POGODA

Reklama

Wydarzenia

ikamien.pl • Piątek [15.04.2011, 09:37:51] • Wolin

Wolin: Sowiecki generał wciąż patronem głównej ulicy

Wolin: Sowiecki generał wciąż patronem głównej ulicy

fot. Adam Strukowicz

Władze Wolina nie zdecydowały się dotąd na zmianę nazwy ulicy Karola Świerczewskiego. Jej patronem wciąż pozostaje sowiecki generał, uczestnik rewolucji bolszewickiej i wojny z Polską w 1920 r., którego po śmierci uczyniono ikoną komunistycznej propagandy.

W lutym 2008 roku do władz Wolina z apelem o zmianę nazwy ulicy zwrócił się ówczesny prezes Instytutu Pamięci Narodowej.

- Apeluję do władz samorządowych Wolina o podjęcie niezwłocznych działań ukierunkowanych na jak najszybsze dokonanie zmiany nazwy, która nie licuje z szacunkiem dla pamięci o ludziach walczących o niepodległość w latach 1918–1920 i po 1939 roku oraz o ofiarach komunizmu, a także utrwala zafałszowany w poprzedniej epoce obraz najnowszych dziejów Polski – pisał Janusz Kurtyka do Rady Miejskiej w Wolinie.

Nazwy jednak nie zmieniono na prośbę samych mieszkańców ulicy Świerczewskiego, którzy obawiali się kosztów wymiany dokumentów. W Wolinie więc wciąż króluje ulica nosząca imię stalinowskiego generała, który mimo polecenia założenia polskiego munduru nigdy nie przestał być oficerem sowieckim.

==========================================
Czy gdyby ulica nosiła nazwę Adolfa Hitlera, albo hitlerowskiego generała, mieszkańcy też byliby przeciwni zmianie nazwy ?

Porównanie Świerczewskiego z którymś z hitlerowskich zbrodniarzy jest ponad miarę, ale pamiętajmy, że patron wolińskiej ulicy walczył po sowieckiej stronie w 1920 roku,  w czasie wojny w Hiszpanii urządzał czystki rozstrzeliwując jeńców wojennych i własnych podwładnych, a po 1945 roku był współodpowiedzialny za represje wobec żołnierzy AK.

Wszystko wskazuje, że opór przed zamianą nazwy ulicy wynika z braku wiedzy o samym generale i skuteczności PRL-owskiej propagandy, która z sowieckiego aparatczyka,  uczyniła polskiego patriotę. Jak widać - skutecznie.


komentarzy: 124, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-124 z 124

Gość • Środa [20.04.2011, 15:56:41] • [IP: 95.41.115.**]

Gość • Środa [20.04.2011, 09:28] • [IP: 79.184.166.*] Gość • Wtorek [19.04.2011, 23:56] • [IP: 83.7.29.***] jak widac przygłupów nie brakuje...

Gość • Środa [20.04.2011, 09:28:09] • [IP: 79.184.166.*]

Po wyborach najbardziej prawdopodobna koalicja to PIS i SLD. Koalicja Socjal komuno katolicka. I co wtedy? jedynie emigracja.

Gość • Wtorek [19.04.2011, 23:56:11] • [IP: 83.7.29.***]

tak głosuj 13 na komuną, wdać jesteś komunistą z krwi i kości tak trzymaj o powołaj zbrodniczy Urząd Bezpieczeństwa

Gość • Wtorek [19.04.2011, 11:12:34] • [IP: 77.115.143.***]

Gość • Wtorek [19.04.2011, 08:58] • [IP: 178.42.180.***] Według mnie Żymierski był oddany ojczyźnie co pokazał walcząc z Rosjanami i z Niemcami ale jak każdy człowiek nie był święty ale nie oznacza to że należy go przekląć i skazać na zapomnienie..

Gość • Wtorek [19.04.2011, 08:58:19] • [IP: 178.42.180.***]

Do gościa z 18.19 - historię trzeba znać - Żymierski miał kilka zasług dla II Rp --jednak poźniej okradł Polskę na 2 mln zł -za co niezawisły sąd skazał go prawomocnie na degradację, wydalenie z wojska i 5 lat więzienia. W 1932 po wyjściu z więzienia roku podjął współpracę z wywiadem ZSRR. Przekazywał Rosjanom informacje o Wojsku Polskim i o jego uzbrojeniu.Bezpośrednia współpraca z wywiadem sowieckim zapewniła mu pozycję jednego z ludzi najwyższego zaufania Stalina.Z jego też woli w maju 1945 roku został ogłoszony „Marszałkiem Polski”.W 1946 roku stanął na czele Państwowej Komisji Bezpieczeństwa, zorganizowanej w celu koordynacji akcji zwalczaniu podziemia niepodległościowego. Michał Rola-Żymierski osobiście zatwierdza liczne wyroki śmierci na przedwojennych oficerów Wojska Polskiego którzy zostali osądzeni przez sądy komunistyczne (jego podpis widnieje na ok. 100 wydanych wyrokach śmierci), aprobował także zbrodnicze działania Głównego Zarządu Informacji - historię kolego trzeba znać a nie ją manipulować

Gość • Poniedziałek [18.04.2011, 22:08:14] • [IP: 95.41.13.**]

Ponadto Palikot nie obrał jeszcze swojej ścieżki, a budowanie partii wobec swojej osoby źle mi się kojarzy (Janusz Korwin-Mikke) więc mam nadzieję że RPP przerodzi się w silną Socjalliberalną partie.

Gość • Poniedziałek [18.04.2011, 22:05:23] • [IP: 95.41.13.**]

Gość • Poniedziałek [18.04.2011, 19:56] • [IP: 83.21.77.***] Jak już napisałem będę głosował na SLD, wcześniej głosowałem na AWS potem na SLD, potem na Unie Wolności a w tych wyborach na Platformę. Serdecznie kibicuje Palikotowi i mam nadzieję że dostanie się do sejmu, ale osobiście wybieram SLD gdyż ma szanse wygrać wybory i nie uważam że teraźniejsze SLD to postkomuna. RPP natomiast ma szanse i mam nadzieję że dostanie się do sejmu ale wątpie czy w tych wyborach przekroczą próg 5-7 %, w sondaże nie wierzę bo zawsze ankieterzy mogą trafić na sporą grupkę czytelników gazety polskiej. RPP nie ma też rozwiniętego programu więc nie jestem jakoś do nich przekonany.

