POGODA

Reklama

Wydarzenia

ikamien.pl • Wtorek [01.12.2009, 09:46:28] • Kamień Pomorski

Śmieci zasypują teren motocrossu

Śmieci zasypują teren motocrossu

fot. Wojtek Basałygo

Z dnia na dzień pojawia się coraz więcej podrzucanych worków z odpadami komunalnymi. Mieszkańcy wyrzucają też gruz. Miasto rozkłada ręce i mówi, że nie może w tej sytuacji nić zrobić.

Atrakcyjną działkę pod Kamieniem Pomorskim kilka lat temu kupił prywatny inwestor. Od tamtej pory, na terenie byłego motocrossu nie zrobiono zupełnie nic. Z dnia na dzień powiększa się na nim nielegalne wysypisko śmieci.

Śmieci zasypują teren motocrossu

fot. Wojtek Basałygo

Odpadów nie można wywieźć na koszt właściciela bo to nie on zanieczyszcza swój teren lecz okoliczni mieszkańcy.
- Jestem właścicielką podobnej działki, co drugi dzień widzę podrzucone nowe worki ze śmieciami na swoim terenie. To nie właściciel powinien być karany lecz winni – tłumaczy nasza rozmówczyni.
Na sesjach rady miejskiej wielokrotnie podejmowano temat nielegalnego wysypiska śmieci. Bez rezultatów. Burmistrz rozkłada ręce, bo magistrat nie ma urzędników którzy przez 24 godziny na dobę pilnowaliby terenu gminy przed śmieciarzami.
- Gdyby była powołana Straż Miejska to strażnicy mogliby zajmować się problemem podrzucanych odpadów – tłumaczył burmistrz na sesji.
Pomysłów na poradzenie sobie z nieuczciwymi mieszkańcami na razie nie ma. Z każdym dniem przybywa tych, którzy chcą zaoszczędzić pieniądze na wywozie śmieci i podrzucają swoje odpadki na zielone tereny naszej gminy.
- W sytuacji powtarzających się sygnałów o zanieczyszczaniu tego terenu Urząd Miejski w Kamieniu Pomorskim w ostatnich dniach ponownie wystąpił do pełnomocników, wskazanych przez właścicieli, i zobowiązał ich do uprzątnięcia śmieci i utrzymania terenu we właściwym stanie - poinformowała Elżbieta Kucharska z Urzędu Miejskiego w Kamieniu Pomorskim.

źródło: www.iikamien.pl


Zaktualizowano: Środa [02.12.2009, 19:11:29]

komentarzy: 36, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 36

Gość • Czwartek [03.12.2009, 22:41:11] • [IP: 83.21.231.**]

A może by Policja od czasu do czasu przejechała wieczorem na teren byłego motokrosu, to i wykrywalność by im się zwiększyła.

Gościu • Czwartek [03.12.2009, 13:31:53] • [IP: 83.15.113.***]

powołajmy straż obywatelską napewno znajdą się chętni

Gość • Czwartek [03.12.2009, 12:22:45] • [IP: 83.9.127.**]

Jak ma zamiar gmina rozwiązać problem śmieci przy byłym wysypisku w Chrząstowie.Bo postawienie znaku nic nie zmieniło.

Gość • Czwartek [03.12.2009, 08:45:06] • [IP: 83.168.84.***]

Takie mamy zieleńce i trawniki, jakich mamy mieszkańców edukacje trzeba zacząć od przedszkola.

Gość • Środa [02.12.2009, 22:38:11] • [IP: 83.21.219.***]

A gdyby ktoś z naszych radnych, wpadł na taki prosty sposób na tych brudasów : STRAŻ MIEJSKA na pewno by pomogło, przecież Straż Miejska ma możliwość karania mandatami, dziwie się że nikt na ten pomysł nie wpadł.

Gość • Środa [02.12.2009, 19:19:40] • [IP: 188.147.40.***]

pogrzebcie w nich a moze dojdziecie kto je wyrzucił;;;; jakas kartka z adresem albo cos takiego...

