliwość zadecydowania o swoim losie i o powstaniu lub niepowstaniu tej żwirowni. Nikt z nas nie chce żyć w takich warunkach!! Widać, że burmistrzowi i podobnym jemu zależy wyłącznie na pieniądzach, nie licząc się ze środowiskiem i innymi ludźmi!! Najwyższa pora odsunąć pewnych ludzi od władzy!! Niech sobie w innym miejscu szukają kruszywa. Na pewno znajdą się takie miejsca. Tak więc NIE ZGADZAM SIĘ na to!!

Gość • Poniedziałek [07.01.2013, 12:49:04] • [IP: 81.190.34.**]

absolutnie nie mozna eksploatowac tego terenu i doprowadzac do degradacji srodowiska niech pozostanie tak jak bylo wtedy bedzie ok

johny wallker • Poniedziałek [07.01.2013, 12:37:20] • [IP: 46.204.15.***]

Stowarzyszenie na Rzecz Gospodarczego Rozwoju Gminy Wolin z założenia chce wykonywać to, co burmistrz i jego urzędnicy muszą - a w tym wypadku lepiej napisać - powinni robić z obowiązku. Jak ten obowiązek jest wykonywany - stety czy niestety, oceniają wyborcy, oby za dwa lata nie popełnili kolejny raz swojego jakby nie było - błędu. Generalnie od strony prawnej - nie ma najmniejszych wątpliwości... szukać kopalin wolno (choć burmistrz chciałby szybko), eksploatować źródło, już tak nie do końca. Każdy poprzedni i kolejny pomysł p. Burmistrza jest coraz bardziej niefortunny. A wszystkie kręcą się wokół" kopalni" jak muchy w okół g... (nomen omen - kąpielisko i marina vis a vis oczyszczalni ścieków). Teraz spór przenosi się na alternatywę kanał wodny przez tereny chronione, czy droga przez miasto? A może kolejny krok lub pomysł, p. Burmistrza to będzie lotnisko na tyłach dawnego ZRB KPGR Wolin i transport lotniczy :). W dobie konsultacji społecznych, warto wziąć pod uwagę głos Stowarzyszenia. Pozdrawiam.

Rudnicki • Poniedziałek [07.01.2013, 11:29:45] • [IP: 83.21.91.**]

O to przykład jak pracują (na szczęście) niektórzy gminni urzędnicy, w godzinach pracy broniąc niedorzecznego pomysłu swojego pracodawcy, rzucając błotem w nadziei że coś przylgnie. Sprawa przedstawia się następująco, 2Om2 gminnej działki dzierżawimy kilkanaście lat. Burmistrz, tym razem z naruszeniem prawa odmówił przedłużenia nam dalszej dzierżawy, wchodząc jednocześnie w wyłączne kompetencje Rady Miejskiej, to rada, a nie złośliwe widzimisie burmistrza decyduje o dalszej dzierżawie, jest to standardowa procedura – zejdź na dół, do Referatu Gospodarki Nieruchomościami a tam Was oświecą. Takie działanie burmistrza jest zwykłym złośliwym działaniem wobec osób którzy ośmielają się mówić prawdę o wolińskiej patologii, której nie bez interesownym udziałowcem i krzewicielem jesteś m.in. Ty i Tobie podobni SPRZEDWACZYKI. Dodam przy okazji, iż miałem siedem kontroli rożnych instytucji, począwszy od kontroli z naszej Gminy a kończąc na Sanepidzie, Okręgowej Inspekcji Pracy w Szczecinie oraz Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Czy przeprowadzone kontrole u mnie i w moim zakładzie były wynikiem złożonych przez Burmistrza donosów, lub jak kto woli zawiadomień. Spytaj „szanowny” Gościu swojego pracodawcy, lub wpadnij do mnie, to ci pokaże „kwity”. Wasze działania nie przyćmią istoty sprawy, Waszych szemranych interesów, niegospodarności kołtuństwa i prymitywnego, zwykłego cwaniactwa panującego w Wolinie. Będąc dobrze poinformowanym, raczcie odpowiedzieć co zrobiliście z 21 000 000 zł które wpłynęły w latach 2010 -2012 do budżetu Gminy Wolin z SUM – Szczecin, jak je roztrwoniono. SPRZEDAWCZYKU, miej odwagę cywilną i podpisz się, a wówczas będziesz wiarygodny w tym co „smarujesz”.