Gość • Poniedziałek [18.04.2011, 19:56:00] • [IP: 83.21.77.***]

Gościu co chcesz głosować na postkomunę, zapomniałeś że jest RPP. Warto na nich oddać głos.

Gość • Poniedziałek [18.04.2011, 19:16:06] • [IP: 83.25.116.**]

przeciez nie nazwa ulicy im. Lecha Kaczynskiego o co wy sie szczypiecie ;P

Gość • Poniedziałek [18.04.2011, 18:24:10] • [IP: 95.41.13.**]

Gość • Poniedziałek [18.04.2011, 17:22] • [IP: 79.186.186.**] Typowa mentalność PiS-owców- wróg naszej partii=żyd i komuch

Gość • Poniedziałek [18.04.2011, 18:19:18] • [IP: 95.40.166.***]

Zastanawiam się dlaczego nadawano w Wolinie nazwe nowym ulicom- Księżnej Zofii, Świętosława itd kto ich zna lepiej by było dać nazwę nowej ulicy - np Stalina, Bieruta, Żymierskiego.. .. przecież oni walczyli z Niemcami i nie byli z Pisu Nawet nie będę komentował... odnośnie Żyromskiego czyżby chodziło o Michała Role-Żyromskiego? Który walczył w legionach Polskich, w wojnie Polsko-Rosyjskiej w 1920 roku (po stronie IIRP), w powstaniu Śląskim, walczył z okupantem Niemieckim. Był odpowiedzialny za represjonowanie członków AK ale to nie zmienia faktu że był bohaterem narodowym który broniło Polski w odróżnieniu od imbecyli siedzących całymi dniami i wypisującymi pierdoły w komentarzach mimo że nie znają podstaw historii...

Gość • Poniedziałek [18.04.2011, 17:22:28] • [IP: 79.186.186.**]

Zastanawiam się dlaczego nadawano w Wolinie nazwe nowym ulicom- Księżnej Zofii, Świętosława itd kto ich zna lepiej by było dać nazwę nowej ulicy - np Stalina, Bieruta, Żymierskiego. ... przecież oni walczyli z Niemcami i nie byli z Pisu

Gość • Poniedziałek [18.04.2011, 17:10:32] • [IP: 95.40.166.***]

Od 20 lat jestem mieszkańcem Wolina i nie zgadzam się na zmianę nazwy ulicy. To strata pieniędzy obywateli, w artykule nic nie pisze o Kaczyńskim ale widzę że w komentarzach wybuchła dyskusja na jego temat. Osobiście nie zgadzam się na to aby Wolin stał się pośmiewiskiem w całej Polsce i obiektem kultu Kaczyńskiego. Gość • Poniedziałek [18.04.2011, 16:15] • [IP: 81.232.49.***] Typowy stały elektorat Polskiej prawicy - PiS i PO. Osobiście nie zagłosuje już na żadną partie prawicową ani na liberalne i populistyczne PO ani na konserwatywno-narodową-watykańską sektę PiS. Jest też PJN ze swoim 2-3 procentowym poparciem ale ich poglądy są bardziej umiarkowaną wersją, , Kaczyzmu, , więc też nie są dobrą propozycją dla przeciętnego wyborcy. PSL chłopsko-populistyczna-pseudolewicowa partia z moherową ideologią to też nie jest dobry wybór. Więc będę głosował na SLD bo mam dość bezradnych rządów naszej rodzimej prawicy.

Gość • Poniedziałek [18.04.2011, 16:15:27] • [IP: 95.40.166.***]

Gość • Poniedziałek [18.04.2011, 14:07] • [IP: 83.20.186.***] zapewne jesteś w wieku gimnazjalnym więc nie będe z tobą dyskutować gdyż w odróżnieniu od ciebie pamiętam te czasy i powiem tylko tyle od lat 60-70 do teraz nic się w naszym kraju nie zmieniło. a dzisiejsza sytuacja nie jest wcale winą komuchów, rusków, niemców, PO, żydów itd. jak to próbują nam wmówić ekstremisci z PiS-u... i nie porównujcie tego że Polska jest sto lat za np. Szwecją bo w Szwecji ostatnia wojna była 300 lata temu (nie mówiąc już o jakieś okupacji czy rozbiorach) a u nas 70 lat temu. obecnie nasze zacofanie gospodarczo-społeczne jest spowodowane nieudolnością rządów i, , rzymskokatolickich zwolenników Katolickiej Polski, ,

Gość • Poniedziałek [18.04.2011, 16:15:18] • [IP: 81.232.49.***]

Acha, to na czarnej liscie to jest tylko Hitler dla mieszkancow Wolina. A Ty drugi gosciu na kogo bedziesz glosowal, jak Tobie Tusk juz nie odpowiada. Na PJN czy na sw. Barbare?

Gość • Poniedziałek [18.04.2011, 16:08:32] • [IP: 95.41.51.***]

Gość • Niedziela [17.04.2011, 18:14] • [IP: 83.11.125.***] Bierut na pewno więcej zrobiło dla Polski niż PiS i jego fanatycy a iikamien szuka po prostu tematów o których mogą pisać. według mnie świerczewski wiele zrobił dla Polski walcząc z ukraincami i z niemcami a zwolennikom polityki historycznej prawych i sprawiedliwych zboczeńców podziękuje.

Gość • Poniedziałek [18.04.2011, 15:45:36] • [IP: 83.168.86.**]

Czy Woliniacy nie mają na co wydawać pieniędzy ?

Gość • Poniedziałek [18.04.2011, 14:07:07] • [IP: 83.20.186.***]

To jedź do Korei Północnej albo na Kubę, tam jeszcze jest komuna. Jestem za Bunschem lub Bugenhagenem. Pisowcy macie swojego króla Kaczyńskiego na Wawelu więc odwalcie się od Wolina.

