Dziewięć reportaży ukazało różnorodność i siłę oddolnych inicjatyw: od ożywiania lokalnych tradycji, budowania tożsamości lokalnej, przez edukację ekologiczną, promowanie aktywności sportowej, aż po wspieranie lokalnej przedsiębiorczości czy też działalność charytatywną.
Kampania oparta na autentycznych relacjach i zaangażowaniu mieszkańców naszego regionu osiągnęła niezwykłe rezultaty dotykając serc ponad 114 tysięcy odbiorców w mediach społecznościowych. To dowód na to, że tematyka dobra wspólnego i lokalnej aktywności cieszy się dużym zainteresowaniem i ma swoje miejsce w przestrzeni publicznej.
- Kampania #IDEEprzezWieś to nie tylko cykl reportaży – informuje Maciej Patynowski z Polskiej Fundacji Społeczeństwa Przedsiębiorczego, inicjator przedsięwzięcia. – To przede wszystkim realne działania, które przyczyniają się do wzmacniania lokalnych społeczności. Nasza kampania pokazała, że małe inicjatywy mogą mieć wielkie znaczenie i stanowić inspirację dla innych. Udowodniła jednocześnie, że zaangażowanie społeczne na rzecz dobra wspólnego jest żywe i ma się dobrze, a polskie wsie i miasteczka są pełne niezwykłych ludzi.
Kampania zrealizowana została w ramach projektu "IDEE przez wieś". Reportaże obejrzeć można na projektowym fanpage www.facebook.com/ideeprzezwies oraz w serwisie YouTube pod adresem www.youtube.com/@polskafundacja/playlists
Projekt finansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG i Funduszy Norweskich w ramach Programu Aktywni Obywatele - Fundusz Regionalny. Wysokość grantu to 101 402,67 euro.
Organizatorem przedsięwzięcia była Polska Fundacja Społeczeństwa Przedsiębiorczego ze Szczecina www.przedsiebiorczosc.org
mp