ikamien.pl • Wtorek [07.10.2025, 16:00:03] • Wolin
Jedziemy ekspresowo S3 między Wolinem i Troszynem

fot. GDDKiA/Mateusz Grzeszczuk
Ruch na odcinku S3 Dargobądz - Troszyn w kierunku Szczecina odbywa się już dwoma pasami ruchu, a jutro zostanie udrożniony przejazd jezdnią w kierunku Świnoujścia. Wprowadzamy ruch w przekroju 2x2 na ostatnich 8,5 km - od Wolina do włączenia w dotychczasową S3 w Troszynie. Na sąsiednim odcinku Świnoujście - Dargobądz zwężenie do jednego pasa na obu jezdniach obowiązuje od węzła Świnoujście Łunowo do węzła Międzyzdroje. Jeszcze tym miesiącu również to zwężenie powinno zniknąć i ruch na całym odcinku S3 Świnoujście - Troszyn będzie odbywał się w pełnym przekroju drogi ekspresowej.
Etapy udrażniania trasy
Droga ekspresowa S3 Świnoujście – Troszyn przebiega w większości w śladzie drogi krajowej nr 3. Wymagało to wielu zmian w organizacji ruchu podczas budowy drogi, jak i również na etapie końcowego uruchamiania tej trasy.
W maju br. na pierwszym odcinku o długości 4,5 km, od węzła Świnoujście (połączenie z tunelem pod Świną) do węzła Świnoujście Łunowo, wprowadziliśmy ruch dwiema jezdniami. W połowie czerwca przekierowaliśmy ruch z dotychczasowej DK3 na jedną jezdnię nowej S3 na odcinku od węzła Świnoujście Łunowo do węzła Międzyzdroje. Umożliwiło to likwidację tymczasowego ronda w rejonie Międzyzdrojów, co znacząco poprawiło płynność ruchu.
Na koniec czerwca wprowadziliśmy ruch dwiema jezdniami od Międzyzdrojów (wjazd na obszar Wolińskiego Parku Narodowego) do węzła Wolin Zachód. Wówczas już na połowie długości trasy ruch odbywał się dwiema jezdniami.
Od sierpnia ruch na odcinku Wolin – Troszyn odbywał się już dwiema jezdniami, ale do teraz jeszcze z zawężeniem do jednego pasa ruchu.

fot. GDDKiA/Mateusz Grzeszczuk
Dalsze prace poza jezdniami głównymi
Oddanie do ruchu jezdni głównych nie oznacza jeszcze całkowitego zakończenia prac związanych z inwestycją. Kontynuowane będą prace przy jezdniach dodatkowych, prace porządkowe, nasadzenia zieleni oraz prace wykończeniowe przy przejściu dla zwierząt na zachód od Troszyna. Do zakończenia na odcinku Dargobądz – Troszyn pozostaje jeszcze para Miejsc Obsługi Podróżnych Dargobądz oraz Obwód Utrzymania Drogi przy węźle Wolin Wschód. Wykonawca musi również dokończyć prace przy przebudowie ul. Mickiewicza w Wolinie.
Nowa S3
Odcinek Świnoujście – Troszyn o długości 33 km został podzielony na dwa odcinki realizacyjne: Świnoujście – Troszyn i Dargobądz – Troszyn.
Odcinek Dargobądz – Troszyn ma 16 km długości. W ramach inwestycji powstały trzy węzły drogowe - Dargobądz, Wolin Zachód i Wolin Wschód. Wybudowano również siedem wiaduktów, dwa mosty oraz estakadę, przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów. Największym elementem inwestycji jest nowy most w Wolinie (bliźniaczy do obiektu oddanego w 2003 roku) wraz z częściami najazdowymi. Łączna długość obiektu to 1100 m, w tym łuk stalowy o długości 165 m.
Realizacja drogi ekspresowej S3 Świnoujście - Troszyn jest dofinansowana ze środków UE w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).
TRZEBA POPRAWIĆ ZJAZDY NA WIADUKTACH W PŁOCINIE I SUŁOMINIE. ŻLE DOBRANE KĄTY POWODUJĄ, ŻE AUTA SZCZEGOŁNIE CIĘŻAROWE I AUTOBUSY SIĘ NIE MIESZCZĄ. PRZYJDĄ TRUDNIEJSZE WARUNKI AUTA BĘDĄ SIĘ STALE TŁUC, BĘDĄ WYPADKI PROJEKTANCI ZROBILI TO ŻLE.TRZEBA POPRAWIC.
Pasy zablokowane. A oni jadą ekspresowo. Co za marna propaganda XD
zróbcie sami lepiej. Wojna tak podrożała koszty materiałów, ze co mają zrobic. Ludzi nabrać i wyjść na minus? Trochę myślenia, wiedzy nie zaszkodzi. Jakoś GDDKiA i państwo nie chce kasy dokładać ze względu na sytuację w europ to rozumiem, ze wy byscie budowali hup hura i wyszli na minus.
na razie dwa lata do tyłu !!
Ta budowa to największa porażka!!Dlaczego dalej blokują pasy ruchu? Jak dalej tak będzie to do przyszłego sezonu nie skończą.