Gość • Poniedziałek [18.04.2011, 13:45:40] • [IP: 83.21.44.***]

przecież to tylko nazwa. jestem mieszkańcem wolina i wcale mi to nie przeszkadza. za kilka lat zapewne inne nazwiska będą na czarnej liście co wymusi kolejne zmiany, dlatego prościej byłoby zamiast nazw nadać NUMERY ulicom, proste, ładne i żadnych kontrowersji by nie stwarzały. chyba ze komuś marzy się kolejna ulica imienia niedawno zeszłego leszka.

Gość • Poniedziałek [18.04.2011, 12:06:30] • [IP: 95.41.239.***]

Gość • Niedziela [17.04.2011, 18:47] • [IP: 81.232.49.***] nie ma to jak z powodu swoich chorych poglądów wyzywać innych ludzi, do żadnej zmiany mam nadzieje nie dojdzie. a jeśli chodzi o Kaczyńskiego to mam nadzieje że w Wolinie mieszkają inteligentni ludzie i kaczyzm u nas nie przejdzie.. i ogólnie za komuny było lepiej

Gość • Niedziela [17.04.2011, 22:41:24] • [IP: 83.168.89.*]

A może, by tak zapytać o zdanie właścicieli podmiotów gospodarczych i mieszkańców mających siedziby przy tej ulicy.Myslę, że to na nich spadną koszty zmiay nazwy ulicy.

Gość • Niedziela [17.04.2011, 22:38:53] • [IP: 83.21.231.***]

ciekawe jest stanowisko Pana Burmistrza nauczycieli od historii

Gość • Niedziela [17.04.2011, 20:21:38] • [IP: 178.180.1.***]

NAJLEPIEJ BEDZIE JAK CALA POLSKĘ NAZWIEMY LECH K. LUDZIE TEN CZŁOWIEK ZGINĄŁ W KATASROFIE A NIE ZASŁUŻENIE OCKNIJCIE SIĘ CO SIĘ Z WAMI DZIEJE MYLICIE POJĘCIA ROBICIE KRÓLA Z KOGOŚ KTO CHCIAŁ WPROWADZIĆ KOMUNIZM DRUGIEJ GENERACJI KTÓRY UWAZA KLERA POLSKA MA BYĆ BIEDNA ALE KATOLICKA TEGO CHCECIE SZOK ŻAL ŻYĆ W TYM KRAJU

Bartek • Niedziela [17.04.2011, 20:04:57] • [IP: 83.168.89.*]

Jeżeli faktycznie miałoby dojść do zmiany to ja proponuję Karola Bunscha. Nikt chyba bardziej nie rozsłąwił Wolina w literaturze za" polskiej kadencji".

Gość • Niedziela [17.04.2011, 19:46:08] • [IP: 95.41.0.***]

[IP: 81.232.49.***] I Gość • Niedziela [17.04.2011, 18:14] • [IP: 83.11.125.***] Typowy elektorat PiS-u- mieszkaniec wsi lub małego miasta, dużo kompleksów, przesiadywanie dniami na stronach internetowych, nawoływanie do rewolucji innych podobnie myślących osób, wykształcenie podstawowe... Kaczyński ani nie uczył patriotyzmu ani nie likwidował korupcji (za rządów PiS-u była największa korupcja w historii Polski, no może za Sasów była większa) nie zgadzam się na ulice Kaczyńskiego i, , Za to kochaja Tuska, ktory traktuje Polske instrumentalnie., , nie kocham Tuska, nawet nie głosuje na PO., , chyba nie oddawal zycia w powstanczych zrywach?, , Kaczyński też nie zginął w powstaniu...

Gość • Niedziela [17.04.2011, 18:47:16] • [IP: 81.232.49.***]

Idz kobieto do kuchni i rob pierochy jak nie lubisz historii!!

Gość • Niedziela [17.04.2011, 18:44:22] • [IP: 81.232.49.***]

Oj Polacy nie lubia sp. L. Kaczynskiego, nie lubia tego kto korumpcje zwalczal i uczyl na nowo patriotyzmu. Za to kochaja Tuska, ktory traktuje Polske instrumentalnie. Swierczewski, pijak i karierowicz, chyba nie oddawal zycia w powstanczych zrywach? Ta nazwa ulicy to okreslenie marnej kondycji moralnej wszystkich Wolinian, ktorzy sa za" generalem".

Gość • Niedziela [17.04.2011, 18:14:33] • [IP: 83.11.125.***]

a ja proponuje ul. słowianska nazwac Bieruta a W. Polskiego ul. Dżierżynskiego za tej ekipy panujacej wszystko byłoby OK

Gość • Niedziela [17.04.2011, 17:59:01] • [IP: 178.238.244.**]

ludzie!!opamietajcie sie!!nie macie innych problemow tylko zmiany nazwy ulic!!nikogo to i tak nie z a d o w o l i!!ktokolwiek by to byl to i tak znajdzie sie taki, ktoremu nazwa nie bedzie odpowiadala!!moze lepiej caly Wolin przemianowac na samych swietych to wowczas bedzie c a c y !!historii i wydarzen nikt nie jest w stanie zmienic!jak dlugo macie jeszcze zamiar w niej grzebac!no ale Polak bez tego zyc nie moze taka jest juz nasza cecha narodowa!gdzie sie nie znajdzie zawsze po sobie musi pozostawic...zapach nie baczac na wszystko.

Gość • Niedziela [17.04.2011, 17:52:04] • [IP: 95.41.0.***]

jak zrobią ulice Lecha to będę pierwszym który tam poleci i ściągnie tą tablice nie zgadzam się też na ulice Jana Pawła II. wcześniej była komuna teraz kapitalizm i nie wiele się zmieniło LUDZIE NIKT WAM CHLEBA ZA DARMO NIE DA!

