POGODA

Reklama

Wydarzenia

ikamien.pl • Poniedziałek [16.01.2012, 07:46:46] • Kamień Pomorski

Sołtysi przeciwni spalarni śmieci. Przeczytaj list do burmistrza Kamienia Pom.

Sołtysi przeciwni spalarni śmieci. Przeczytaj list do burmistrza Kamienia Pom.

fot. Wojtek Basałygo

Podczas ostatniej Sesji Rady Miejskiej w Kamieniu Pomorskim, sołtysi Górek, Płastkowa i Stawna sprzeciwili się budowie spalarni śmieci w Śniatowie. Złożyli na ręce burmistrza Bronisława Karpińskiego pismo w którym protestują przeciwko Regionalnemu Zakładowi Zagospodarowania Odpadów.

Panie Burmistrzu,
   My niżej podpisany wyrażamy sprzeciw przeciw planom budowy „Regionalnego Zakładu Zagospodarowania Odpadów” w miejscowości Śniatowo. Uważamy, że zakład, na którym ma powstać składowisko odpadów oraz spalarnia, znacząco wpłynie na niebezpieczeństwo katastrofy ekologicznej w okolicach jego powstania, zwłaszcza, że w nie dalekiej odległości znajduję się rzeka Wołczenica, która jest głównym ciekiem wodny, na bazie którego funkcjonują będące w obszarze „Natura 2000” tzw. „Bagna Rozwarowskie”. Z rzeką, jak i z obszarem bagien, mieszkańcy okolicznych miejscowości wiążą duże nadzieje związane z agroturystyką. Będzie to dodatkowe źródło dochody mieszkańców. Ponadto Stowarzyszenie już podjęło działania by rzekę zagospodarować jako trasę kajakową łączącą Skarchowo z Jeziorem Śniatowskim.

  Uważamy, że najlepszym i najbardziej ekologicznym rozwiązaniem gminnej gospodarki odpadami, jest aktywne włączenie się w realizację projektu Celowego Związku Gmin R-XXI, które to w miejscowości Mokrawica już buduje sortownie i przeładownie odpadów. Dzięki temu, żaden Zakład nie będzie zanieczyszczał środowiska naszej gminy, a gmina stanie się proekologiczna, a co za tym idzie tereny wiejskie staną się bazą wypoczynkową dla agrowczasowiczów.

   Jako członkowie Stowarzyszenia Rozwoju i Promocji Wsi Kamieńskiej składamy na Pana Burmistrza ręce sprzeciw przeciwko realizacji wyżej wymienionej inwestycji.


komentarzy: 63, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-63 z 63

Gość • Piątek [20.01.2012, 21:51:02] • [IP: 10.217.45.*****]

Generalnie jeśli taki podmiot speła wszystkie warunki władza samorządowa jest zobiązana wydać stosowne pozwolenia jednak przy tej inwestyci problem leży gdze indzej Na usta ciśnie się kilka pytań nie tylko natury ekonomicznej ale i czysto naukowej a raczej inżynieryjnej Skoro na mapie już istnieje związek R-XXl uznany przez Marszałka jako jeden z regionów gospodarki odpadami i obejmuje on gminy znajdujące się w jego obrębie to pytanie skąt będą trafiać odpady do tego zakładu Słyszy się że za budową tej spalarni stoi szwecki kapitał Nasuwa się więc pytanie czy przypatkiem w Sniatowie nie będą spalone śmieci ze Skandynawi Poza tym inwestora dowiadujemy się że budowa zakładu ma kosztować 100 mln zł Z mojej wiedzy wynika że za tak małe pieniądze nie da się wybudować tego typu instalacji Mięndzy bajki należy także wło żyć opowieści o tym że ciepło uzyskane ze spalania śmieci da enegię do ogrzania miasta ktoś ma bardzo przestarzałą wiedzę Po pierwsze dzisaj nie ma już prawie lokalnych ciepłowni Różne podmioty mają własne indywidualne kotłwnie np. spółdzelnie mieszkaniowe Pomijając już fakt że uzyskaną w ten spoób energię należy odpowiednio przetworzyć i dostarczyć odbiurcą tak małego miasta jak kamień na to po prostu nie stać Zresztą to się poprostu dzisiaj nie opłaca chyba że dużo większych aglomeracjach

Gość • Czwartek [19.01.2012, 10:03:08] • [IP: 79.186.168.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [19.01.2012, 08:38:57] • [IP: 77.253.205.***]

Normalny, inteligentny człowiek nie pozwoli się truć. Lizusy burmistrza nie wypisujcie bzdur a ty życzliwy bądż realistą i Ciebie to nie dotyczy.