Gość • Środa [02.12.2009, 18:33:51] • [IP: 95.40.148.***]

A gdzie byliście 6-8 i więcej lat temu tam cały czas istniało to znane (i dzikie) wysypisko. Gość • Środa [02.12.2009, 11:23] • [IP: 95.48.163.**] Trzeba robic smieciarzom zdjecia i pokazywac na www. i myślisz że to coś zmieni :(:( i ktoś

Gość • Środa [02.12.2009, 18:08:12] • [IP: 188.146.56.***]

w naszym rejonie zawsze jest ocean niemożności! a przecież to jest proste do załatwienia. MPK podpisując umowy wywózki śmieci z góry powinien narzucić częstotliwość ich wywozu w tygodniu np. 1 raz w tygodniu w mieście a 2 razy w miesiącu na wsi. a nie jak jest teraz 1 raz w miesiącu na wsi to jest za mało. Jak się chce częściej wywozić śmieci ze wsi to doliczają za dojazd ostatnio to było 100zł. więc niedziwota że ludzie wywalają gdzie popadnie. i to iest przyczyna.

Gość • Środa [02.12.2009, 16:08:26] • [IP: 83.21.193.**]

Jak wygląda wjazd do nieczynnego wysypiska w Chrząstowie przy przystanku PKS ogrom śmieci przy znaku zakazującym ich wysypywania. Jeden pozytyw droga po remoncie.

Gość • Środa [02.12.2009, 15:57:03] • [IP: 83.21.87.***]

I to jest argument za powołaniem Straży Miejskiej. Jest potrzeba skontrolowania podmiotów prowadzących działalność gdzie powstają odpady czy mają podpisane umowy na wywóz nieczystości. Bo poprzednio istniejąca Staż Miejska została zlikwidowana za sprawdzenie i egzekwowania powinności w sprawie śmieci od członkini Zarządu Miejskiego p. Grom...kiej prowadzącej kiosk warzywny.

bastek • Środa [02.12.2009, 12:57:22] • [IP: 95.40.100.***]

WIATR W ZAGLE DLA GMINY---U NAS JEST KLIMAT skąd ja znam te hasła hmmmm??

Gość • Środa [02.12.2009, 12:10:30] • [IP: 95.49.178.*]

Zgadzam się że grzebiąc w śmieciach można ustalić właściciela.Kilka lat temu pogrzebałyśmy w świeżo wyrzuconych przy drodze za wsią i znalazło się pokwitowanie z poczty. Właściciel posprzątał.

Gość • Środa [02.12.2009, 11:23:07] • [IP: 95.48.163.**]

Trzeba robic smieciarzom zdjecia i pokazywac na www.

Gość • Środa [02.12.2009, 09:57:15] • [IP: 95.40.100.***]

pamiętam jak tam kiedys bylo fajnie , lata 80 pikniki kompieliska, naprawde szkoda, z drugiej strony to jest cmentarz chcielibyście żeby szwaby wam na grobach zrobili śmietnik?? ale z trzeciej strony nasze wladze nic nie robią zobaczcie na plaże na Żołcinie ją najlepiej sprzedac i po problemie, tylko że on nadal jest...a dzika plaża ach szkoda pisać...

Gość • Środa [02.12.2009, 09:08:12] • [IP: 83.168.84.***]

takie mamy śmieci i porządek jacy z nas mieszkańcy...

gościu • Środa [02.12.2009, 08:19:30] • [IP: 83.15.113.***]

nie zwalać problemu na urzędników to my jesteśmy śmieciarzami, powinniśmy się pilnować na wzajem. Jakby każdy pilnował swojego sąsiada czy przyjeżdza do niego śmieciarka, to mieli byśmy problem z głowy, ale mamy taką mentalność że nie wypada pod... sąsiada. To żyjmy w tych śmieciach i nie płaczmy że gmina nie daje sobie rady z problemem, bo to nasz problem

Gość • Środa [02.12.2009, 07:55:04] • [IP: 83.19.184.***]

a spojrzmy na problem inaczej Gmina powinna w umowie sprzedazy zawrzec taki pod punkt e zobowiazuje kupujacego do inwestycji w przeciagu 5 lat jezeli sie nic na dzialce sie nie dzieje anulujemy tranzakcje

Gość • Wtorek [01.12.2009, 23:32:57] • [IP: 77.254.94.***]

to mozna tam wysypywac czy nie bo juz nie wiem.

Gość • Wtorek [01.12.2009, 23:27:28] • [IP: 83.21.87.***]

Wybudować tam super market bo to ładne miejsce, i nie będzie śmieci albo Bank.

