Od 1 lipca baza HEMS (Helicopter Emergency Medical Service) w Szczecinie funkcjonuje w godzinach 7.00 – 20.00. Oznacza to, że śmigłowce LPR latają również po zmroku. W kompletnych ciemnościach załoga Medikoptera musi dotrzeć w wyznaczone miejsce. Bezpieczeństwo w powietrzu podczas wieczornej służby zapewniają im m.in. czerwone lampki na szczytach najwyższych obiektów. Wystarczy pomyśleć, co mogłoby się stać z maszyną, gdyby zahaczyła o nieoświetloną wieżę radiowo-telewizyjną przy ul. Chrobrego.
- Wszystkie takie nieoświetlone obiekty są potencjalnym zagrożeniem dla śmigłowców latających zwłaszcza w nocy – mówi Justyna Sochacka, rzecznik prasowy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.
Dlaczego więc obiekt nadawczy przy ul. Chrobrego jest nieoświetlony?
- Zgodnie z posiadaną przez spółkę EmiTel opinią Urzędu Lotnictwa Cywilnego wieża RTON Świnoujście nie stanowi przeszkody lotniczej i nie wymaga oznakowania przeszkodowego - odpowiada Waldemar Sromek, rzecznik prasowy EmiTel Sp. z o.o.
A niech się rozbijają o tą wieżę. Przynajmniej będzie temat na kolejny artykuł.
rzeczywiście, chyba niczego nie zrozumiałeś-proponuję udaj się do szkół...
Do gościa z 14:16 Od takich spraw są specjaliści; a Ty gościu gdybyś patrzył pod nogi a nie zadzierał swojej PAŁY do góry zapewne nie zauważyłbyś że lampka się nie świeci
rzeczywiście-w pale się nie mieści aby taka wieża nie była oświetlona, chyba tam są projektanci bez mózgu...
dla większości konusów człowiek z wzrostem 225 też jest wysoki a nie nosi czerwonej lampki na czubku głowy. No chyba że wprowadzą taki obowiązek a w tej rzeczywistości jaką mamy to wszystko jest możliwe. Opcjonalnie proponuję żółte koguty dla pieszych poruszających sie poza terenem zabudowanym .