Gość • Poniedziałek [07.01.2013, 10:15:00] • [IP: 87.205.55.**]

Rudnicki wie o co walczy - on się tu urodził!! Natomiast Jasiewicz to" desant" z Gorzowa. A taki to dba o własny tyłek i profity. Gdyby była kategoria tych" Światowidów" w dziedzinie wizjonerstwa to Jasiewicz ma 1 miejsce!! On tylko w tym jest dobry, chyba nauki pobierał u słynnego Jackowskiego z Człuchowa. Mydli oczy mieszkańcom nierealnymi wizjami po to, aby nie zauważyli jak uciekają bieżące finanse gminne.

Gość • Poniedziałek [07.01.2013, 08:49:37] • [IP: 83.8.209.***]

To jeszcze mało, na każdą działkę jest przetarg, nawet na tę najmniejszą rolną, którą rolnik uprawia od lat musi brać udział w przetargu.

Gość • Poniedziałek [07.01.2013, 08:26:08] • [IP: 77.254.67.***]

Panie Rudnicki - we wrześniu pan mówił :–" Chcemy wnieść projekt uchwały, aby radni wykonywali swoje obowiązki jako pracę społeczną. Wtedy będzie klarowne, w jakim celu dana osoba postanowiła wejść do rady – poinformował nas W. Rudnicki.". Więc jak to się stało, że pierwsza uchwała wniesiona przez pana klub radnych dotyczyła" BEZPRZETARGOWEGO WYDZIERŻAWIENIA DLA PANA DZIAŁKI GMINNEJ - to o to panu chodziło ? Zawiedliśmy się na panu, bo widzę, że żwirownia - TO ZASŁONA DYMNA ! Niewiernych zapraszamy do biura Rady, aby prawdziwość tego mogli sprawdzić !

Gość • Niedziela [06.01.2013, 20:21:29] • [IP: 217.153.72.***]

O co chodzi z tym Węglobudem skoro burmistrz publicznie w telewizji i prasie dekladował przekazanie wyrobiska w trybie przetargu? To co będzie ten przetarg czy nie? Jeśli jest już zwycięzca przetargu bez jego ogłoszenia to cała sprawa mocno śmierdzi i powinna się tym zająć któraś ze służ na 3 literki. Burmistrz raz mówi tak a raz inaczej a i tak dogadał się już z kim trzeba?

Gość • Niedziela [06.01.2013, 18:07:37] • [IP: 83.168.89.***]

W woli dopełnienia obowiązku samorządowca, wobec wyborców! Radni z tego okręgu do roboty! Czy są tacy?

Gość 2 • Niedziela [06.01.2013, 18:05:32] • [IP: 89.77.21.***]

Ma rację Gość - to mieszkańcy wybrali Jasiewicza. Tylko problem w tym, ile osób poszło na głosowanie? Poszli ci, którzy go popierali i dlatego wygrał. To daje proste wyjście na przyszłe wybory - jeśli leży Ci na sercu dobro twojego miasta, idź na wybory. Tylko wybierz właściwą osobę. Dość już osób, którym nie zależy na Wolinie! Mam nadzieję, że wreszcie dożyję takich czasów, kiedy miastem będzie rządzić mądra ekipa, a nie kacyk i jego zausznicy! Za wszelką cenę nie dajmy zmarnować naszego bogactwa krajobrazowego! NIE dla żwirowni! A przed ludźmi, którzy walczą o dobro miasta - chylę czoła! Tak trzymać, Panie Rudnicki!

Rudnicki • Niedziela [06.01.2013, 17:37:57] • [IP: 89.73.183.**]

W imieniu Stowarzyszenia i zawiedzionych mieszkańców Gminy Wolin dziękuję za poparcie, przy czym chciałbym zauważyć, że dobrostan, który utracimy w wyniku powstania kopalni dotknie nas wszystkich. O adekwatnym do wartości tego złoża wpływie do budżetu nie wspomnę. Pilnego remontu wymagają praktycznie wszystkie ulice w Wolinie, zwłaszcza nowe osiedle" Światowid", którego mieszkańcy brną po kolana w błocie. Gdyby burmistrz racjonalnie podszedł do interesu Gminy, a nie firmy" Węglobud" można byłoby nie tylko te zadania zrealizować.