Gość • Niedziela [17.04.2011, 17:13:16] • [IP: 77.115.155.**]

Gość • Niedziela [17.04.2011, 01:16] • [IP: 77.112.3.***] wstyd mi za takich ludzi, nikt tu nie broni zbrodni Świerczyńskiego jedynie nie chcą zmiany nazwy ulicy, bo to potem obywatele będą mieli problem, nowe dowody itd. a Świerczyński walczył z III Rzeszą i z UPA w odróżnieniu od Kaczyńskiego który nic nie zrobił i był najgorszym prezydentem Polski...

Gość • Niedziela [17.04.2011, 17:08:56] • [IP: 77.115.155.**]

najpewniej największymi przeciwnikami Świerczyńskiego są zwolennicy Kauczyzmu i nie ma o czym z nimi dyskutować

Bartek • Niedziela [17.04.2011, 15:07:27] • [IP: 83.168.89.*]

Moja propozycja jest taka aby zostawić nazwę ulicy bez zmian i dodatkowo przypiąć do słupa tabliczkę z krótką biografią kontrowersyjnego generała. Przeciwnicy zmian powinni być zadowoleni bo nazwa ulicy się nie zmieni, zwolennicy zmiany będą mogli utwierdzać się w przekonaniu jaki to on był zły i że o kimś takim nie można zapomnieć a nowe pokolenia będą mogły się dowiedzieć na żywym przykładzie - do czego prowadzi ciasne myślenie i alkohol.

Gość • Niedziela [17.04.2011, 10:18:41] • [IP: 83.23.0.***]

W KAMIENIU POMORSKIM OGRODY DZIAŁKOWE SĄ IMIENIA GEN. K. ŚWIERCZEWSKIEGO I NIKT NIE ROBI HALO ;]

Gość • Niedziela [17.04.2011, 09:26:52] • [IP: 83.168.86.**]

To był wielki człowiek bohater narodu polskiego, który walczył z bandami UPA

Gość • Niedziela [17.04.2011, 01:16:37] • [IP: 77.112.3.***]

Do wszystkich zwolennikow tego zdrajcy narodu polskiego kacapa swierczewskigo: istnieje jeszcze kld i kuba mozecie tam wyjechac i cieszyc sie socilizmem zarobicie ok 20$ na miesiac i bedziecie szczesliwi wsrod ludzi podobnych sobie. Tylko Bugenhagen najbardziej znany Wolinianin na swiecie zasluguje na swoja ulice.

Gość • Sobota [16.04.2011, 23:14:16] • [IP: 178.238.251.***]

On miał tytul uczelniany.

Gość • Sobota [16.04.2011, 22:27:40] • [IP: 79.184.167.***]

do Międzyzdrojanina... w Międzyzdrojach przemianujcie sobie jakąś ulice na Lecha Kaczyńskiego też się wpiszecie w historię Polski !!

Gość • Sobota [16.04.2011, 22:21:11] • [IP: 178.238.251.***]

Do 203, z tym Świerczyńskim to przegiąłeś.

Gość • Sobota [16.04.2011, 22:19:46] • [IP: 83.25.243.***]

spoleczenstwo Wolina przelewacie tyle tych kometarzy a zamiast podejsc do tego od strony humorystycznej to latacie po calej historii Polski i szukacie dziury w calym ;-)

Gość • Sobota [16.04.2011, 21:50:58] • [IP: 83.168.86.**]

A może tak ktoś powie, który z prezydentów nadał Lechowi Kaczyńskiemu tytuł profesora ? Akt profesorski wręcza się uroczyście w Belwederze !

Zmienić nazwę • Sobota [16.04.2011, 21:46:40] • [IP: 178.42.179.***]

Karol Świerczewski był polskim generałem, doktorem nauk wojskowych oraz komunistą sowieckim i hiszpańskim. Brał udział w wielu wojnach przeciw Polsce, bliski upadek I Armii Wojska Polskiego zawdzięczamy jego rozkazom, które wydawał pod wpływem alkoholu. Powierzona mu II Armia WP poniosła porażkę w bitwie pod Budziszynem. W ciągu dwóch tygodni jej trwania, w kwietniu 1945, II Armia straciła 57% swoich czołgów, a straty w ludziach wyniosły 4902 poległych, 2798 zaginionych bez wieści i 10 532 rannych, co stanowiło aż 27% wszystkich strat poniesionych przez całe ludowe Wojsko Polskie. W czasie pełnienia funkcji posła Sejmu Ustawodawczego realizował ściśle stalinowskie rozkazy m.in. odmawiając prawa łaski żołnierzom Armii Krajowej skazanym na śmierć. W Hiszpanii prócz walk z oddziałami frankistowskimi, przeprowadzał czystki w szeregach ochotników międzynarodowych – samemu rozstrzeliwując jeńców wojennych i własnych podwładnych. Rzeczywiście godny patron głównej ulicy Wolina.

Harcerz • Sobota [16.04.2011, 21:44:48] • [IP: 83.25.244.***]

Jeśli już, to wolę im. Eugeniusza J nisz nieudacznika kaczuńskiego

Międzyzdrojanin • Sobota [16.04.2011, 20:48:38] • [IP: 89.174.73.**]

Wolin to prastary port Wikingów i w historię już się wpisał. Jest stolicą wyspy, na której wszyscy mieszkamy ale może się wpisać w historię Polski przemianowując ulicę gen. Świerczewskiego na ulicę Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Byłby to piękny gest ze strony Wolinian.

Gość • Sobota [16.04.2011, 20:35:37] • [IP: 87.205.233.*]

Co ma zmiana nazwy z rozwojem? Człowieku pomyśl, pomyśl też o historii i kosztach

Gość • Sobota [16.04.2011, 19:44:39] • [IP: 178.238.244.**]

To jeszcze budynki z Wojska Polskiego wyburzcie bo komuną zalatują. Ja #$%^ zajmijcie się prawdziwymi sprawami, a nie byle gównem.

Harcerz • Sobota [16.04.2011, 19:15:04] • [IP: 83.25.244.***]

Jeśli mamy wymienić negatywnego bohatera i nadać imię ulicy nazwiskiem człowieka tylko dlatego że zginął w katastrofie lotniczej, to jakaś pomyłka a jeśli już to mamy w kim wybierać, proponuję Prezydenta RP na Uchodźctwie Ryszarda Kaczorowskiego – piękna karta.

