Długa jest lista tych, którzy zasłużyli na podziękowania, dzięki którym możliwe było podpisanie umów zapewniających pieniądze na inwestycję. Jednak pieniądze to nie wszystko.
fot. Andrzej Ryfczyński
Obyśmy tylko nie poszaleli z tego szczęścia! Na pokładzie „Karsibora” gdzie wczoraj wicepremier Mateusz Morawiecki wraz z wicemarszałkiem Sejmu Joachimem Brudzińskim oraz całą masą wyższych i niższych urzędników rządowych prześcigali się w zapewnieniach o nieuchronności budowy tunelu nikt nie śmiał pisnąć nawet, że coś w tej sprawie może „nie zagrać”. Wicepremier poszedł tak daleko w zapewnieniach o decyzji rządzących, że zanim ktokolwiek zdążył zapytać o jakieś niepewne punkty projektu, uciął sprawę udzielając rządowych gwarancji na sfinansowanie projektu. Czy to znaczy, że możemy już tylko spokojnie oczekiwać na przecięcie wstęgi?! Niestety. Najważniejsze i najtrudniejsze przed nami!
Długa jest lista tych, którzy zasłużyli na podziękowania, dzięki którym możliwe było podpisanie umów zapewniających pieniądze na inwestycję. Jednak pieniądze to nie wszystko.
fot. Andrzej Ryfczyński
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przyznaje, że budowa tunelu w Świnoujściu nie będzie jedynym poważnym zadaniem w skali kraju, który obciążać będzie jej fachowców. Tunele drogowe – choć nie podwodne projektowane są równolegle na południu kraju. Tam też muszą zostać zaangażowane poważne siły GDDKiA.
fot. Andrzej Ryfczyński
Poza tunelem w Gdańsku Polska nie ma doświadczenia w budowie tak dużych podwodnych konstrukcji. W odpowiedzi na pytanie czy dysponujemy wystarczającą kadrą by podołać temu zadaniu, dziennikarze usłyszeli, że polscy inżynierowie są zatrudniani przy wielu, nawet poważniejszych tego rodzaju inwestycjach w różnych krajach.
fot. Andrzej Ryfczyński
Dziennikarze nie dopytywali już czy zechcą zrezygnować z tych kontraktów na rzecz realizacji sztandarowej inwestycji drogowej polskiego rządu.
22.12.1999 r.( fot. Andrzej Ryfczyński )
Decydenci z Warszawy chwalili zaangażowanie władz Świnoujścia i regionu w staraniach o rządowe „tak” dla tej budowy. Obecnie przed nimi zadanie kto wie czy nie trudniejsze; nie zmarnować efektów tych wieloletnich wysiłków. W opinii decydentów szczebla rządowego Świnoujście stać na to. Gdy do zdobytego doświadczenia dodamy nutę entuzjazmu powinno być łatwiej!
fot. Andrzej Ryfczyński
W naszych archiwach mamy zdjęcie z przed 20 lat próby przetargu na budowę tunelu.
źródło: www.iswinoujscie.pl
Jak PiS się skończy to może i budowa ruszy, jak dalej będzie rządził kurdupelek to tylko o Smoleńsku będziemy słuchać w TV
Już od czasu zamieszkania w Świnoujściu (rok 1976) słyszę o budowie tunelu. Tyle już było opracowanej dokumentacji, która poszła do kosza. Pożyjemy, zobaczymy. A co z poszerzeniem S3 ?
Kaczystowska propaganda i bicie piany na usta spragnione pisowskiego wodolejstwa, skażone powietrze i ziemia.
Same pisiory
Hejterzy z po psl nowoczesna sld cichoooooo... kopary opadly ze mozna ?
Brak lądowego połączenia był naturalną przeszkodą dla napływu najeźdźców. I będzie lipa.
a teraz kultury brakuje
Wszystko pójdzie do przodu pod warunkiem, że kiepskie z PO, Nowoczesna i tym podobni nie będą im przeszkadzali.
Wineta to legenda. Wolin był najwielkszym portem Europy we wczesnym średniowieczu. Troszkę historii