Gość • Niedziela [06.01.2013, 13:46:39] • [IP: 46.169.4.***]

Mieszkańcy Wolina, nie wiem czemu się denerwujecie. W demokratycznych wyborach wybraliście sobie w PIERWSZEJ TURZE Eugeniusza Jasiewicza na burmistrza, no i chłop robi sobie co chce. Przecież nie zakaże mu jego koalicja czegokolwiek, gdyż są to chłoptysie do brania tylko diety bo pojęcie o gospodarzeniu to wielka luka, np. Pan Radny Śrudkowski do tej pory na sesjach zero interpelacji zero wniosków zero merytorycznej dyskusji a przecież wyście go wybrali - ale chyba do podreperowania kasy, np. Przewodniczący Rady, który ma gdzieś inwestycje konkretne dla ludzi tj. woda kanalizacja, drogi chodniki, oświetlenie - to co jest na co dzień potrzebne mieszkańcom do życia. Niestety Pan Frankowski uważa, że jego rola to picie kawy zagryzanie ciasteczkiem i wycieczki za pieniądze podatnika. Można by tu wile przykładów rządzącej koalicji podać ale zapraszam na sesję to sami posłuchacie jak np. Pan Radny Grocholski czyta podsunięte mu opinie, o zgrozo dzieci w podstawówce lepiej czytają. Przemyślcie swój wybór.

Gość • Niedziela [06.01.2013, 12:49:15] • [IP: 83.25.42.***]

Z komentarzy jawi się oto taki obraz Wolina. Burmistrz sprzedał nie swoją koszulę, wkrótce opi….li mosty na złom i obwoła się księciem Wolina, a jak zapragnie to nawet królem. To wszystko przy poparciu kacyków, esbeckich donosicieli, alkoholików i nieudacznych dyplomatów, znaczy się dworskiej świty, którzy wspólnie i w porozumieniu doją „gminną krowę”. A poważnie, dopóty dopóki mieszkańcy będą obojętni na to co ich dotyczy, to niewiele się zmieni, jedynie to, że Wolinem będzie rządził Car lub inny cwaniak.

mieszkaniec • Niedziela [06.01.2013, 11:16:13] • [IP: 164.126.158.***]

popieram pana Rudnickiego, juz mamy jedno szambo koło przystani w marenie i wystarczy

Gość • Niedziela [06.01.2013, 10:23:15] • [IP: 213.241.14.**]

dobry pomysł z transportem wodnym dziwie się, że Pan Burmitrz jako gospodarz gminy nie odpowiedział kto będzie naprawiał droge.nie dziwie się mieszkańcom Osiedla Robotniczego, że mają obawy o trasport pod ich oknami. Na ulicy prostej burmistrz zauwarzył hałas pod oknami mieszkaców czy na Osiedlu Robotniczym tego nie zauwarzył

Gość • Niedziela [06.01.2013, 10:04:40] • [IP: 83.168.89.***]

cały urząd miejski odprowadza ścieki do Dziwny, a wy martwicie się żwirownią!

heniek • Niedziela [06.01.2013, 09:37:17] • [IP: 83.20.6.***]

a czy rybacy zadbali aby w planach zagospodarowania przestrzennego nie zabrakło w końcu miejsca na port rybacki z prawdziwego zdarzenia? czy może sprawa została przespana?

Belfegor • Niedziela [06.01.2013, 09:16:53] • [IP: 89.77.21.***]

A prawie się udało!Biedny Pan Burmistrz, co teraz powie, jak się wytłumaczy przed Węglobudem?Wreszcie ktoś nazwał rzeczy po imieniu i sprawa zaczęła inaczej wyglądać. Mam nadzieję, że w wyborach samorządowych ludzie będą pamiętać, co im chciał zgotować Pan Jasiewicz! Panie Obiektywny! To nie jest interes Rudnickiego, to interes nas wszystkich. Pana też. Tylko on o to walczy, a Pan" podkłada świnię" nie temu, co trzeba.

Gość • Niedziela [06.01.2013, 08:39:44] • [IP: 79.184.115.**]

No właśnie w tym miejscu bagna i podręczne wysypisko śmieci, jest o co walczyć!

m • Niedziela [06.01.2013, 00:41:40] • [IP: 178.238.243.**]

Nie dopuśćmy, by w tym miejscu żwirownia! Chrońmy naturalny krajobraz Wolina. To mogłoby być tak ładne miasteczko... a kopalnia to nic dobrego.