Gość • Sobota [16.04.2011, 18:48:52] • [IP: 77.115.203.***]

nie nalezy lekcewazyc faktow historycznych, swierczynski walczyl z niemcami i z UPA. mimo walki z ak i czystek w hiszpanii nie można zapominac o jego zaslugach wzgledem Polski. moze uzyje niestosownego porownania ale w II RP także także isniały obozy dla oponentów politycznych, władze także nie należycie traktowały jeńców wojennych. historii nie da się wybielić czy pisać od nowa więc zmiana nazwy ulicy niczego nie zmieni. nie podoba mi się także to że któryś z poprzednich komentatorów porównywał komunizm do faszyzmu gdyż polscy komunisci-marzyciele w rodzaju Świerczyńskiego itp. myśleli że po I WŚ na świecie wybuchnie rewolucja komunistyczna i będzie istniec jedyne słuszne państwo- CCCP, oczywiście nie bronie zbrodni Świerczyńskiego jedynie mówie fakty historyczne których nie da się wybielić, zlikwidowanie nazwy ulicy to tylko strata pieniędzy obywateli i takie jest moje zdanie

Gość • Sobota [16.04.2011, 18:27:20] • [IP: 95.41.234.***]

Z wikipedii- z-ca d-cy 1. Armii Wojska Polskiego, d-ca 2. Armii Wojska Polskiego, członek KC Polskiej Partii Robotniczej W sierpniu 1943 Stalin skierował Waltera do organizowanych pod swym patronatem Polskich Sił Zbrojnych w ZSRR. 18 sierpnia 1943 przybył do obozu w Sielcach nad Oką jako zastępca dowódcy I Korpusu Polskich Sił Zbrojnych w ZSRR. W styczniu 1944 został członkiem Centralnego Biura Komunistów Polskich w ZSRR. właśnie poczytałem historie

Gość • Sobota [16.04.2011, 17:28:56] • [IP: 81.232.49.***]

No tak, autorytetow malo w owczesnej Polsce, oj malo! Zgadzam sie na ul. Kmicica! Ha!

Gość • Sobota [16.04.2011, 17:12:36] • [IP: 83.21.230.**]

Gość • Sobota [16.04.2011, 11:57] • [IP: 188.146.9.***] Ktos kogo mianował Stalin i walczył przeciwko Wojsku Polskiemu nie może być polskim generałem, to że się urodził w Warszawie nie znaczy że generałem był polskim. poczytaj histrię.

Gość • Sobota [16.04.2011, 16:44:50] • [IP: 95.41.234.***]

odnośnie głąbów którzy proponują ulicę Lecha Kaczyńskiego, Kaczyński nic dla Polski nie zrobił, jeśli już coś zrobił to dla IV RP i był najgorszym prezydentem w historii a swoim nieróbstwem przebił nawet Wałęse.

Gość • Sobota [16.04.2011, 16:42:24] • [IP: 95.41.234.***]

połowa wpisów jest dodawana przez moherów... tak zmieniajcie nazwę ulicy. ale kto za to zapłaci? jasne że obywatele. najlepiej nazwijcie ją nazwiskiem swojego idola np. Jarosława Kaczyńskiego albo Mussoliniego...

Gość • Sobota [16.04.2011, 14:52:09] • [IP: 213.238.106.**]

Komentarz podemna. Jestem z Wolina i niestety jest to prawda zobaczmy na 2000rok mieszkancow prawie 6 tysiecy teraz mamy ok 3, 5 tysieca

Gość • Sobota [16.04.2011, 14:30:55] • [IP: 83.25.168.**]

ahh te kometarze ;-)

Gość • Sobota [16.04.2011, 14:27:45] • [IP: 79.184.109.**]

Dobrzanach pow. stargardzki są ulice. Świerczewskiego, Armii Czerwonej i nikomu to nie przeszkadza

Gość • Sobota [16.04.2011, 14:15:41] • [IP: 79.191.14.***]

A gdzie parkuje ta X3??

Gość • Sobota [16.04.2011, 13:47:20] • [IP: 83.21.83.**]

a czego wy chcecie przeciesz ludzie do cna czerwoni i z przeszloscia SB I UB rzadza dalej w WOLINIE sam Sliwinski ma czerwona przeszlosc

Gość • Sobota [16.04.2011, 12:57:18] • [IP: 83.25.112.***]

Te komentarze mieszkańcow Wolina o pozostawieniu ul.Świerczewskiego swiadczą o ich poziomie inteligencji, wiedzy.Proponuję wyjazd na Bialoruś ŁuKASZENKO MIAŁBY WIERNYCH TOWARZYSZY.Ludzie o takich poglądach zawsze bedą hamować rozwój tego miasteczka.Dobrze wykształceni ludzie dawno wyjechali, została tylko ciemna miernota.

Gość • Sobota [16.04.2011, 11:57:58] • [IP: 188.146.9.***]

Świerczewski to raczej polski generał, nie sowiecki...

Gość • Sobota [16.04.2011, 09:07:06] • [IP: 83.23.99.***]

kolejne koszty

Gość • Sobota [16.04.2011, 08:37:11] • [IP: 83.25.116.***]

ul. Wita Zelazko

Gość • Sobota [16.04.2011, 02:57:10] • [IP: 88.156.233.***]

Myślę, że jest najwyższy czas wpisać się w historię Rzeczypospolitej i zmienić nazwę ulicy poświęconej Walterowi na ulicę tragicznie zmarłego Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Historia daje Wolinowi pozytywną szansę

Gość • Sobota [16.04.2011, 00:33:25] • [IP: 83.7.13.***]

To może Ul. Lasu Kaczyńskiego... ??

Gość • Sobota [16.04.2011, 00:18:07] • [IP: 83.7.10.***]

Pytanie do autora artykułu: Czy Józef Piłsudski był lepszy?

