Zarząd spółki przeznaczy na wykonanie tej potężnej inwestycji środki z nowej perspektywy unijnej na lata 2021-2027. "Projekty na linii Wrocław - Szczecin - Świnoujście są ważne w skali krajowej i międzynarodowej" – powiedział mediom członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch. Jak zaznaczył; „Wśród zakładanych efektów inwestycji jest wzrost konkurencyjności przewozów towarowych. Zapewnić ma to linia kolejowa przygotowana do przejazdu dłuższych i cięższych składów, które przewiozą więcej ładunków." Projekt modernizacji odcinka Szczecin-Świnoujście wpisał się w znacznie większy, plan budowy nowoczesnej trasy kolejowej Wrocław - Szczecin – Świnoujście. Studium wykonalności dla projektu odcinka Rzepin - Szczecin Podjuchy określono na koniec 2022 r. Wartość tej umowy to prawie 2,3 mln zł netto. Z kolei termin opracowania dokumentacji dla wartego prawie 1,7 mln zł netto projektu odcinka Świnoujście - Szczecin Dąbie - Szczecin Podjuchy przewidziano na lipiec 2022 r. Wykonawcą obu projektów będzie firma BBF.
Długość obecnej linii kolejowej Świnoujście to niecałe 100 kilometrów. Dziś nie wiadomo jeszcze czy, po modernizacji odległość ta ulegnie jakiejkolwiek zmianie. Jeżeli w ogóle, to – na pewno – bardzo nieznacznej. Oznacza to, że czas podróży do stolicy województwa skróci się do ok. ½ godziny!
5 lat pisu i 6 lat Dudy, a węzeł Kijewo na autostradzie - betonce do Berlina dalej nie jest skończony. Godzinami stoi się w korkach. Pewnie to wina Tuska? Może czas powiedzieć Kaczyńskiemu - odejdź i wstydu nie rób swoim zwolennikom.
Pytanie kiedy Marszałek województwa Geblewicz z PO naprawi dworzec w Kamieniu Pomorskim ?
A z kamienia do trzebieszewa 3dni. Niech żyje nitras i jachyra
To chyba w nastopnym stuleciu - może