POGODA

Reklama

Wydarzenia

ikamien.pl • Piątek [02.08.2024, 17:56:14] • Kamień Pomorski

„Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025”

„Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”  dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025”

fot. Organizator

Uprzejmie informujemy, iż Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w dniu 29.07.2024 r. ogłosił nabór wniosków w ramach Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.

Podstawą prawną Programu jest art. 7 ust. 5 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Solidarnościowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 296 i 863). Nabór wniosków przeprowadzony zostanie zgodnie z art. 13 ww. ustawy.

Na realizację Programu Minister przeznaczył kwotę 800 000 000,00 zł (słownie: osiemset milionów złotych, 00/100).

Program będzie realizowany od dnia 1 stycznia 2025 r. do dnia 31 grudnia 2025 r.

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, którego adresatami są następujące osoby:

1) dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz

2) osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:

a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo

b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo

c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Usługi asystencji osobistej polegają w szczególności na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:

- wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
- wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
- wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
- wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem;

Terminy naboru wniosków:

- Gmina/powiat składa wniosek do właściwego wojewody za pośrednictwem Generatora Funduszu Solidarnościowego dostępnego na stronie internetowej https://bfs.mrips.gov.pl w terminie od dnia 29 lipca 2024 r. do dnia 26 sierpnia 2024 r.
- Wojewoda, po weryfikacji wniosków złożonych przez gminy/powiaty, sporządza listę rekomendowanych wniosków do finansowania w ramach Programu i przekazuje ją do Ministra wraz z informacją wojewody dotyczącą środków finansowych z Programu w terminie do dnia 13 września 2024 r.
- Minister zatwierdza zbiorczą listę rekomendowanych wniosków w terminie 30 dni od dni przekazania Ministrowi wszystkich list rekomendowanych wniosków wojewodów.

Treść Ogłoszenia o naborze oraz Programu wraz z załącznikami dostępna jest na stronie Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pod adresem:

Nabór wniosków w ramach resortowego programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025. - Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych (niepelnosprawni.gov.pl)

Osoby zainteresowane udziałem w w/w Programie proszone są o wypełnienie następujących dokumentów stanowiących załączniki do Programu :
- karta zgłoszenia,
- zakres czynności w ramach usług asystenta
- oświadczenie dotyczące wskazania asystenta osobistego
- klauzula informacyjna RODO - klauzula informacyjna MRiPS

Powyższe dokumenty wraz z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności można złożyć do 19 sierpnia 2024 r. w następujący sposób:
1. dostarczyć do siedziby Ośrodka Pomocy Społecznej w Golczewie ul. Zwycięstwa 25 lub
2.wysłać pocztą tradycyjną na adres :
Ośrodek Pomocy Społecznej w Golczewie
ul. Zwycięstwa 25
72-410 Golczewo lub
3. za pomocą poczty elektronicznej : pracowniksocjalny@opsgolczewo.pl lub sekretariat@opsgolczewo.pl

Wnioski będą rozpatrywane indywidualnie przy uwzględnieniu sytuacji osoby z niepełnosprawnością, tj. stopnia niepełnosprawności, samodzielności osoby, możliwości pomocy ze strony rodziny lub instytucji oraz konieczności zapewnienia wsparcia asystenta i osiągnięcia celu Programu.

W przypadku pytań, wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny z pracownikami Ośrodka Pomocy Społecznej w Golczewie Tel. 91 32 71 778 e-mail: pracowniksocjlany@opsgolczewo.pl lub sekretariat@opsgolczewo.pl

Z programu mogą skorzystać osoby zamieszkałe na terenie miasta i gminy Golczewo.

golczewo.pl


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl
■ Łukasz Dzioch wygrał w II turze wyborów na burmistrza Dziwnowa, pokonując Jarosława Siomkę stosunkiem głosów 855 do 765 ■