Gość Robert • Sobota [05.01.2013, 21:39:37] • [IP: 89.231.30.**]

Jestem za naturą a Panu Burmistrzowi w przyszłych wyborach podziękujemy.

degu • Sobota [05.01.2013, 20:23:51] • [IP: 89.77.21.***]

"Znajomi królika" muszą dorwać się do tej soczystej marchewy, jaką są te złoża. Sprawa jest jasna - rączka rączkę myje. Nie dajmy sobie robić wody z mózgu!

pelikan • Sobota [05.01.2013, 20:08:54] • [IP: 89.77.21.***]

Nie mieszkam w Wolinie, ale sprawa żwirowni jest mi doskonale znana. Od kilku lat tu przyjeżdzam i Wasza miejscowość na nowo mnie zachwyca. Trzymam kciuki za ludzi, którym bliskie sercu jest to, co dzieje się w ich mieście i okolicach. Podejmują walkę z tymi, którzy dla własnych interesów choćby ostatnią koszulę sprzedali (oczywiście - nie swoją)!W tym kraju rozmaitej maści kacykowie wyprzedali już wszystko, co tylko było można.Oczywiście, własny interes był tu najważniejszy. Kto przy żłobie, ten skorzysta!Pan Burmistrz i popierająca go świta pewnie i most by sprzedali, żeby tylko mieć z tego interes.Dlatego chylę czoła przed ludźmi, którym" chce się chcieć"-dla mieszkańców i dla potomnych!Wreszcie ktoś postawił się tzw." władzy" i może jeszcze jest czas, żeby uratować to, co chciano bezmyślnie zniszczyć!Trzymam za Pana kciuki, Panie Rudnicki!Teraz już pan Jasiewicz nie będzie mógł traktować Pana jako oszołoma przed mediami!Gdyby w Radzie było więcej takich osób, to Wolin miałby szanse na rozwój.Trzymam kciuki

Obiektywny • Sobota [05.01.2013, 18:58:02] • [IP: 31.2.106.**]

Pan Rudnicki najwyrazniej broni tylko wlasnego interesu. Wiemy jakie poczynil inwestycje na tym osidlu.Panie R w jaki sposob nabyl pan obecno posiadlosc od p.Rad...a?

Gośćwoliniak • Sobota [05.01.2013, 18:30:57] • [IP: 83.168.89.***]

Panie Rudnicki! Dzięki za rzeczowe wyartykułowanie gminnego problemu. Jasiewicz -układy. Radni-odpowiedzialność.Co tam, bezpieczeństwo.Co tam, drogi.Co tam, gminny budżet!Liczy się lojalność wobec burmistrza i entuzjazm poklepywania po plecach!!

antykibic • Sobota [05.01.2013, 18:14:37] • [IP: 46.205.92.**]

Brawo Panie Witoldzie trzeba postawić się" lokalnemu dyktatorowi" i PODZIĘKOWAĆ mu w kolejnych wyborach!

Gość • Sobota [05.01.2013, 16:12:54] • [IP: 93.154.189.***]

ja też myślę, że tu ręce maczał an $%^&*

Rudnicki • Sobota [05.01.2013, 15:47:45] • [IP: 83.8.3.***]

Proszę nie dziwić się tym mieszkańcom naszej Gminy, którzy poczuli się oszukani, którzy zawiedli się na Panu Burmistrzu. To przecież On pięć lat temu obiecał „Weglobudowi”, a teraz realizuje obietnicę, iż zezwoli im na eksploatacje gminnego majątku nie pytając nas o zdanie, czy chcemy mieć kopalnię za płotem. Czyj interes Burmistrz reprezentuje - mieszkańców Gminy Wolin czy prywatnej firmy? Oczywiście interes „Węglobudu”, a nas mieszkańców ma w ……… Kto z Was byłby szczęśliwy, gdyby pod Waszymi oknami jeździły ciężkie samochody wywożące ponad 2 miliony ton żwiru? My na Osiedlu mamy własne ujęcia wody, która jest doskonała, a proponuje się nam w zamian wodę miejską, wszyscy wiemy jakiej jakości. Mrzonki o miejscach pracy można wsadzić między bajki. Nie będzie żadnych miejsc pracy, pozostaną spękane budynki i zniszczone drogi, o korkach na skrzyżowaniu Świerczewskiego, Mickiewicza i Sienkiewicza nie wspomnę. Starosta pytał Burmistrza kto będzie płacił za naprawę zniszczonych dróg. Burmistrz nawet nie raczył jej odpowiedzieć, dlatego wydała negatywną opinie o transporcie urobku drogami powiatowymi, wskazując na możliwość transportu drogą wodną. „Weglobud” próbował „zaopiekować” się również żwirem w Gminie Golczewo, ale tamci radni nie w ciemię bici, nie wyrazili zgody – zobaczymy jak będzie u nas. Przypomnę, że 24 lutego 2012r. Pan Burmistrz próbował przekazać rękoma radnych w trybie bezprzetargowym przedmiotowe pokłady żwiru, ale w popłochu wycofał własny projekt uchwały. Odrobina ekonomii. Kto ma ochotę (ja uzyskałem ceny z czterech pobliskich kopalni, średnia cena kruszywa wyniosła 41, 5PLN) niech zadzwoni np. do kopalni „Weglobudu” w Słudwi koło Płot i niech spyta ile kosztuje jedna tona żwiru granulacja 2-6 mm, a następnie proszę pomnoży przez 2 160 000 ton - taka wielkość jest do wydobycia w Wolinie. W związku z planowaną kopalnią do gminnej kasy wpłynie prawie jeden milion PLN. Wynik mnożenia odpowie kto zrobiłby na tym interes. Kto zainteresowany uwagami jakie wniosłem w imieniu Stowarzyszenia, zapraszam do przeczytania na trzecim kamieńskim portalu, który wydrukował cały tekst. Wyszukiwarka Google - Stowarzyszenie składa wniosek i oczekuje zmian

