W ramach projektu, realizowanego od 22 października do 5 listopada 2025 roku, uczniowie mieli za zadanie zakupić używany przedmiot za rozsądną cenę, przeanalizować jego wartość oraz stworzyć realistyczną historię jego pochodzenia.

fot. Organizator
W Szkole Podstawowej im. 5-go Kołobrzeskiego Pułku Piechoty w Dziwnowie uczniowie zrealizowali projekt edukacyjny z wiedzy o społeczeństwie pod hasłem: „Nie przepłacam - inwestuję, czyli mądrze wydaję pieniądze”. Młodzież uczyła się, jak racjonalnie gospodarować pieniędzmi i być świadomym konsumentem.
W ramach projektu, realizowanego od 22 października do 5 listopada 2025 roku, uczniowie mieli za zadanie zakupić używany przedmiot za rozsądną cenę, przeanalizować jego wartość oraz stworzyć realistyczną historię jego pochodzenia.

fot. Organizator
Celem zajęć było pokazanie, że mądre gospodarowanie pieniędzmi i umiejętność nadawania rzeczom drugiego życia to nie tylko pożyteczne, ale też modne podejście.

fot. Organizator
Projekt sprzyjał również integracji uczniów - wspólne zakupy i prezentacje były okazją do współpracy i dobrej zabawy. 5 listopada uczestnicy zaprezentowali efekty swoich działań. Wśród zakupionych przedmiotów znalazły się m.in. bluza, koszula w kratę, koszulka bawełniana, krawat, torebka, spodnie typu alladynki, spódnica, czarne długie kozaki, kapelusz słomiany czy czapeczka z daszkiem. Jak się okazało, w secondhandzie można znaleźć prawdziwe perełki, często znanych marek i to za grosze.

fot. Organizator
Uczniowie wykazali się kreatywnością i dojrzałością w myśleniu o wartości pieniądza. Udowodnili, że świadome podejście do zakupów to cenna życiowa umiejętność i sposób na unikanie snobizmu.

fot. Organizator
- Cieszę się, że uczniowie z tak dużym zaangażowaniem podeszli do tematu. Bez względu na poglądy dotyczące rzeczy używanych poznali alternatywną drogę dokonywania zakupów, a w życiu ważne jest, aby mieć wybór. W nagrodę zabrałam prace uczniów do domu, aby nakręcić z ich udziałem w moim gabinecie filmik pochwalny na TokToka, no i oczywiście nie obyło się bez ocen celujących oraz pochwał pisemnych na Librusie. „Jaka praca, taka płaca” w tym przypadku maksimum wynagrodzenia plus premia -
mówi koordynator projektu, Renata Włodarczyk-Kronia.
zamiast godla owsik wisi
jeden to używane skarpety kupił...hmmm a drugi krawat
To nauczyciele nie zwracają uwagi że uczniowie siedzą w czapkach, a gdzie szacunek dla godła, jakąś ta młodzież nieciekawa, co to za pokolenie teraz