W sierpniu br. Centrum Zarządzania ruchem Kolejowym opracowało dokument, według którego linia 407 (Kamień Pomorski – Wysoka Kamieńska) jest proponowana do likwidacji. Lista przedostała się do mediów. Rozpoczęły się gorączkowe ustalenia pomiędzy samorządem Kamienia Pomorskiego a Polskimi Liniami Kolejowymi, zarządzającymi 17,5 kilometrowym odcinkiem. Władze spółki w korespondenci z burmistrzem.
Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Szczecinie Zbigniew Zarycht zapewniał , że nie przygotowuje się, ani też nie prowadzi procedury postawienia w stan likwidacji żadnej linii kolejowej znajdującej się w obrębie województwa zachodniopomorskiego. Podkreślał, że nie są też prowadzone żadne działania zmierzające do przekazania samorządom linii kolejowych.
Dwa tygodnie później sporządzono jednak listę linii, które PKP PLK chce przekazać samorządom. Nie ma na niej linii do Kamienia Pomorskiego.
Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego skierował do Remigiusza Paszkiewicza, prezesa zarządu PKP PLK list, w którym podniósł swoje krytyczne zastrzeżenia wobec projektowanych działań. W liście nie wspomina się ani słowa o linii 407.
Co zostanie fizyczne zlikwidowane, zdecydowane zostanie w Warszawie, w biurze ministra, który prawdopodobnie narzuci PLK likwidację 4–5 tys. kilometrów linii kolejowych.
nie odśnieżone szyby 5 stów mandatu. należy się,
to wina tych co z Kamienia zrobili wioche, zero pracy, to i nie ma kto jeżdzic koleją
To nie wina kolej lecz marszałka województwa on za to płaci. BARANY
Do tych co chcą likwidacji połączenia! Był taki burmistrz Stefan O.który mówł (i robił):żłobki?-zlikwidować! Muzeum?-zlikwidować, Dom Kultury?-zlikwidować, uspołeczniony handel i usługi -zliwidować wUrzędzie-wystarczy burmistrz i sprzątaczka -reszte zlikwidować, szpital-zlikwidować, powiaty?-po co?9tylko jak jednak go utworzyli w Kamieniu to pierwszy tyłek na fotel wsadził i poobsadzał swoimi biernymi, miernymi ale wiernymi). A jak już wszystko w kamieniu polikwidujecie to nie zapomnijcie załatwić kogoś z pługiem aby zaorac ślady po Kamieniu POm.!
Zamkną to! A dlaczego? Bo to ślepa kicha jest!! Tylko przedłużenie tej linii jest w stanie zagwarantować zysk i o to powinni zadbać włodarze Kamienia, Dziwnowa, Rewala i inni.
to jeżdżące widmo powinno być zlikwidowane
W tym mieście kolej była odkąd pamiętam, jeszcze za dzieciaka jeździło się nią do stolicy województwa. Zaopatrzenie do sklepów jeździło koleją, płody rolne z okolicy nią odjeżdżały. Z czasem zaczęło to wszystko znikać. Zostali uczniowie i studenci w weekendy. Latem kuracjusze. Konkretny rozkład jazdy zmieniłby wszystko, ale tu widać nieudolność naszych rządzących. Może nasze miasto jest małe... ale chyba będziemy mieli siłę o tę naszą kolej walczyć? Czy tak jak wszystko olejemy, by później mieć na co narzekać? Niedługo Kamień zostanie synonimem nudy i LENISTWA.
jak przyjdzie bieda i nie bedzie was stac na autka, to jeszcze zatęsknicie za pociągiem
Mega nieudolny mamzer coś wymyśli jak tu zdewastować kolejną ulice lub całe osiedle.
Gość • Czwartek [13.12.2012, 14:34] • [IP: 79.186.3.**] z tym dorobieniem się samochodu to bym nie przesadzał bo zaraz zlikwidujemy PKS. nie każdy ma prawko i nie każdego na samochód stać. ale prawdą jest że w tą linię trzeba wpompować kasę i ją urealić bo w takim stanie jak jest zawsze będzie nierentowna
XXI wiek a oni się kłócą czy pozostawić relikt średniowiecza, który paraliżuje miasto zwłaszcza w sezonie letnim kiedy po zamknięciu przejazdu (czemu akurat na 10 minut przed) tworzą się korki do ronda na Dziwnowskiej. Dworzec wygląda jakby czas zatrzymał się tam w socjaliźmie. Przejazd kolejowy to skocznia małysza, której chyba już nigdy nikt nie wyrówna. O czym ta dyskusja zatem? Albo to dofinansować i zrobić normalną linię kolejową, normalny dworzec i normalny przejazd albo zlikwidować to w diabły. Przeciez to jest pociąg widmo a dla 20 osób z wiochy nie będzie cierpiało całe miasto. XXI wiek - był czas na dorobienie się samochodu!
Popieram, bez sensu jest utrzymywanie kolei w Kamieniu pociągi świecą pustką a to my dopłacamy wszyscy podatnicy.Kamień przy takich władzach i tak do zaorania.
Tak wszyscy narzekacie na tą likwidację..a jeździ ktoś tymi pociągami? Ja w tygodniu ostatnio jechałem na Szczecin...i byłem sam z konduktorem [ słownie: jeden] Po co w ogóle jest to połączenie do Wysokiej.. przecież ono świeci pustkami..taki rozkład jazdy jest stratą kasy, lepiej przeznaczyć na odśnieżanie dróg :P Zostawić dwa pociągi na szczecin: rano i wieczorem !!