Gość • Piątek [15.04.2011, 23:18:59] • [IP: 83.9.118.**]

jak wprowadziłem się do Wolina to ulica Słowiańska nazywała się wtedy Armii Czerwonej, szybko nazwa została zmieniona, a teraz jest jakiś problem? Trzeba drzewa policzyć na Świerczewskiego, tak jak w serialu" Ranczo", będzie kłótnia na sesji Rady Miasta, bo o jedną sosnę będzie więcej niż świerków HAHAHA!!

ZMIENIĆ NAZWĘ • Piątek [15.04.2011, 23:05:54] • [IP: 178.42.180.***]

Zarówno w Hiszpanii, jak i na frontach w ZSRR, w Polsce i w Niemczech Świerczewski nie odniósł sukcesów na polu walki. Szczególnie tragiczna w skutkach była operacja łużycka 2 Armii WP, gdzie jego błędy w dowodzeniu doprowadziły do tragicznych porażek i olbrzymich strat wśród żołnierzy. Trudności w dowodzeniu w tym okresie były spowodowane m.in. nieustannym nadużywaniem alkoholu i konfliktami z podwładnymi, którzy byli zmuszeni odmawiać wykonania niektórych niedorzecznych rozkazów. Jego decyzje podejmowane pod wpływem alkoholu W latach 1946–1947 był wiceministrem zdominowanego przez komunistów resortu obrony narodowej. Do końca był w pełni dyspozycyjny wobec Stalina i jego przedstawicieli. Mimo polecenia założenia polskiego munduru nigdy nie przestał być oficerem sowieckim. Po śmierci uczyniono go ikoną komunistycznej propagandy. TAKI OTO PATRON GŁÓWNEJ UL.WOLINA

Gość • Piątek [15.04.2011, 22:45:39] • [IP: 83.21.241.***]

czy to jest prima aprilis 22 po okrągłym stole tylu Burmistrzów Ludzie z pierwszych stron gazet ministrowie

Gość • Piątek [15.04.2011, 22:34:42] • [IP: 178.238.251.***]

Hiszpański bohater, zły bo wierzył w socjalizm a kapitalizm dla Polski okazał się wielkim g...

Gość • Piątek [15.04.2011, 22:25:56] • [IP: 83.25.132.***]

W gazetach powinno się pisać prawdę a nie sugerować czytającym bzdur. Jeżeli już to w tytule powino być sowiecki, hiszpański i polski generał. A jeszcze lepiej polak urodzony w Warszawie, który został generałem w Rosji, walczący 1920 roku przeciw Polsce w 1936 w Hiszpani przeciwko Franko i w II wojnie światowej przeciwko Niemcom. Fakt, że w swojej histori miał dużo wpadek związanych z pijaństwem przez co doprowadził do dużych strat w ważnych bitwach ale był rodowitym Polakiem z wyznaniem 'komunizm".

Gość • Piątek [15.04.2011, 22:22:34] • [IP: 81.85.7.**]

mi tam tez nie przeszkadza

Gość • Piątek [15.04.2011, 22:18:36] • [IP: 83.21.177.***]

a mi ta ulica nie przeszkadza i jestem dumny ze mieszkam na niej pozdrawiam

Gość • Piątek [15.04.2011, 21:55:25] • [IP: 87.205.233.*]

Włodarze zobaczcie ile jest głosów za a ile przeciw zmianie i pomyślcie. Kiedy dojdzie do zmiany to na obecnej Świerczewskiego wybory przegracie na pewno bo Ci ludzie stracą przez Waszą niefrasobliwość dużo kasy. Czy naprawdę nie ma innych problemów w Wolinie?

Gość • Piątek [15.04.2011, 21:43:50] • [IP: 87.205.233.*]

Walczył też w Polsce a zabili go nacjonaliści ukraińscy. Ludzie mają w swoich życiorysach różne etapy. Propagandę to sieje ten co wpisał to do i.ikamien. W naszej historii był i Świerczewski i Wojtyła i każdy coś w niej znaczył. Historii nie da się zmienić zmianą nazw ulic, to już było i nie da się tego zmienić. Poza tym Świerczewski był ministrem naszych Ziem Odzyskanych.

Gość • Piątek [15.04.2011, 21:43:31] • [IP: 83.21.98.***]

ja proszę aqby policja naprawiła wkońcu te schody. wstyd dla urzędu

Gość • Piątek [15.04.2011, 21:31:42] • [IP: 83.18.71.**]

ul gienka jasiewicza naszego goru

Gość • Piątek [15.04.2011, 21:21:38] • [IP: 83.21.77.***]

Najbardziej znanym na swiecie czlowiekiem ktory urodzil sie i mieszkal w Wolinie jest Bugenhagen. To godny patron dla tej ulicy. A jezeli chodzi o koszty, jezeli rada miejska podejmie taka uchwale to na konto miasta Wolin przeleje 1000$

Gość • Piątek [15.04.2011, 21:07:01] • [IP: 83.7.16.***]

władze niech się wezmą za pracę a nie za bzdety ludzie nie mają pracy nie mają na opłaty mieszkań a co dopiero o utrzymaniu rodzin bo co rusz to podwyżki jak ktoś ma pracę to tyra od rana do nocy i większości na czarno bo władza na to pozwala może niech ta ulica nazywa się ul. bezrobotnych lub biedaków

Gość • Piątek [15.04.2011, 20:44:54] • [IP: 89.75.173.**]

Koleś pode mną ma rację. Najlepiej by było 20-th Street i 8-th Avenue. Do Netto do trzy przecznice dalej przy 21-th Street.

Gość • Piątek [15.04.2011, 20:08:29] • [IP: 83.25.244.**]

ludzie kto poniesie koszty od 20 lat zmieniamy tyle ze cofamy sie najlepiej ponumerujmy ulice

Gość • Piątek [15.04.2011, 19:54:46] • [IP: 95.41.41.**]

Mam tylko jedno pytanie czemu w Kamieniu zlikwidowano ulicę im. Ludwik Waryński który był wybitnym działaczem Polskiej lewicy ? Tylko dlatego bo komuchy wybrały jego twarz która znajdowała się na ówczesnych banknotach? Waryński umarł w rosyjskim więzieniu w roku 1889 (polecam wejść na wikipedie). Jak widać prawicowym fanatykom z jedynej słusznej w Polsce partii wszystko zaczęło się źle kojarzyć. Znając życie teraz członkowie PiS-u będą chcieli nazwać ulicę im. Lecha Kaczyńskiego albo Jana Pawła II...

