ikamien.pl • Poniedziałek [24.01.2022, 18:09:14] • zachodniopomorskie
Ostatnia decyzja ZRID dla budowy drogi ekspresowej S3 wydana
fot. GDDKiA Szczecin
Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla odcinka drogi ekspresowej S3 Świnoujście - Dargobądz o długości 17 km. Dzięki temu, po przekazaniu wykonawcy w ciągu 7 dni placu budowy, możliwe będzie rozpoczęcie robót budowlanych. To ostatnia decyzja ZRID wydana dla budowy drogi ekspresowej S3 w Polsce. W grudniu ubiegłego roku decyzję ZRID uzyskał odcinek Dargobądz - Troszyn, a w budowie jest odcinek Bolków - Lubawka na Dolnym Śląsku. W 2024 roku planowane jest zakończenie realizacji odcinka Świnoujście - Troszyn, wówczas cała S3 od wybrzeża bałtyckiego do granicy z Czechami będzie gotowa.
Dwujezdniowa S3 od Świnoujścia
Odcinek Świnoujście - Troszyn został podzielony na dwa odcinki realizacyjne. Odcinek Świnoujście - Troszyn, dla którego została dzisiaj wydana decyzja ZRID będzie rozpoczynał się od ronda na wyjeździe z tunelu w Świnoujściu. Koniec odcinka nastąpi przed węzłem Dargobądz. Od tego węzła będzie rozpoczynał się odcinek Dargobądz - Troszyn. Nowobudowana S3 włączy się w istniejącą obwodnicę Troszyna.
fot. GDDKiA Szczecin
Obecna DK3 na tym odcinku jest jednojezdniowa, co nie zapewnia odpowiedniej przepustowości dla ruchu drogowego i negatywnie wpływa na bezpieczeństwo (np. potencjalne zderzenia czołowe). Dlatego konieczna jest budowa dwujezdniowej S3, która zapewni możliwość przejazdu bez zatorów i spowolnień ruchu. Ma to szczególne znaczenie, biorąc pod uwagę rozwój połączeń promowych i portu w Świnoujściu.
fot. GDDKiA Szczecin
S3 Świnoujście - Dargobądz
Odcinek ma długość 17 km. Rozpoczyna się od połączenia z tunelem w Świnoujściu w pobliżu terminala promów morskich, a kończy na zachód od węzła Dargobądz. Na trasie powstaną cztery węzły drogowe - Świnoujście, Świnoujście LNG, Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje. Wybudowanych zostanie również 10 wiaduktów i dwie estakady oraz kładka dla pieszych. Powstaną również przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.
fot. GDDKiA Szczecin
fot. GDDKiA Szczecin
fot. GDDKiA Szczecin
Mateusz Grzeszczuk
Główny Specjalista
Pion Dyrektora Oddziału
Stanowisko ds. Komunikacji Społecznej
Jak już pisać to ze zrozumieniem, gdyż nie wiadomo o co chodzi.
I brawo programiści r transportowego na pewno nikt z butka skandynawskiego i odwrotnie nie pojedzie przez...do Austrii Słowacji Czech.I stało się
cacy, a Koszalin Sianóẉ ̣kiedỵ