Etos się skończył jak rozdali stołki.
Patrząc wstecz na historię naszej, , władzy''to ZAWSZE po uzyskaniu niepodległości politycy nie potrafili rządzić krajem.Zwyczajem było rozkraść, ustawić siebie, rodzinę, bliskich znajomków itd.Liczyła się tylko walka o WŁADZE oraz profity z niej płynące.Jaką władzę interesowały problemy w zwykłych ludzi?, gdzie jest ten ETOS solidarności która była zawsze na ich ustach?
na kolei to same barany pracują nawet nie umieją dobrego rozkładu jazdy opracować ;szkoda pisać
Patrząc wstecz na historię naszej, , władzy''to ZAWSZE
jest taka metoda;jak jest brudno, paskudno, i trzeba o'cos'zadbac, bo sluzy ludziom, to nalezy to 'cos'/co stwarza problemy/ZLIKWIDOWAC.w walbrzychu problemem byly halasy wokol sklepow, toZLIKWIDOWANO SKLEPY.brudno w pociagach, opoznienia, tory zamarzaja-ZLIKWIDOWAC PKP.szpitale nie nadazaja z leczeniem ludzi?-LIKWIDUJE SIE SZPITALE.ironiczna, ale prawdziwa konkluzja:madry szary czlowieku-mysl szybko i wyciagaj wnioski;NIE STWARZAJ WLADZY PROBLEMOW.brrr, , ,
kolej też sama robi wszystko by ta linię zamknąć. wielkie stare składy, nieżyciowy rozkład jazdy. pociąg Wysoka Kamień potrafi odjechać 3 minuty przed przyjazdem tego ze Szczecina. nic dziwnego że linia jest później nierentowna. Ale PKP też ciężko na to pracuje. to już nie komuna i nie monopol. Busy jak trzeba to w 5 minut podstawiają następnego byleby klient nie uciekł. PKP musi się nauczyć co to wolny rynek
Zlikwidować w cholerę. Za miast pociągów wybudować kolejny supermarket i gitara. By żyło się lepiej. Nam i kolesiom.
NIECH WALCZY BURMISTRZ JAK LEW O POCIĄG I TYLE MA SZANSE WYWALCZYĆ BO FAKTYCZNIE NAS JUŻ ZOSTANIE TYLKO ZAORAĆ
Jeśli gdzieś jeździ tylko dużo pociągów regionalnych to utrzymanie zrzućmy na samorządy niech one się martwią. Ministerstwem transportu rządzi PO, czyli koledzy partyjni Karpińskiego, Jędzrzejewskiego a także Marszałka Województwa. Czas ruszyć tyłek i lobbować w Warszawie, pokazać jak zależy na regionie. Na naszych parlamentarzystów nie ma co liczyć, Ci posłusznie będą powtarzać co będą im mówić w Warszawie. (vide Żmuda-Trzebiatowska, Litwiński). Mają być niby jakieś konsultacje społeczne w tej sprawie. Nie zdziwię się, że będzie to farsa i pewnego dnia Marszałek zostanie zaskoczony odmową przyjęcia wniosku o organizację pociągów na tej linii bo idzie ona do likwidacji.
W tej chwili wygląda to tak. Marszałek jest za kontynuacją przewozów na tej linii, zamawia kolejne pociągi. Od 2 lub 9 lutego dojdzie jeszcze jedno połączenie ze Szczecina o 16.40 (przed 18 przesiadka w Wysokiej). Tak więc nasze władze nie są problemem. Problem jest Warszafka także rządzona przez PO. W ministerstwie stwierdzili sobie, że PLK za dużo kosztuje. Stawki za dostęp do torów już są największe w europie, z przewoźników nie da się już więcej wydoić to trzeba zrobić coś innego. Odpada zmniejszenie administracji, bo członkowie partii, znajomi, rodzina muszą mieć pracę. Dyrektorzy muszą robić robić swoje. W ustawionych przetargach muszą wygrywać swoje firmy, wyciągając określoną kasę. Więc padła decyzja rozbierzmy wszystko po czym nie jeździ PKP IC, więcej niż jeden na dobę pociąg najlepiej PKP Cargo a także nie jest to linia o znaczeniu obronnym. Jeśli do jakiegoś zakładu np Polic jeżdżą pociągi to podstawcie je pod ścianą i niech przejmują linię.
A co z pociągiem Szczecin-Świnoujście (5.45 - 7.43). Ćwierćinteligent układający ten rozkład nie spojrzał na mapę i nie uwzględnił faktu, że Świnoujście leży na wyspie i dzieciaki, które uczą się" na drugiej stronie" za cholerę nie zdążą na 8.00 do szkoły. Brawo!! Ale nie od dziś wiadomo, że posady w PKP piastują barany!
NAJLEPIEJ WSZYSTKO POLIKWIDOWAĆ I JUŻ BO PRZECIEŻ CI LUDZIE CO MAJĄ SAMOCHODY TO MAJĄ TO W NOSIE CZY TA LINIA BĘDZIE CZY NIE ALE JEST DUŻA GRUPA NAWET UCZNI CO DOJERZDZAJĄ DO SZKOŁY TO PYTANIE CZYM ONI BĘDĄ NIBY DOJERZDZAĆ TO SIĘ W GŁOWIE NIE MIEŚCI CO SIĘ W TEJ POLSCE WYPRAWIA TAKICH POSŁÓW RADNYCH POSTAWIC W TAKIEJ SYTUACJI NIECH POCZUJĄ TO CO CZUJĄ MNIEJ MAJĘTNI LUDZIE