Większość nadmorskich gmin wykonała już na swoim obszarze budowę odcinków drogi rowerowej, mającej połączyć się w jeden szlak R-10. Gmina Świnoujście od kilku lat próbuje zmienić miejscowy plan zagospodarowania w rejonie lasów i pasa nadmorskiego pomiędzy Świnoujściem a Międzyzdrojami, lokalizując drogę rowerową w taki sposób, aby bezpiecznie dołączyła do traktu realizowanego już na terenach Międzyzdrojów.
10 marca 2021 r. na prośbę władz Miasta Świnoujście odbyło się kolejne spotkanie w miejscu potencjalnego przebiegu drogi rowerowej na styku Świnoujście - Międzyzdroje. Uczestniczyli w nim odpowiedzialni na pas ochronny wybrzeża morskiego przedstawiciele Urzędu Morskiego w Szczecinie, odpowiedzialni za dofinansowanie dróg rowerowych przedstawiciele Zachodniopomorskiego Urzędu Marszałkowskiego oraz odpowiedzialni za realizację inwestycji i planowanie przestrzenne przedstawiciele urzędów miast Świnoujście oraz Międzyzdroje i przedstawiciele projektanta drogi. Niestety, udziału w spotkaniu odmówili przedstawiciele Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie, odpowiedzialni za obszary objęte ochroną w tym rejonie.
Ustalono ostateczną lokalizację/przebieg drogi rowerowej, w tym ważny odcinek łączący trasę na styku gmin Świnoujście i Międzyzdroje. Trasa ta będzie wpisana w projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, który z kolei zostanie jeszcze wysłany do uzgodnień z jednostkami, które brały udział w spotkaniu.
Połączenie dwóch odcinków drogi (od strony Świnoujścia i Międzyzdrojów) będzie znajdowało się na linii realizowanej już obecnie trasy międzyzdrojskiej, przechodząc łagodnie w kierunku Świnoujścia po dawnej trasie wojskowej napowietrznej linii elektrycznej. Ze względu na geologiczne ukształtowanie i nagłe wzniesienia terenu, trasa drogi będzie łagodnie przechodziła o kilkanaście metrów w kierunku południowym, na istniejącą drogę leśną w kierunku Świnoujścia. Po stronie Świnoujścia trasa będzie miała ok. 6 km długości i będzie bardzo atrakcyjna krajobrazowo.
Oprócz ustalenia ostatecznego jej przebiegu, równie ważnym tematem są sposób, jakość wykonania drogi oraz możliwość konserwacji i bieżącego utrzymania zarówno dla gminy, jak i Urzędu Morskiego. Po długich rozmowach na temat zastosowania w budowie drogi rowerowej różnych nawierzchni, dopuszczono i uzgodniono możliwość wykonania nawierzchni drogi rowerowej z mieszanki betonowej o odpowiedniej wytrzymałości. Parametry nawierzchni są jeszcze do uszczegółowienia pomiędzy Miastem Świnoujście a Urzędem Morskim w Szczecinie. Nawierzchnia drogi rowerowej będzie posiadała barwę jasną, wkomponowaną w krajobraz nadmorski.
Czytać umiem tylko co jak informacja pochodzi z UM Świnoujście to ścieżka budowana jest ze Świnoujścia do Międzyzdrojów i nie ma znaczenia fakt, że fizycznie budowa trwa i buduję się od Międzyzdrojów do Świnoujścia. Świnoujskie informacje zawsze są najprawdziwsze gościu z 17 03 2021 08 57 04
Przecież ta informacja jest z urzędu miasta ze Świnoujścia. Czytać nie umiesz?
Ścieżka rowerowa nie jest budowana ze Świnoujścia do Międzyzdrojów tylko z Międzyzdrojów do Świnoujścia. Od stronu Międzyzdrojów już jest budowana. od Aquamariny do tzw bunkrów już jest beton położony, a niemal do byłej jednostki wojskowej w Łunowie jest przygotowany teren pod układanie betonu. Świnoujście natomiast jest daleko w polu bo dopiero uzgodnienia robią. Ot taka specyficzna świnoujska rzetelność dziennikarska ??
Na tym szlaku nie ma drzew. To stary trakt, stara zaniedbana droga. Trzeba być pajacem by tak pisać o wycinaniu drzew i tam nie być. Macie problem z myśleniem, to do specjalisty, może pomoże.
Turyście będą tu całe życie więc nie gadaj bzdur. Najbliższe zagrożenie za około 100 lat, tj. zalanie terenów bo poziom wód się podnosi. Był o tym wywiad na gs24 z jakimś naukowcem
wiecie ludziska ze wy tam na spacerek nie bedziecie mieli prawa ta sciezka isc, tylko rowery, skandal!
Nie wycinajcie drzew. Niech chociaż drzewa zostaną na tym świeci.
Jak palą w piecach drewnem to im nie szkoda !
kawałek tu i kawałek tam i zaraz nie będziecie mieli turystów, pastuchy
Ciekawe, czy też będziecie płakać, jak wytną 1000x więcej pod budowę S3...
Szkoda lasu, a gdzie mają być ścieżki rowerowe? przy 3 gdzie rowerzyści narażają swoje życie.
Mi nie szkoda bo kawałek nie zaszkodzi.
szkoda lasu, naprawdę
Kurde moje rydze:(
Przyszło mi tylko na myśl:" Niestety, udziału w spotkaniu odmówili przedstawiciele Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie, odpowiedzialni za obszary objęte ochroną w tym rejonie." Żyją za państwowe pieniadze, pensja płacona jest za pracę.