ikamien.pl • Czwartek [05.09.2024, 12:14:02] • Wolin
Minione wakacje - intensywna praca nad talentem
fot. Organizator
Już rozpoczęła się nauka w szkole, ale wspomnienia letnich przygód pozostają świeże. Dla wielu osób okres wakacyjny jest doskonałą okazją do aktywnego spędzania czasu i rozwoju artystycznego. Możliwości są ogromne – od warsztatów muzycznych i wokalnych, po obozy artystyczne za granicą czy półkolonie organizowane w rodzimym mieście. Program może obejmować zajęcia z różnych dziedzin sztuki – od muzyki, przez taniec, po plastykę i aktorstwo.
Te kilkudniowe lub kilkutygodniowe warsztaty dają możliwość intensywnej pracy nad swoimi umiejętnościami pod okiem doświadczonych instruktorów. Program zazwyczaj proponuje zarówno indywidualne lekcje śpiewu czy gry na instrumentach, jak i grupowe próby zespołowe. To świetna okazja, by poznać nowych ludzi, którzy dzielą te same zainteresowania i pasje.
Warsztaty często kończą się koncertem finałowym, podczas którego uczestnicy prezentują efekty swojej pracy. Dla wielu jest to pierwszy występ przed większą publicznością, co stanowi cenne doświadczenie na dalszej drodze artystycznej. Takie koncerty z przyjemnością oglądają rodzice i bliscy.
fot. Organizator
Każdy występ podczas finałowego koncertu może być nie tylko wspaniałą pamiątką, ale także trampoliną do dalszego rozwoju. W dobie Internetu wiele konkursów talentów odbywa się online. Wystarczy nagrać swój występ i wysłać zgłoszenie do wybranego konkursu. Tego typu inicjatywy dają ogromne możliwości – uczestnicy mogą zaprezentować swoje umiejętności przed szeroką publicznością, a także zostać zauważonymi przez profesjonalistów z branży. Konkursy online pozwalają także na budowanie własnej marki artystycznej, co w dzisiejszych czasach jest niezwykle istotne, zwłaszcza dla młodych talentów.
W sezonie letnim do internetowych konkursów "Fundacji Benefis" - "Digi-Form-Art of Culture Caravan" oraz "Star Bridge of the Islands Worldwide" zgłosiło się 593 uczestników z 34 krajów: Armenia, Azerbejdżan, Bahrajn, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Cypr, Estonia, Francja, Niemcy, Grecja, Indie, Irlandia, Włochy, Kazachstan, Kosowo, Łotwa, Litwa, Malezja, Malta, Mołdawia, Nigeria, Macedonia Północna, Norwegia, Polska, Rumunia, Rosja, Serbia, Słowenia, Republika Południowej Afryki, Hiszpania, Tajlandia, Trynidad i Tobago, USA.
fot. Organizator
Polskę tym razem reprezentowało 56 miast i miejscowości: Batorz, Białystok, Bielawa, Bolesławiec, Bytom, Cedynia, Chełm, Ciechanów, Elbląg, Janów Podlaski, Jasło, Katowice, Kłomnice, Kołobrzeg, Koryta, Kozienice, Kraków, Kruszyna, Legnica, Lublin, Łapy, Łęczna, Łuków, Łupianka Stara, Mikołów, Moryń, Nowy Targ, Nysa, Odolanów, Opole, Opole Lubelskie, Ostrów Wielkopolski, Piotrowice Wielkie, Polanica-Zdrój, Poznań, Pruszków, Przerąb, Puchaczów, Puławy, Puńsk, Radłów, Sejny, Słodków Trzeci, Sosnowica, Stargard, Strzegom, Szczecin, Tarnów, Tomaszowice, Tomaszów Lubelski, Ustronie Morskie, Wolin, Wrocław, Zawiercie, Zgorzelec, Żarnowiec.
Jury oceniało uczestników indywidualnie w zależności od wieku. Brane pod uwagę dobór repertuaru, umiejętności wykonawców, artyzm, dobór strojów i rekwizytów, ogólny wyraz artystyczny.