Gość • Środa [18.01.2012, 23:17:35] • [IP: 188.146.176.**]

Życzliwy: Nie jestem co prawda że Śniatowa, bo nie jestem von Grafem, ale mimo to zgadzam się na ulokowanie tam spalarni śmieci. Ale pod jednym drobnym warunkiem; że inwestorzy" wybulą kaskę" na rekultywację wysypiska śmieci pod Chrząstowem. I żeby nie było to, tamto - to prace rekultywacyjne powinny się rozpocząć w tym samym czasie, co realizacja inwestycji w Śniatowie i obie inwestycje powinny być zakończone także w tym samym czasie. Będzie to widomy znak dobrych intencji inwestora spalarni śmieci w Śniatowie - inaczej cała sprawa to jeden wielki Primaaprilis - Pozdrawiam!

Gość • Środa [18.01.2012, 23:12:00] • [IP: 83.8.200.***]

DZIŚ W TVN UWAGA POKAZALI JAKI RAJ ZE SPALARNI WIĘĆ MY JUŻ PODZIEKUJEMY PANIE BURMISTRZU, WYSTARCZY MYDLENIA OCZU

Gość • Środa [18.01.2012, 20:18:34] • [IP: 83.23.203.***]

proponuje zobaczyć program TVN''UWAGA'', POKAZUJĄ CO SIĘ DZIEJE W POLSKICH SPALARNIACH...

Gość • Środa [18.01.2012, 19:46:29] • [IP: 83.238.59.***]

przedruk - moze ci wszyscy najmadrzejsi, nieomylni w swych opiniach, wybitni znawcy spalarni smieci, znawcy ochrony srodowiska specjalisci od cyklonu b i tak dalej moze wyteza swoje nieprzecietne umysly i w koncu podaca nam prostakom nieukom, burakom u jakich profesorw pobierali tak madre nauki, mam cicha nadzieje ze wykorzystaja swa nieograniczona wiedze i przedloza nam alternatywe do obecnej tragicznej sytuacji wysypisk smieci a moze w koncu wypowiedza sie co ze srodowiskiem robia wysypiska niecierpliwie czekam na wasze opinie

Gość • Środa [18.01.2012, 19:03:30] • [IP: 83.238.59.***]

w europie dziala 400 spalarni smieci w usa 100 i odrazu nasuwa sie pytanie czy wszyscy ludzie zaangazowani w projektowanie budowe tych spalarni a bylo ich tysiace to idioci glupcy laicy wprost przeciwnie do medrcow i fachowcow wypowiadajacych sie ponizej- absolwentow wyzszej szkoly gotowania na gazie

Gość • Środa [18.01.2012, 11:52:49] • [IP: 83.11.82.*]

na nic komentarze słuszne czy nie jak mają wybudować spalarnię to i tak to zrobią a my nie mamy na to wpływu jesteśmy za słabi żeby zatrzymać tę machinę która ruszyła mam nadzieję że burmistrz zastanowi się co dobrego zrobi dla wsi w której kiedyś mieszkał szkoda że tylko trzech sołtysów napisało protest

Gość • Wtorek [17.01.2012, 22:48:53] • [IP: 46.169.225.**]

Kto wie? Kto wie? Jak nie wiadomo o co chodźi, to chodzi o kasę? Pewnie taka spalarnia to jest łakomy kąsek nie ustajacy biznes przez wielkie B?! Kto wybubuje z głodu nie umrze! Nie trzeba było tak szpanować i się tak zadłużać, trzeba bedzie chyba cyrograf spisać z. ...?

Gość • Wtorek [17.01.2012, 13:46:18] • [IP: 83.21.208.***]

ta sołtysowa z Benic to jakieś nieporozumienie!dama!głowa wyżej niż chmury !dzień dobry jej ciężko odpowiedziec, bo pewnie wstydzi się wieśniaków!