Gość • Wtorek [01.12.2009, 22:29:39] • [IP: 83.21.210.**]

Czy naprawdę tak ciężko zlecić jednemu urzędnikowi U.M. sprawdzenia kto ma podpisaną umowę na wywóz odpadów z własnej posesji bez względu czy to jest własność prywatna czy działalność gospodarcza, jeśli nie ma to kara bo niby gdzie śmieci wywozi. Ale przykład idzie z góry bo skoro nasze wspaniałe STAROSTWO może swoje śmieci i gruz z remontowanego internatu wywozić na drogę w Jarszewie to dlaczego inni nie !!

ziomek • Wtorek [01.12.2009, 20:33:32] • [IP: 83.168.85.***]

Nie tylko na motocross wywożą śmieci, ale nawet koło głazu. Można podawać policji i do Urzędu Miasta numery rejestracyjne i co ? Zero reakcji !!

Gość • Wtorek [01.12.2009, 20:26:21] • [IP: 77.253.199.**]

ja jestem przeciw żeby za moje pieniądze gmina prywatnych śmieciarzy śmieci zbierała. na podwórko im to wyrzucić a nie za publiczne pieniądzevprywtne śmieci zbierać

internetowy • Wtorek [01.12.2009, 19:28:42] • [IP: 83.28.45.**]

moim zdaniem wladze naszego miasta powinny sie skonsultowac z wlascicielem tego terenu i razem z nim podjac decyzje a takze zaczac dzialac razem a takze w naszym rejonie znajda sie tacy co podejmom taka prace by uprzatnąc tez teren, a wlascicielowi podsunac jakis pomysł by zaczał cos inwestowac na tym terenie ale gmina powinna pomoc a nie wszystko sprzedadza kase wezma i nic nie robia, to sie w głowie nie miesci za staza jestem przeciw za sluzbami porzadkowymi tak, lecz co ja tu moge mowic ja jestem zwyklym mieszkancem ikamienia pom. i moje zdanie sie nie liczy a tak wogole sam jestem bezrobotny i moge posprzatac ten motocros tzw. lecz licze na godne wynagrodzenie mam nadzieje ze inni internauci ze mna sie zgadzaja i prosze innych by nie worzucali smieci w takie tereny bo to niszczy nasza piekna przyrode ktora moga sie cieszyc wszyscy mlodziez dorosli i ci jeszcze starsi a takze turysci ktorych tu naprawde potrzebujemy!! a władzy niepopieram

Gość • Wtorek [01.12.2009, 19:08:16] • [IP: 83.168.85.***]

piszecie o motokrosie. zobaczcie co sie dzieje w srodku miasta na ulicy Dziwnowskiej.przeciez to jest masakra, wstyd.Przyjezdzaja kuracjusze i spaceruja wsrod tych smieci.A w ruinach siedza malolaty pala ogniska i cpaja MASAKRA.zrobcie cos..

Gość • Wtorek [01.12.2009, 17:45:58] • [IP: 83.11.64.**]

to, wszyscy ci co mają domki jednorodzinne luje kamieńskie PAńSTWO WIELKIE. karać ich i nie żałować frajerstwo?

Oglądasz 1-25 z 36
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl
■ Zabierzmy dowód lub paszport. Od poniedziałku 7 lipca na granicy z Niemcami będą obowiązywały czasowe kontrole. W województwie zachodniopomorskim funkcjonariusze Straży Granicznej wspierani przez żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej i Żandarmerię Wojskową będą prowadzić kontrole na 19 przejściach granicznych. Zmiany w zasadach ruchu granicznego przybliżyli podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Szczecinie wojewoda zachodniopomorski Adam Rudawski wraz z zastępcą komendanta Morskiego Oddziału Straży Granicznej kmdr SG Wojciechem Heninborchem. - Kontrole będą miały charakter selektywny - funkcjonariusz Straży Granicznej zdecyduje jaki samochód, czy osobę należy poddać kontroli. Pamiętajmy, że celem jest niedopuszczenie do przypadków nielegalnego przekraczania naszej zachodniej granicy w stronę Polski. Dlatego kontrole mają być prowadzone tak, by w jak najmniejszym stopniu wpływać na przekraczanie granicy przez naszych mieszkańców, z których wielu pracuje po stronie niemieckiej oraz turystów odwiedzających nasz region – mówi wojewoda Adam Rudawski. Czasowe kontrole graniczne zostały wprowadzone na 30 dni, z możliwością ich przedłużenia ■