Gość • Piątek [15.04.2011, 19:53:49] • [IP: 83.25.166.**]

A kto za to wszystko zapłaci?

Gość • Piątek [15.04.2011, 19:46:02] • [IP: 95.40.24.***]

Gość • Piątek [15.04.2011, 16:09] • [IP: 79.184.243.**] , , Rosjanie tak samo niszczyli nasz naród jak i Niemcy, więc po co oddajemy im cześć ulicami?, , przecież ten Świerczewski to Polak...

Gość • Piątek [15.04.2011, 19:41:46] • [IP: 89.75.173.**]

Skoro w prawo jest Urząd Miasta to w lewo może być po prostu od tyłu - Atsaim Dąrzu. Albo ulica Pałek i zapałek (w końcu Policyjna Street).

Gość • Piątek [15.04.2011, 18:56:36] • [IP: 83.25.116.***]

ul. Kuby Wojewodzkiego !!

Gość • Piątek [15.04.2011, 18:47:33] • [IP: 83.7.10.***]

No i co z tego.To jest problem chyba ważniejszy od spraw np. bezrobocia czy innej polskiej biedy.

Gość • Piątek [15.04.2011, 18:17:07] • [IP: 83.21.166.***]

ulica Kurtyki albo IPN, historycznie poprawne

Gość • Piątek [15.04.2011, 18:12:51] • [IP: 83.18.71.**]

Zaapelujmy do IPN aby zmianę nazwy tej ulicy zafundowali na swój koszt pracownicy tej szanownej instytucji.

Gość • Piątek [15.04.2011, 17:26:44] • [IP: 83.24.82.***]

posiadam świadectwo szkolne z tym zaszczytnym generałem...

Gość • Piątek [15.04.2011, 17:26:38] • [IP: 83.168.86.**]

Otwórzcie ten link i poczytajcie ! www.tvn24.pl/24467, 1677326, 0, 1, bylem-gorszy-od-zwierzecia-bylem-zolnierzem-ak, wiadomosc.html

Gość • Piątek [15.04.2011, 17:14:36] • [IP: 86.47.225.**]

Ofiar Smoleńska ostatnio nie schodzi z top listy

Gość • Piątek [15.04.2011, 16:57:40] • [IP: 89.75.173.**]

A może by tak Ulica Ubogich? W końcu na niej jest Biedronka :P

Gość • Piątek [15.04.2011, 16:53:00] • [IP: 83.23.26.***]

Justin Bieber idealna nazwa :)

Gość • Piątek [15.04.2011, 16:49:52] • [IP: 178.181.45.**]

Ulica Kubusia Puchatka ;) Ładnie brzmi...

Gość • Piątek [15.04.2011, 16:19:04] • [IP: 89.75.173.**]

Ulica Dwóch takich co ukradli Księżyc

Gość • Piątek [15.04.2011, 16:09:59] • [IP: 79.184.243.**]

Kto jest antykomunistyczny ignorancie? Konstytucja RP z 1997, komunizm jak i nazizm, faszyzm itp. jest zakazany! Nie zyjcie już tamtą epoką frajerzy! Rosjanie tak samo niszczyli nasz naród jak i Niemcy, więc po co oddajemy im cześć ulicami? Bo nas wyzwalali? A jak inaczej by doszli do Rzeszy? Przez ich wyzwolenie i 50 lat komuny jesteśmy dzisiaj Etiopią Europy. A co do nazwy, to nie musimy odchodzić od tradycji armii, Piłsudski chociażby? Nie wiem jaki pacan rzucił propozycję Lech Kaczyńskiego..

Gość • Piątek [15.04.2011, 15:58:29] • [IP: 83.25.168.**]

czy nie ma innych problemów?

Gość • Piątek [15.04.2011, 15:10:36] • [IP: 83.15.119.***]

człowiek, który się kulom nie kłaniał wam przeszkadza. A łysy był jak kolano...

Gość • Piątek [15.04.2011, 14:47:34] • [IP: 95.40.24.***]

najlepiej katolicy zmiencie na kaczynskiego

Gość • Piątek [15.04.2011, 14:40:15] • [IP: 31.63.215.***]

"to jest absolutnie najważniejsza rzecz dla burmistrza wolina-jak nie zmieni w ciagu tygodnia nazwy ulicy to należy natychmiast go odwołać - najlepiej w niedzielę z ambony".Co za idiotyczny tekst!! kto jest taki antykomunistyczny i po co?

Gość • Piątek [15.04.2011, 14:38:09] • [IP: 83.9.122.***]

Negatywny Swierczewski bo walczył z UPA . Był przeciwny wiankom z dzieci na drzewach. To teraz zamienić go na Bandere.

Gość • Piątek [15.04.2011, 14:01:19] • [IP: 95.41.21.**]

to zmieńcie na ulicę ojca wszystkich ojców;)

Gość • Piątek [15.04.2011, 13:35:16] • [IP: 83.7.12.***]

Ja bym zmienił nazwe ulicy na krasnali mira i zbycha ??.

Gość • Piątek [15.04.2011, 13:29:59] • [IP: 83.21.147.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Piątek [15.04.2011, 13:20:04] • [IP: 83.15.113.***]

Czy ja mogę się dowiedzieć o nazwisko autora tego artykułu? Jakże ważnego dla całego narodu polskiego i mieszkańców Wolina. Taki bohater nie powinien się ukrywać.

Gość • Piątek [15.04.2011, 12:54:13] • [IP: 83.168.89.*]

straszna tragedia naprawdę.