Gość • Wtorek [17.01.2012, 13:16:50] • [IP: 89.78.75.***]

Zamiast dochodzić do kompromisu z Burmistrzem, to zachowujecie się jak nasz były, niedoszły radny, byle atakować, i manipulować ludźmi poprzez medialną otoczkę.

Gość • Wtorek [17.01.2012, 11:45:17] • [IP: 77.253.205.***]

To sołtys Benic też jest w to zamieszana?Podobno razem z księdzem namawia ludzi że spalarnia jest cacy. Wybrana przez ludzi powinna ich chronić.Ciekawa sprawa.

Gość • Wtorek [17.01.2012, 10:12:21] • [IP: 79.188.75.***]

bezrobocie wysokie a Wy z takimi pierdołami wyskakujecie- bo kościół, bo agroturystyka----co to ma być?? żuli pod sklepem to się nie wstydzicie?!

Gość • Wtorek [17.01.2012, 08:50:21] • [IP: 83.8.205.**]

Spalarnie wybudowac na osiedlu Chopina w Kamienu obok dwóch hurtowni i już mamy park przemysłowy.

Gość • Wtorek [17.01.2012, 08:41:43] • [IP: 62.69.221.**]

'Aktywne Wieśniaki odżywają z codziennej nieobecności wtedy kiedy były radny z poprzedniej kadencji ma ochotę zaatakować. Żenada.' Żenujące są pionki w tym stowarzyszeniu.

Gość • Wtorek [17.01.2012, 07:28:04] • [IP: 46.76.74.**]

Stowarzyszenie nie będzie się zajmowało redukcją bezrobocia bo nie ma do tego narzędzi; kultura: zorganizowaliśmy tradycyjny dożynki gminne po raz pierwszy od kilku lat; oświatowe: projekty dla młodzieży; w 2012r planujemy: turniej piłki nożnej, siatkówki i tenisa stołowego, oczywieście dożynki też będą, mało? jak na pierwszy rok działalności? do tego trwają prace nad powołanie GMINNEJ spółki wodnej

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 22:31:01] • [IP: 83.21.201.*]

Ta inwestycja nie będzie tego Pana co zabiega o pozwolenia, będzie tylko pośrednikiem - w to jestem w stanie uwierzyć, bo taka kwota to nie na polaka mieszkającego tu na terenie.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 22:19:29] • [IP: 79.186.165.**]

Bardzo podziwiam ludzi co walczą o swoje miejsce na ziemi pamiętajcie jesteśmy z wami całym sercem a krytykantów i tych co was obrażają w ogóle nie bierzcie pod uwagę to są klakierzy i ludzie opłacani na etatach zrobią wszystko dla swojego guru.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 22:19:00] • [IP: 77.255.27.***]

Podobała mi się inicjatywa o powołaniu stowarzyszenia Wieśniaków. Wydawało się, że będzie to właściwy kierunek dla ludzi, którym coś się chce i coś już potrafią dla społeczności zorganizować. Szybko życie zrewidowało fajne pomysły. Aktywne Wieśniaki odżywają z codziennej nieobecności wtedy kiedy były radny z poprzedniej kadencji ma ochotę zaatakować. Żenada. Żadnej inicjatywy kulturalnej, edukacyjnej, o pomysłach na redukcję bezrobocia nie wspominając. Typowe ciemne, tępe narzędzie w rękach Ariela J. A jak czytam cyt." Broniu, . .." to przeraża mnie myśl, że Marek K. chce wrócić do wielkiej powiatowej polityki

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 22:03:46] • [IP: 83.23.137.***]

Do gościa z godz.17:54. Nie pisze się w Drzewicach tylko w Drzewicy i nie w Drzewicy tylko w Śniatowie.Znając tych Panów inwestorów to powiem że też nie w Śniatowie. Ten jeden Pan najpierw niech zapłaci za beczkę piwa tej Pani z Mechowa, on wie komu.A spalarnię niech wybuduje sobie na księżycu, Golczewo się na nich poznało i się nie zgodzili , a u nas trzeba mądrych decyzji i to do radnych kieruję te słowa.