heniek • Sobota [05.01.2013, 14:51:50] • [IP: 83.8.4.**]

a czy rybacy zadbali aby w planach zagospodarowania przestrzennego nie zabrakło w końcu miejsca na port rybacki z prawdziwego zdarzenia? czy może sprawa została przespana?

Gość • Sobota [05.01.2013, 09:18:10] • [IP: 83.168.85.***]

Nie złoża gazu, lecz potężne złoża węgla brunatnego, które znajdują się pod osiedlem. W planie jest budowa kopalni odkrywkowej. A co... Kamień ma gaz a w Wolinie nie może być węgla? Jednak żal mi mieszkańców OSIEDLA

Gość • Sobota [05.01.2013, 08:55:01] • [IP: 83.12.44.**]

Najlepiej oddać to zagranicznym inwestorom, przyjadą wyryją dziurę a zyski zabiorą ze sobą. Po co mają rozwijać się rodzime firmy?!! Po co nam miejsca pracy jak można wyjechać za granice?!! I po co nam stare ramole przy korycie ?!!

Gość • Sobota [05.01.2013, 08:12:12] • [IP: 83.8.201.**]

Czy tu chodzi może o złoża gazu łupkowego :O

Gość • Sobota [05.01.2013, 01:24:41] • [IP: 77.255.29.**]

Zawiedziony pan Rudnicki obrotem zdroworozsądkowym sprawy bije pianę - no cóż - tak bywa - że czasami okazja mija nas !

Gość • Piątek [04.01.2013, 23:25:35] • [IP: 88.156.232.***]

pytam co ze strefa ekonomiczna jakie dalsze plany ??

Gość • Piątek [04.01.2013, 22:26:26] • [IP: 83.168.85.***]

Z art. P.Rudnickiego wynika: Że Marszałek Woj. Zachodniopomorskiego wydał pozwolenie na poszukiwanie żwiru, a nie wydał pozwolenia na kopanie (wydobywanie) tego żwiru. Dotychczasowe wydobywanie tego żwiru było NIEPRAWNE. Nie można więc ustalić daty wznowienia ponieważ nie ma pozwolenia na wydobywanie kruszywa (Czyżby dotychczas robiono to na DZIKO ?) Natomiast jeżeli chodzi o połączeniu wyrobiska (żwirowni) z Dziwną to oto możemy być spokojni.Na takie przedsięwzięcie musi być zgoda:Ministra Gospodarki Morskiej, Wojewody, Marszałka woj. Urzędu Morskiego, i Ochrony Środowiska. Ponieważ naruszony byłby pas techniczny, takiej zgody nikt nie otrzyma.