Gość • Piątek [15.04.2011, 12:53:50] • [IP: 77.253.16.***]

Ja tam mieszkam na ul.Świerczewskiego i w niczym mi to nie przeszkadza. Tak na pewno nasi politycy chcieliby zmienić nazwę ulicy na Lecha Kaczyńskiego...

Gość • Piątek [15.04.2011, 12:45:19] • [IP: 83.25.170.**]

zmiencie na Predzusa Nakoulmy

Bartek • Piątek [15.04.2011, 12:45:15] • [IP: 83.8.1.***]

Do 83.21.123 Oczywiście pomyłka, w Jabłonkach jest pomnik gen. Świerczewskiego, co nie zmienia faktu że o niego właśnie się" rozchodzi":)

Gość • Piątek [15.04.2011, 12:37:51] • [IP: 83.21.73.***]

Już Dawno Powinni Zmienić Nazwe Ulicy na inną nie wiem dlaczego zwlekają

Gość • Piątek [15.04.2011, 12:27:15] • [IP: 83.168.89.*]

Pewnie! Gmina bogata, mieszkańcy jeszcze bardziej, a zmiana nazwy ulicy to przecież priorytet :) Nie ma spraw ważniejszych na chwilę obecną, więc wydajmy kasę na tabliczki, pieczątki, zmiany w US, ZUS-ie itp. Dajcie spokój, żenada!

Gość • Piątek [15.04.2011, 11:58:26] • [IP: 83.21.123.***]

W Jabłonkach stoi pomnik gen.Świerczewskiego a nie gen.Sikorskiego.Chyba ktoś się pomylił.

Gość • Piątek [15.04.2011, 11:54:12] • [IP: 79.188.75.***]

Zmienić na Ul.im Adama Małysza :)

Gość • Piątek [15.04.2011, 10:51:11] • [IP: 81.190.180.***]

Oja oja ale straszne, że ulica jest nazwana imieniem i nazwiskiem sowieckiego(!) generała. Ludzie - opanujcie się!

Gość • Piątek [15.04.2011, 10:45:28] • [IP: 195.117.222.*]

Nazwa ulicy może być taka jaką sobie ktoś wymyśli ALE NIECH NIE ZAPOMNI ZAPŁACIĆ Z WŁASNEJ KIESZENI ZA ZMIANĘ DOWODÓW OSOBISTYCH, PIECZĄTEK, AKTÓW NOTARIALNYCH, WPISÓW DO KRS ITD, ITD wtedy zgadzam się na zmianę a jak nie to proszę swoje pomysły wsadzić gdzieś !!

Bartek • Piątek [15.04.2011, 10:39:17] • [IP: 83.8.1.***]

Polecam artykuł w którym załączone jest zdjęcie z pomnikiem Sikorskiego w Jabłonkach. Mieszkańcy Jabłonek są przeciwni zburzeniu, ciekawe dlaczego? www.twojebieszczady.pl/upa/upa8.ph
p

Gość • Piątek [15.04.2011, 10:36:33] • [IP: 83.21.125.*]

No ale walka z nami (Polską) chyba przekreśla jego szanse, co Bartku? :)

Bartek • Piątek [15.04.2011, 10:28:56] • [IP: 83.8.1.***]

Za to wsławił się walkami z bandami UPA i faszystami. Życiorys dramatyczny prawie jak u Kmicica :).

Gość • Piątek [15.04.2011, 10:21:48] • [IP: 83.21.125.*]

Po pierwsze, oczywiście nie ma stron bez skazy, ale chyba nie porównujesz Armii Krajowej, z Armia Czerwoną?? Bez jaj, panowie i panie, wiem że więszkość z was uczyła się nieco innej historii, ale szacunek do polskich bohaterów trzeba mieć! Armia Czerwona była tak samo brutalna i okrutna dla nas jak Wehrmacht, nie było tak różowo jak w Czterej Pancernych.. Co do rusycyzmów wiele ich jest niestety w naszym języku, ot chociażby słowo póki, ale racja, po Polsku mówimy radziecki. :) Pozdrawiam

Gość • Piątek [15.04.2011, 10:10:36] • [IP: 80.245.176.***]

Ciekawe jakie zdanie na ten temat mają dwie osoby sprawujące najwyższą władzę w Wolinie?

Gość • Piątek [15.04.2011, 10:03:05] • [IP: 83.168.89.**]

Życzliwy:nie ma czegoś takiego w języku polskim jak" sowiecki" u nas występuje słowo" radziecki" od rosyjskiego" sowiet" czyli polska" rada". Słowo" sowiet" jest typowym rusycyzmem, często używanym pejoratywnie, po to tylko by dowalić" ruskim". A ich bardzo cieszy, że mimo wszystko używamy ich języka czyli rosyjskiego - pozdrawiam serdecznie i po rosyjsku szczerze.

kaczkadziwaczka • Piątek [15.04.2011, 10:01:30] • [IP: 87.205.70.***]

pod latarnią się uchował bo tam najciemniej

Gość • Piątek [15.04.2011, 09:58:31] • [IP: 83.9.122.***]

Do końca nie wiadomo gdzie jest prawda czy po tej czy potamtej stronie a AK też nie ma samych czystych kart. Dobrzy i źli ludzie są wszędzie czy w śród AK nie maludzi

Gość • Piątek [15.04.2011, 09:53:44] • [IP: 83.21.125.*]

Wielka zgoda, już sam chciałem się wybrać do gminy i poruszyć ta sprawę! Moja propozycja do Marszałka Józefa Piłsudskiego, myślę że odtwórca polskiej państwowości zasługuję na uczczenie poprzez zmianę nazwy. :)

Oglądasz 1-124 z 124
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl
■ Przerwa w dostawie prądu – Świerzno. Ze względu na prace konserwacyjno-modernizacyjne w dniu 23 kwietnia 2025 r. nastąpi planowana przerwa w dostawie energii elektrycznej od godziny: 09:00 do 13:00 w miejscowości Świerzno, ulice: Długa (nr 1–11) Cicha (nr 1–9) Radosna (nr 5–13) oraz Straż i Urząd Gminy. Kontakt w sprawie przerwy: 991 ■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■