Mieszkaniec Górek • Poniedziałek [16.01.2012, 21:34:27] • [IP: 159.205.73.***]

5000 zl kapitalu ma firma ktora chce wybudowac spalarnie i skladowisko odpadow. Inwestycja wyniesie okolo 500 mln zl, ten caly gosc chce sprzedac pozwolenie na inwestycje szwedom lub jakiemus niemieckiemu inwestorowi. Sama spalarnia nie stanolwi duzego problemu. Natomiast skladowisko tak: w ktorym skladowane maja byc: azbest, odpady ze statkow, chemikalia i innego typu swinstwa ktorych szwedzi i niemcy nie chca u siebie skladowac. Burmistrz powinien przemyslec wszystko tak jakby sam byl mieszkancem pobliskich miejscowosci. Wiadomo kolega odpali mu jakas kwote ze sprzedazy inwestycji i bedzie zadowolony. Nie kazdy mieszkaniec wsi jest idiota, tak jak mysli burmistrz i ludzie ktorzy wrecz naklaniaja ludzi aby sie nie sprzeciwiali. Ogolnie burmistrz, proboszcz i reszta chca zarobic.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 21:27:40] • [IP: 93.94.184.**]

no tak nowe miejsca pracy a to nie na reke co za ciemnota

tha... • Poniedziałek [16.01.2012, 20:39:49] • [IP: 77.114.129.***]

Czytam o nadziejach związanych z agroturystyką w podkamieńskich wsiach ale nie wierzę w te wizje. Cały Sląsk ciągnie w lecie nad morze a nie do Sniatowa. Podobno w Szwecji brakuje śmieci bo wszystkie są tam odzyskiwane m. in. poprzez spalanie, z którego uzyskuje się ciepło.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 20:14:27] • [IP: 46.113.158.***]

Śniatowo-w maju 2011 uroczystości związane z otwarciem kościoła im.Jana Pawła II, a teraz w Śniatowie wysypisko śmieci??Nie idzie to w parze drogi panie burmistrzu!!

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 20:12:45] • [IP: 83.11.78.***]

petycja z Benic? nikt o takiej nie słyszał, z Śniatowa tak ale za namową Księdza została wycofana, jednak ze Śniatowa wpłynęła też druga, która nie została uwzględniona bo wpłynęła drogą elektroniczną ale zgodnie z prawem. Benice nie pisały sprzeciwu bo pył poprawi im cerę, a konie będą bardziej śniade!!

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 20:00:47] • [IP: 83.21.204.***]

zwolennikom spalarni polecam program Uwaga w TVN właśnie na temat nam wszystkim bliski 16.01 2009

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 19:08:41] • [IP: 77.255.4.**]

podoba mi się troska mieszkańców Śniatowa i okolic o ekologię. Na codzień też podziwiam jak troszczą się o środowisko. Jak wylewają szamba na pole albo do jeziora, jak zasypują śmieciami rowy melioracyjne, jak w Giżkowie" pachnie" hodowlą, jak wszyscy mają umowy na śmieci, i szczelne szamba, jak wywożą te szamba specjalistycznym wozem aseminacyjnym do oczyszczalni w Mokrawicy, jak wszyscy mają porządek na podwórkach i nie palą w piecach folią czy śmieciami. Codziennie podziwiam troskę nas mieszkańców o nasze środowisko. Więc może nich każdy zacznie od siebie. I nie trzeba zbijać na spalarni politycznego kapitału. A tak odbieram Aktywnych Wieśniaków (może błędnie). Naprawdę - zacznijmy każdy od siebie. Jak to mówi przysłowie - diabeł się w ornat ubrał i na mszę dzwoni.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 18:39:40] • [IP: 77.254.65.***]

proboszcz Rostkowski niby zabrał z Ratusza :D nic o tym nie wiedziecie?! głupio, że wszystkie wioski zaprotestowały a Benice NIE

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 18:10:03] • [IP: 83.21.204.***]

Nie ma co się nakręcać! Absurdem byłaby chęć budowy takiej spalarni w naszym powiecie. Budując marinę postawiliście na turystykę, więc trzymajcie się obranego kursu(do rządzących).

