To stare klasyczne auto z nieprzeciętnymi osiągami i całkowicie przebudowanym silnikiem 2.0 16V turbo. Właścicielem samochodu jest Rafał Walas, który od 9 lat zajmuje się tuningiem mechanicznym aut.
fot. Czytelnik
Jesteśmy ciekawi czym zajmują się Czytelnicy portalu iikamien.pl na co dzień. Chętnie zamieścimy na naszych stronach Wasze fascynacje. Tym razem zajrzeliśmy do garażu Rafała z Mokrawicy, w którym stoi toyota MR2 Aw11 z 1989 roku z mocą 420KM, rozpędzająca się do setki 3,7 sekundy, a na 1/4 mili osiąga czas 11,8 sekundy z prędkością na mecie prawie 200 km/h. Auto powstało w małej firmie pod Kamieniem Pomorskim tuningującej auta.
To stare klasyczne auto z nieprzeciętnymi osiągami i całkowicie przebudowanym silnikiem 2.0 16V turbo. Właścicielem samochodu jest Rafał Walas, który od 9 lat zajmuje się tuningiem mechanicznym aut.
fot. Czytelnik
- Zawsze fascynowała mnie motoryzacja. Wybór na dopuszczone do ruchu auto padł na toyotę Mr2 AW11 z 1989 roku – zdradza Rafał. - Jest to samochód nietuzinkowy z napędem na tylne koła i centralnie umieszczonym silnikiem – tłumaczy.
Rafał rozebrał auto do ostatniej śrubki, a później poskładał z odnowionych elementów. Na koniec pozostało tylko polakierowanie motoryzacyjnego cacka. Prace trwały blisko 2 lata.
fot. Czytelnik
- Starałem się, aby auto wyglądało jak najbardziej oryginalnie. Założyłem duże koła na 17 calowych felgach. Pod klapą drzemie przerobiony silnik 2.0 16V turbo. Ma zmieniony kolektor wydechowy, hybrydową turbosprężarkę GARRETT T04, sportowy układ dolotowy z dużym intercoolerem, sportowy kolektor ssący, sportowe wtryskiwacze 1000cc – wymienia Rafał. Wszystko jest wystrojone komputerem typu STAND ALONE.
Moc maksymalna auta po modyfikacjach to 420KM i 480Nm. Waży niecałe 1100 kg. Czas w jakim rozpędza się do 100km/h to zaledwie 3,7 sec.
fot. Czytelnik
Rafał zapowiada, że to nie koniec modyfikacji mechanicznych przy tym aucie. Wie, że wiele zostało jeszcze do zrobienia.
- Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Przy samochodzie pracowałem przez 2 lata. Wszystko zrobiłem własnoręcznie, oprócz lakierowania. Korzystając z okazji chciałbym podziękować Robertowi Pieńkowi z Jarszewa za super robotę – mówi.
fajne fajne, ciekawe ile to pali :)
Ale ten chłopak ma talent. Szok.
Komuś chyba gul skoczył że Rafał sobie radzi hehehe
Mi składał cały silnik do reno rapida i jeździ jak igła!! Nie piszcie głupot tylko sami się za robotę weźcie i nie zazdrośćcie młodym bo o takiej pracy możecie pomarzyć !
najlepsy mechanik tylko rozrządu mi w renault nie umiał zrobic i silnik poszedł się walić
na stronie scs club sa wyniki golfa i mozna porownac
Ten niby szybki Golf mial okazjęstanąć na kresce z toyota w Szczecinku na zawodach. ...I co ? baty dostał golf. Rafał pewnie może powtórzyć ten wyścig
golfik nie da rady niestety :)
w Wolinie jest golf II, który objedzie rafałka bez problemu he he i ma więcej niż 22lata więc nie wiem czy się podniecacie chyba już nie macie o czym pisać
"jurant" piszemy przez" d" a końcu.
Najlepsi mechanicy aut, lakiernik również super.Życzę dalszych osiągnięć.Teraz czas na program CORSA.A jedno pytanko co z panem Jurantem przed wczesna Emerytura?A może czymś nas zdziwi!!Pozdro CHŁOPAKI
Tak trzymaj Sąsiad i nie czytaj żałosnych komentarzy:)
Zuza Ty tu nie komentuj bo pomyślą że to ja... A dla R W gratulacje ! =)
Pełen szacunek dla chłopaka za jego wytrwałość. Auto dla znawców tematu kultowe i jedyne w swoim rodzaju... Dla laików podpowiem iz seryjne auto posiadające silnik o pojemności 1, 6 l i mocy 120KM rozpedzało sie do" setki" w 8 sekund takze przeliczcie sobie teraz moc 420 Km przez mase auta... PS.pozdro dla Pienia od" złotej jedynki..."
2 lata to kua czasu brakuje tutaj tylko tuningu zewnetrznego ala szybcy wsciekli, musze zobaczyc jak tym smigasz walasek hehe iezle
To nie ja golfem leciałem :)
gowno tam prawda swoim polonezem biore go jak chce i to z trzeciego biegu. a 3, 7 sekundy to on ma z przepasci na kwasowie taka jest prawda Pozdro
Q7 to poważny facet jest, nie śmiejta się z niego szlachta i pospólstwo. Mama z tatem kupili kompa, zaciągnął pirackie SIMS-y i teraz świruje jarząbka nolife jeden.
@Gość z 19:24: Nie mogę zgodzić się z Twoim stwierdzeniem, że" każdy głupi" może sobie kupić auto warte pół miliona na kredyt, gdyż kredyty mają tę mało przyjemną cechę, że trzeba je spłacać. Kupując CLS AMG w najtańszej wersji finansowania, czyli w leasingu, to na" dzień dobry" jakieś 50 tys. wpłaty własnej, a potem niemal 15 tys. netto (ok. 19 tys brutto) miesiąc w miesiąc przez kolejne 3 lata. Oczywiście można obniżyć wysokość comiesięcznej raty o kilka tys, trzeba jednak pamiętać, że wydłuży się tym samym okres spłaty, co znacznie podwyższy cenę końcową auta. Nikt mi nie wmówi, że na comiesięczny wydatek kilkunastu tysięcy zł stać każdego głupka. Myśl, co mówisz, bo tylko niezły kozak może sobie kupić CLS-a.
ci wszyscy co wypisuja te nie ktore komentarze to matolki!liczy sie pasja !i zamilowanie do tego co sie robi!!nie lepiej napic sie piwa, zjarac blanta i polamac lawke na miescie!!tu chlopaki maja zajecie i nie bujaja sie po melinach !poprostu im zazdroscicie!matolki!!pozdro remol
Gość • Czwartek [13.10.2011, 18:01] • [IP: 78.72.8.**] Święta racja, Volvo T5R na twinturbo to jest marzenie a nie auto! Co do Toyoty to brawo za wyczyn, powoli z tego zaczyna się robić drag a nie zwykłe auto :)
lolita • Czwartek [13.10.2011, 14:54] • [IP: 83.15.113.***] jakiego auta byś nie miał to i tak jesteś beznadziejny TEN KOMENT BYŁ DO PANA Q7 NIE DO RAFAŁA ADIJOS
Gran Turino :)
Chyba czarne Ritmo kolego a nie Uno
najpierw czarne uno teraz tojka brawo