Gość • Piątek [04.01.2013, 22:23:08] • [IP: 87.205.66.**]

czyżby to był ten tajemniczy oferent ws. przyłączenia się do wolina do strefy ekonomicznej?

czujny obserwator • Piątek [04.01.2013, 21:42:11] • [IP: 79.184.66.***]

Z tego co czytam to dobrym sposobem przybliżenia tematu byłoby załączyć linka do wniosku projektu zmian Studium które złożyło Stowarzyszenie, przybliżyłoby temat pytającym, tak myslę.

czujny obserwator • Piątek [04.01.2013, 21:26:28] • [IP: 79.184.66.***]

To nie wolińska rada decyduje o kierunku rozwoju Gminy Wolin i nie ona zdecyduje o wyniku głosowania nad projektem zmian Studium. Decyzja zapadła w 2008 roku którą podjął Burmistrz, p. Jasiewicz i basta. Myślę, że wniesione uwagi przez Stowarzyszenie nie zostaną przez Jasiewicza uwzględnione, choćby dlatego, iż nie byłoby to na rękę Weglobudowi a Jasiewicz bardzo dba o ich interes, oj bardzo dba.

Gość • Piątek [04.01.2013, 21:00:34] • [IP: 79.184.112.**]

Boże! kto to pisał? przecież zwykły obywatel nie pojmie o co chodzi w tych" fachowych" wypowiedziach!Proszę prościej to ludziom wytłumaczyć.

Gość • Piątek [04.01.2013, 19:31:18] • [IP: 83.168.89.***]

To Rada zdecyduje o ostatecznym ksztaLcie Studium

ciekawy • Piątek [04.01.2013, 18:45:28] • [IP: 83.168.85.***]

Może P. Rudnicki wyjaśni czytelnikom na czym polega połączenie hydrauliczne zbiornika poeksploatacyjnego z cieśniną Dziwny. Ja się obawiam że jak pęknie przewód hydrauliczny to płyn wycieknie i zanieczyści wody Dziwnej.

Gość • Piątek [04.01.2013, 17:54:08] • [IP: 83.25.89.**]

Bądźcie czujni, w Mokrzycy też była żwirownia obiecywano cuda, potem szumne otwarcie okolicznych obwodnic i rond zbudowanych na piachu z tej żwirowni. Po tzw. kopalni kruszywa został księżycowy krajobraz (choć teren miał być zrekultywowany) a droga Mokrzyca -Dargobądz nadal nie jest do końca naprawiona. Dziś pożytek z kopalni mają jedynie chłopaki z autami 4X4.

Gość • Piątek [04.01.2013, 16:45:22] • [IP: 79.184.112.**]

Symbole, półsłówka i żadnych zrozumiałych dla zwykłego człowieka wypowiedzi o co chodzi w tym wszystkim?

Gość • Piątek [04.01.2013, 16:13:08] • [IP: 83.25.247.***]

Nie wydaje mi się aby autorem myśli i słów był Pan Rudnicki a raczej Pan Pietruszewski (szwagier) były wiceburmistrz a główny maruder i oporowy tej inicjatywy.

Gość • Piątek [04.01.2013, 16:07:59] • [IP: 79.185.197.**]

Brak mapki i lokalizacji to błąd. Dopiszcie gdzie to jest i będzie kwita.

Gość • Piątek [04.01.2013, 16:05:44] • [IP: 79.185.197.**]

Każdy ma rację.Trzeba wybrać mniejsze zło i iść do przodu. Bez tych inwestycji będzie zastój i straty ekonomiczne regionu.

Gość • Piątek [04.01.2013, 14:56:48] • [IP: 83.8.171.***]

zasypią kanałki w recławiu

Gość • Piątek [04.01.2013, 14:43:25] • [IP: 79.186.166.***]

takich mętnych wypocin jeszcze nie czytałam, o co w tym wszystkim chodzi?

Gość • Piątek [04.01.2013, 14:15:12] • [IP: 83.16.230.***]

co za durny artykuł! Napiszcie do cholery a jaką lokalizację chodzi?? Przecież nie o całą gminę...

Oglądasz 1-67 z 67
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl
■ MIĘDZYZDROJE: 4 maja (niedziela) 10:00–16:00 – Pokazy multimedialne „Iskry Niepodległej” (promenada przed molo) ■ Wolin: 4 maja (niedziela) 10:00 – Rozpoczęcie warsztatów 11:00 – Obrzęd ofiarowania 11:00-14:00 – Warsztaty garncarskie 11:00-14:00 Manewry Wojów 11:00-15:00 – Słowiańskie gotowanie dla wszystkich chętnych 13:00 – Wytwarzanie gwizdków drewnianych 14:00 – „Mąka i woda nie ma głoda” – pokaz formowania bochenków chleba 14:00 – 16:00 – Gry i zabawy dla dzieci ■