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 17:54:18] • [IP: 83.8.103.***]

Z wiarygodnych źródeł wiem, że jak nie wypali w Śniatowie to spalarnia powstanie w Drzewicach. Chyba lepsza lokalizacja.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 16:57:01] • [IP: 77.253.205.***]

A gdzie pisemny protest mieszkańców BENIC.Przecierz był pisany-a może wyparował lub ktoś go wycofał?Wszystko się wyjaśni i zrobi to zacofana ciemnota wiejska która też jeżdzi za granicę i widzi to i owo.Spalarnia truje i nie buduje się jej w lesie tylko w miastach.Powstałe ciepło wykorzystuje się do ogrzewania mieszkań(mieszczuchy sami się nie ogrzeją).Obrażając wieśniaków problem się nie rozwiąże, trzeba mieć jeszcze pojęcie co się mówi. Na pewno INWESTOR się wkurwi bo ktoś mu coś obiecał tylko nie spodziewał się że wieśniaki tez ludzie i mają swój rozum.GDZIE PETYCJA Z BENIC?-MIESZKAŃCY CZEKAJĄ!.

głos_ulicy • Poniedziałek [16.01.2012, 16:45:45] • [IP: 87.205.59.***]

Dodam jeszcze jedno. Powiedzcie mi wszyscy którzy mówicie że ta spalarnia ma być tak super eko i ci którzy chcą robić wycieczki zagranicznę by edukować. Dlaczego taki kraj jak Niemcy, nie buduje takich super ekologicznych spalarni u siebie w kraju. Przecież to czysta oszczędność, kilkadziesiąt razy mniejsza droga transportu, a więc koszty ogromne. A jednak wolą wozić śmieci do nas? I płacić za to. A w odpowiedzi na pytanie czyjeś, gdzie mieszkańcy wiosek chcą wozić swoje śmieci, odpowiadam, tam gdzie przedtem, przecież mają podpisane umowy z gminą na wywóz. Jakby powstała spalarnia to śmieci wrzucone do kubła by się magicznie teleportowały do spalarni? Tak samo śmieci tych którzy wyrzucają je do lasu? I niech nikt nie wierzy naiwnie że zmniejszyłyby się rachunki, bo to prywatny inwestor byłby właścicielem, nie gmina, więc to on dyktowałby ceny, np. 100 zł za 1 transport mniej niż konkurencja. Niby taniej, przez rok to dużo. Ale dzieląc na wszystkich, to ile mniej zapłacimy? ZERO.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 16:25:08] • [IP: 79.186.6.***]

nie doczekacie sie naprawy drogi ja prawie całe życie chodzę po nieoświetlonej drodze i w błocie. gmina ma to w d-pie

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 16:25:03] • [IP: 83.21.214.**]

no dobra a jak często sie filtry wymieniać będzie? a laboratorium to będzie niezależne czy pod właściciela ??/ testy tylko dwa razy w roku a co zpozostałymi 363 dniami roku? a azbest to składowany będzie w bunkrze pod ziemiączy w boksach które przy wietrze 120/h wypuszcza włókna w powietrze, a żuzel który nie będzie miał atestu bo go jeszcze np. niema będzie sobie 5 lat lezał czy wyłoża sobie nim plac spalarni dla utwrdzenia terenu może wiejskie drogi nim beda łatać . Niechcę słyszec o żdnej ekologii w tym względzie bo spalarnie ekologiczne nie sa tak jak sztuczna choinka!! Elektrownie atomowe tez budowano dla ekologii i co? ile nieszczęsc w Carnobylu ile w Japonii itp. Człowiek to tylko częściowo brzmi dumnie bo jednak po szkodzie widzi że jest jedak durniem.Będe sie modlić do allacha bo mój Bóg mnie też nie słucha.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 15:58:32] • [IP: 83.21.98.***]

inwestor firmy EKO BIZNES chce zrobic interes na niszczeniu ekologii!!Pan Burmistrz widac temu przychylny!!może też ma w tym jakiś interes, , ??