Po obejrzeniu nagrań specjalną decyzją Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Jury postanowiono przyznać Grand-Prix w kilku nominacjach osobno.
fot. Organizator
Konkurs "Digi-Form-Art" ("Karawana Kultury"):
GRAND-PRIX MUSIC, 13-15 y.o. (Junior III)
Sultanova Aysun (Ganun)
Nauczyciel Kamala Jahangirova
11-letnia Szkoła Muzyczna nr 20 im. Sz.Alekperowej, Azerbejdżan, Baku
GRAND-PRIX PIANO, 13-15 y.o. (Junior III)
Mateusz Niewiadomski
Nauczyciel Hanna Urbańska
Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I st. im. prof. Marka Jasińskiego w Szczecinie, Polska
GRAND-PRIX VISUAL ARTS, 10-12 y.o. (Junior II)
Kalina Zatyka
Nauczyciel Agnieszka Zdrodowska-Karkosz
Szkoła Podstawowa nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętego Jana Pawła II w Łapach, Polska
GRAND-PRIX VOCAL STUDIO, 10-12 y.o. (Junior II)
Gracjana Górka
Instruktor Aneta Dąbska
Aneta Dąbska - Studio Muzyki Rozrywkowej w Lublinie, Polska
GRAND-PRIX VOCAL LIVE, 13-15 y.o. (Junior III)
Alicja Dzik
Nauczyciel Katarzyna Klukowska
Państwowa Szkoła Muzyczna I st. w Kołobrzegu, Polska, Ustronie Morskie
Konkurs "Star Bridge" ("Wyspy Cały Świat" – Wolin – wyspy Borneo, Malezja):
GRAND-PRIX MUSIC, 20-25 y.o. (Senior I)
Szymon Lizak (Saksofon)
Nauczyciel Bartłomiej Duś
Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, Polska
GRAND-PRIX PIANO, 13-15 y.o. (Junior III)
Julia Kulińska
Nauczyciel Małgorzata Powrósło
Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. im. F.Chopina w Opolu, Polska
GRAND-PRIX VISUAL ARTS, 7-9 y.o. (Junior I)
Irina Kozachenko
Nauczyciel Marika Zurba
Art Class in Cork, Irlandia
GRAND-PRIX VOCAL STUDIO, 10-12 y.o. (Junior II)
Pola Zawadzka
Instruktor Aneta Dąbska
Aneta Dąbska - Studio Muzyki Rozrywkowej w Lublinie, Polska
GRAND-PRIX VOCAL LIVE, 10-12 y.o. (Junior II)
Nainaphat Thinsaku
Nauczyciel Pathnitharn Sreeiams
Pitchasilapha Music School, Tajlandia, Nonthaburi
fot. Organizator
Oprócz dyplomów i podziękowań najlepsi uczestnicy otrzymali dodatkowe nagrody od współorganizatorów, partnerów i sponsorów projektów artystycznych "Karawana Kultury" i "Wyspy Cały Świat". Są to specjalne certyfikaty i zaproszenia do nieodpłatnego bądź ulgowego udziału w konkursach międzynarodowych online i na żywo w Serbii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Izraelu, Bahrajnie, Rumunii, Kosowie, Portugalii, Danii, Bułgarii, Estonii i Polsce.
"Fundacja Benefis" dziękuje jurorom, partnerom, współorganizatorom i patronom za pomoc i wsparcie letniej edycji konkursów "Digi-Form-Art of Culture Caravan" oraz "Star Bridge of the Islands Worldwide".
Wszystkim uczestnikom jeszcze raz serdecznie gratulujemy wyników, życzymy dalszych sukcesów twórczych i mamy nadzieję, że się zobaczymy w konkursach edycji jesiennej. Nie zapominajcie, że osiągnięcia artystyczne mogą mieć wymierne korzyści w postaci stypendiów. Wielu uczniów, którzy wyróżniają się na polu sztuki, może ubiegać się o stypendia artystyczne, które nie tylko wspierają ich dalszy rozwój, ale także stanowią dodatkowy atut przy aplikacji do wymarzonej szkoły czy na studia. Aby ubiegać się o stypendium artystyczne, uczniowie powinni zgromadzić dokumentację swoich osiągnięć, w tym dyplomy, certyfikaty oraz portfolio swoich prac.
fot. Organizator
Pokazują jak żyją inne kraje oraz część ich kuchni.
znowu jakas fundacyjka promujaca mieszanie kulturowe i promujaca innowierców