Poniżej prezentujemy nowy rozkład jazdy obowiązujący od 9 grudnia br. do 9 lutego 2013 roku.
Odjazdy z Kamienia Pomorskiego
Przyjazdy do Kamienia Pomorskiego
fot. Sławomir Ryfczyński
Spółki Grupy PKP są przygotowane do uruchomienia nowego rozkładu, który zostanie wprowadzony w nocy z 8 na 9 grudnia. Już w niedzielę będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy pociągów na trasie Kamień Pomorski – Wysoka Kamieńska – Szczecin. Zmieniło się także kursowanie pociągów odjeżdżających ze stacji Świnoujście w kierunku w Szczecina.
Poniżej prezentujemy nowy rozkład jazdy obowiązujący od 9 grudnia br. do 9 lutego 2013 roku.
Odjazdy z Kamienia Pomorskiego
Przyjazdy do Kamienia Pomorskiego
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają konsultacje na temat przyszłości linii kolejowych Jeszcze w grudniu przedstawiciele PLK rozpoczną szeroko zakrojone konsultacje z lokalnymi władzami na temat potencjalnego wyłączenia z eksploatacji nieużywanych lub charakteryzujących się znikomym wykorzystaniem odcinków linii kolejowych. Spotkania mają na celu wzbogacenie już przeprowadzonych analiz na temat stanu sieci kolejowej w Polsce. Według wstępnych wniosków po wnikliwym przebadaniu każdego odcinka kolejowego w Polsce, do wyłączenia przekazanych byłoby ok. 3 tys. km linii. Rozwiązanie to pozwoliłoby na wypracowanie oszczędności w PLK i finansowego zbilansowania jej działalności bieżącej. Wnikliwa analiza odcinków kolejowych która była przeprowadzona na wielu płaszczyznach: przede wszystkim ekonomicznej: koszty utrzymania linii i przychody z tytułu przewozu osób ale także znaczenia dla społeczności lokalnej czy potencjalnych perspektyw zapotrzebowania przez przemysł. Zostały wzięte pod uwagę czynniki takiej jak bezrobocie w regionie, znacznie linii dla dużych ośrodków zatrudniających mieszkańców danego regionu, istnienie alternatywnej komunikacji i porównania jej kosztów dla podróżnych z kosztami korzystania z kolei. W wyniku analizy okazało się m.in. że na jednym z odcinków o długości około 50 km prowadzeniem ruchu zajmuje się 92 pracowników, zaś na innym w jedynych na tej linii dwóch pociągach dziennie jeździ średnio 15 pasażerów. Liczba 3 tys. km linii jest oparta na wstępnych szacunkach. Mając na uwadze znaczenie linii kolejowych na mapie społeczno-gospodarczej naszego kraju, rozpoczynamy proces konsultacji z władzami oraz społecznościami lokalnymi. Decyzje o ewentualnych wyłączeniach nie będą łatwe, ale na pewno będą głęboko przemyślane i przeanalizowane. W całym procesie restrukturyzacji PLK, która jest niezbędna, nie ma mowy o cięciu na ślepo, kosztem kwestii bezpieczeństwa czy oczekiwań pasażerów – mówi Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. PLK SA Wyłączenie linii nie oznacza jej fizycznej likwidacji. Jeżeli w przyszłości przewoźnicy będą zainteresowani wykorzystaniem danego odcinka, to PLK będą otwarte na rozmowy o przywróceniu tam ruchu. Polskie Linie Kolejowe zarządzają siecią blisko 39 tys. km torów w Polsce. Działają jako spółka akcyjna, której akcjonariuszami są PKP S.A. i Skarb Państwa.
Ludzie przeczytajcie najpierw rozkłady jazdy a nie marudzicie, jest dużo pociągów w tym rozkładzie i ostatni jest nie o 15:27, siejecie zamęt żeby tylko siać
Miejmy nadzieję że ten rozkład będzie przemyślany tak dostosowany aby można było na czas dojechać do szkoły i pracy. Dzieki Wam Decydenci PKP.
Jak ludzie pracujący w Szczecinie mają dojeżdżać i wracać z pracy? Najlepiej chyba wyjechać i nie wracać.
Ostatnie połączenie ze Szczecina do Kamienia o 15.27...
znów nic nie będzie pasować lipne rozkłady
Jak na miasto powiatowe to dwa pociągi starczą. Jeden rano i drugi wieczorem.
Taki wielki i ciężki wehikuł do przewozu kilku osób podstawia kolej.Gdzie ekonomia i zdrowy rozsądek ? Ile energii elektrycznej jest marnotrawione ! Czy w XXI w. trudno jest zaprojektować i wyprodukować lekki elektryczny energooszczędny pojazd dla ok. 30-50 osób ?
A jak dojechać do pracy na godz.06.00 lub 07.00 ? a pocjąg przwdopodobnie będzie jechał z Wysokiej Kam.luzem to mogłby zabrać chociaż z Wysokiej ludzi.