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 15:07:40] • [IP: 83.21.91.***]

no broniu zadzieramy z coraz większym gronem - najpierw byli żeglarze, potem mosir, teraz sołtysi chyba będzie lipa z następną kadencją, kiedy to miasto się ocknie i zrozumie że ten facet postanowił i ma gdzies Wasza opinię, on ma plan a teraz będzie wam wmawiał że to plan idealny, tak jak budowa mariny - wydał głupie durnowate decyzje a teraz lata i wszedzie mówi że to trafiona inwestycja.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 14:50:54] • [IP: 46.204.28.***]

Życzliwy: Onegdaj zawsze pytano - Kto za tym stoi? Otóż za spalarnia stoją silni ludzie: właściciel działek na wyspie, " wiarygodny" redaktor" Półmurzynina" oraz oraz niejaki Taradajczak były strażak mają bardzo wielkie pieniądze czyli tyle jak w" Ziemi obiecanej", jest tam taka kwestia (Olbrychski, Pszoniak i Seweryn): ty nie masz nic, on nie ma nic, ja nie mam nic czyli w sam raz tyle ile nam potrzeba. Tak, że nie bójcie się nic tam nie powstanie. A swoją drogą czy w pobliżu wiatraków może powstać taka inwestycja, przecież część pozostałości procesu spalania jednak pójdzie w powietrze i może szkodzić urządzeniem elektrowni wiatrowych. I jeszcze jedno: wspomniany redaktor kiedyś był przeciwnikiem wiatraków, chciał międzynarodowego lotniska - teraz już nie chce? Pozdrawiam!

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 13:50:49] • [IP: 77.115.118.***]

pytanie jest podstawowe - po co w Śniatowie RZOO jeśli związek R-XXI do którego tyle lat płacimy pieniądze buduje w Słajsinie Zakład dla 27 gmin z woj.zachodniopomorskiego a Karpiński na siłę wpycha inny Zakład do Śniatowa?! My, jako mieszkańcy gminy Kamień dzięki sortowni w Mokrawicy zapłacimy mniejsze rachunki za śmieci, porównajcie rachunki w 2013r z gminą Świerzno i Golczewo

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 13:46:55] • [IP: 79.186.116.***]

oni by chcieli nic nie robić i tylko dostawać dopłaty z Unii a co mają powiedzieć ludzie którzy nie mają z czego żyć a tak znajdą jakąś sobie pracę przy sortowaniu śmieci jeśli nie chcecie to wybudują na terenie innej Gminy a wy będziecie słono za to płacić i Urząd powinien Was ostro kontrolować co robicie z odpadami. W tym kraju to niczego nie chcą ani spalarni ani elektrowni atomowej, przecież w okół naszego Państwa jest tego dużo i nikomu to nie przeszkadza a u nas ciągle coś najlepiej śmieci do lasu, gnojownica na pola a pozostałości spalić w piecu tak się przedstawia nasza natura.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 13:38:43] • [IP: 83.21.161.***]

Czyżby na Dołach Wyborczych Pospolite Ruszenie?

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 13:38:36] • [IP: 79.184.5.***]

Karpiński tylko myśli jak tu zyskać a mieszkańcy Wsi ma głęboko gdzieś.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 13:30:06] • [IP: 77.114.239.**]

Jesteśmy gminą nastawioną na turystyę, wyszło tak, że nie mamy żadnego przemysłu. To władze wymysliły- będziemy mieli przemysłową spalarnię śmieci! I po turystyce, ale za to przemysł będzie!

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 12:40:04] • [IP: 157.25.14.***]

Alu tu nikt nie obraża ludzi ze wsi tylko niektórych wieśniaków. Nie każdy na wsi to ciemniak przecież.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 12:16:31] • [IP: 83.25.173.***]

Oczywiscie ze nowoczesne spalarnie nie stanowia ekologicznego zagrozenia, zaawansowana technologia itd. Ale znajac polskie realia, tryby przetargow, ktore wymuszaja wybor najtanszych opcji - spodziewac mozna sie najgorszego. U nas wszystko wyglada pieknie na etapie planow i projektow czyli na papierze. Z wykonaniem gorzej...A w przypadku spalarni jeden blad moze rzeczywiscie miec katastrofalne skutki dla srodowiska. Do tego dochodza umowy z Niemcami na wywoz wlasnych odpadow do nas. Nie chca ich spalac u siebie, ciekawe dlaczego? Mysle ze obawy mieszkancow wsi sa jednak uzasadnione.

Kamorra • Poniedziałek [16.01.2012, 12:08:04] • [IP: 83.16.227.***]

ja tam się ciesze pan burmistrz nam tu drugi Neapol buduje :D

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 12:07:03] • [IP: 83.21.202.***]

ta spalarni ma obsługiwać odpady specjalne z niemiec i skandywawii nie jest ona przeznaczona dla mieszkańcó gminy to poprostu będzie firma usługuwa. Na śmieciach teraz robi się dobre interesy.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 12:04:39] • [IP: 83.21.98.***]

prywatny inwestor będzie korzystał z pańswowych dróg dojazdowych i niedawno zrobione porozjeżdża cięzarówkami ze smieciami, ok 72 dziennie takie maja załozenia, smioeci nazwozi, drogi poniszczy, środowisko zatruje, dorobi i się, zwinie interes albo zostawi szwedom, zawinie tyłek a nam gó, , o zostawi

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 11:56:07] • [IP: 83.21.122.***]

Proszę tu nikogo nie obrażać przede wszystkim ludzi ze wsi przecież pan burmistrz sam pochodzi ze wsi

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 11:42:58] • [IP: 188.165.225.***]

Mowa o Burmistrzu Karpińskim. Ten człowiek sprawuje władzę w naszym mieście jakieś 15 lat. Był radnym, zastępcą burmistrza i burmistrzem. Decydował o powstaniu R-XXI. Płacił składki przez parę lat z naszych pieniążków i nagle się nie podoba?. Teraz pójdą następne pieniążki" nasze". Ludzie pomysł pomysłem ale musi być w tym postępowaniu jakaś logika. To niech R-XXI odda Kamieniowi chociaż zapłacone składki. A ile będą kosztowały nieczystości od nas odebrane 100 zł za m3 czy 200.? Takie mam pytanie. Nie chowanie głowy w piasek tylko rzetelna odpowiedź /panie Burmistrzu.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 11:19:51] • [IP: 157.25.14.***]

Do Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 10:39] • [IP: 79.186.6.***] Jak to co??LAS albo dziury na polu.Ciemnota i zacofanie.Jak leją obornik na pola to nikomu nie śmierdzi nikomu nie przeszkadza i nikt sie nie martwi o ekologie.Że może do wód gruntowych spłynąć itp.A co lepsze jak sami spalają śmieci na ogródku (worki po nawozach itp)to jest CACY)

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 11:06:47] • [IP: 62.69.221.**]

Ograniczeni Ci nasi mieszkańcy, najpierw dowiedzcie się jak to wszystko wygląda, XXI wiek, a taki światopogląd, byle podstawić Karpińskiemu nogę panie Arielu, bo zapewne to wszystko jest przez Pana nakręcane.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 10:46:29] • [IP: 80.245.176.***]

JESZCZE RAZ PONAWIAM APEL O WYCIECZKĘ DO MALME W SZWECJI. TAM JEST TAKA SPALARNIA. EDUKACJA I JESZCZE RAZ EDUKACJA A BYĆ MOŻE ROZSĄDEK WEŻMIE GÓRĘ. JAK NAJDALEJ OD RXXI.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 10:39:44] • [IP: 79.186.6.***]

Ciekaw jestem co zrobią ze swoimi śmieciami okoliczne wioski wokół Śniatowa, gdzie chcą składować czy utylizować? Nowoczesne spalarnie nie wpływają negatywnie na środowisko, gdzieś musi być zlokalizowane. Lokalizacja w Śniatowie jest miejscem optymalnym z uwagi na teren dotychczas wolny do wykorzystania z dobrym dojazdem otoczony pasmem leśnym. Wody gruntowe w tej technologii nie są zagrożone. Jestem za takim słusznym rozwiązaniem.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 10:28:34] • [IP: 83.21.98.***]

Pan burmistrz sobie plac pod ratuszem wybrukował, miejsca parkingowe dla pracowników tylko, a petenci nie maja gdzie zaparkowac, bo pewnie spaliny szkodzą? a wiesniakom nic nie szkodzi, nawet spalarnia pod nosem, niby ekologiczna hehehe..takie sa założenia, a rrealia potem okazują się całkowicie inne..tylko skąd te śmieci będą skoro podpisaliśmy umowę z R21??z zachodu zapewne?inwestor zwąchał dobry biznes

głos_ulicy • Poniedziałek [16.01.2012, 09:57:48] • [IP: 77.254.67.***]

Wszystkie kraje zagraniczne, likwidują spalarnie. Bo wolą swoje śmieci wymozić do ciemnoty, czyt. Polski i innych biednych krajów. Burmistrz chce ludziom zafundować góry śmieci, bo nikt chyba nie sądzi, że to będzie spalane ekspresowo, i nie będzie" magazynu" do oczekiwania na spalenie. Poza tym, śmieci nie spalą się do zera, zostają popioły itp, z którymi trzeba coś zrobić (za pewne rozsypać wokól spalarni). Wszystko pójdzie w wody gruntowe, a wiadomo ze miejscowości wokół nie są skanalizowane.Co to jest śmieć?Pewnie też azbest który będzie zakopywany, i inne chemikalia.Poza tym, blisko jest rzeka. A zamiast jak ktoś pisał edukować, to niech burmistrz zaproponuje spalarnie, na osiedlu w kamieniu, albo na" promenadzie" tj. lipowej. Ciekawe czy wtedy wszyscy będą zadowoleni, bo przecież spalarnia jest ekologiczna, i nikomu nie szkodzi. Wręcz dzięki niej będzie w mieście czysto, ładnie, schludnie, nikt nie będzie palił w mieście plastików, a rachunki za śmieci będą tańsze o 300%.Bo tak to przedstawia burmistrz.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 09:56:01] • [IP: 83.11.76.***]

Jeżeli ta spalarnia ma być taka super to niech burmistrz wybuduje ją na terenie kamienia i wtedy nie będzie trzeba płacić za transport- i już będą oszczędności.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 09:53:44] • [IP: 83.8.206.***]

powiedzcie hamy ze wsi jle chcecie kasy a nie protestujecie co drugi z was wlasne szambo wylewa sobie pod nos ile trzeba kasy zeby zamknac te wasze buraczane geby bedzie tam spalarnia i koniec buhahaha z was niema pozydku jedyna zecz jaka umiecie najlepiej robic to pod siebie

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 09:31:58] • [IP: 83.21.98.***]

pan burmistrz w tej kwestii przychylny jest nie ludziom, nie środowisku a inwestorowi spalarni...ciekawe co się za tym kryje jeszcze??

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 09:24:55] • [IP: 83.168.86.**]

Zgadzam się z poprzednim wpisem i rozumiem równocześnie obawy mieszkańców. Faktycznie edukacja jest konieczna. W wielu miastach europejskich takie spalarnie istnieją i rozwiązują problem utylizacji odpadów. Przykładem może być spalarnia zlokalizowana niemal w centrum Wiednia. Wszystko zależy od tego jak zaawansowana technologicznie będzie planowana spalarnia.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 09:00:57] • [IP: 83.21.214.**]

Jesli tak bardzo chcecie spalarnie, to zbudujcie se ja w centrum Kamienia !!

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 08:03:56] • [IP: 80.245.176.***]

p anie burmistrzu tylko edukacja oportunistów może doprowadzić do realizacji zamierzonego celu. proponuję zorganizować darmową wycieczkę np do. stafanstorf w szwecji. niech naocznie zobaczą jak to działa. innego wyjścia nie ma.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 07:52:23] • [IP: 77.114.5.***]

to protest Stowarzyszenia Rozwoju i Promocji Wsi Kamieńskiej" AKTYWNE WIEŚ-NIAKI" którego członkami są m.in. Sołtysi :D wszyscy jednogłośnie poparliśmy protest!

Oglądasz 1-63 z 63
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl
■ MIĘDZYZDROJE: 4 maja (niedziela) 10:00–16:00 – Pokazy multimedialne „Iskry Niepodległej” (promenada przed molo) ■ Wolin: 4 maja (niedziela) 10:00 – Rozpoczęcie warsztatów 11:00 – Obrzęd ofiarowania 11:00-14:00 – Warsztaty garncarskie 11:00-14:00 Manewry Wojów 11:00-15:00 – Słowiańskie gotowanie dla wszystkich chętnych 13:00 – Wytwarzanie gwizdków drewnianych 14:00 – „Mąka i woda nie ma głoda” – pokaz formowania bochenków chleba 14:00 – 16:00 – Gry i zabawy dla dzieci ■