ikamien.pl • Środa [18.01.2017, 08:28:04] • Powiat Kamieński
Port kontenerowy LPG w Świnoujściu zniszczy turystykę na kamieńskim wybrzeżu Bałtyku?

fot. kam
Jednocześnie Rada Naukowa jednogłośnie podnosi, że przyjęte przez GDDKiA Oddz. w Szczecinie ramy czasowe procedury przygotowania projektu technicznego rozbudowy dzisiejszej drogi nr 3 przez teren wyspy Wolin, W tym Wolińskiego Parku Narodowego i jego otulinę, i przekształcenie jej w drogę ekspresowa S-3 oraz raportu po środowiskowych uwarunkowaniach, w obecnym stanie rodzą poważne zastrzeżenia. W szczególności Rada Naukowa ocenia, że na dzień dzisiejszy brak jest pełnej i rzetelnej informacji przyrodniczej oraz brak uwzględnienia rzeczywistego natężenia ruchu drogowego na omawianym odcinku. W ocenie Rady Naukowej Wolińskiego Parku Narodowego nie do przyjęcia jest dopuszczenie do realizacji inwestycji bez należytej oceny przyrodniczo-środowiskowej, a w szczególności bez rzetelnie sporządzonego raportu o środowiskowych uwarunkowaniach – napisała Rada Naukowa Wolińskiego Parku Narodowego w oświadczeniu przesłanym m.in. do Ministra Środowiska.
Podczas posiedzenia wspólnego komisji stałych Rady Miejskiej Międzyzdrojów w dniu 16 stycznia br jednym z punktów obrad było wypracowanie: Stanowiska Rady Miejskiej w odniesieniu do koncepcji lokalizacji Terminalu Kontenerowego w Porcie Zewnętrznym w Świnoujściu.

fot. kam
Radny Adam Jakubowski omawiając przesłany do Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach projekt pod tytułem „Terminal Kontenerowy w Porcie Zewnętrznym w Świnoujściu” powiedział: - W terminalu na dwóch stanowiskach o zdolności przeładunkowej 500 tysięcy ton dokonywany będzie przeładunek LNG na cysterny samochodowe. Docelowo zakłada się 1,5 miliona TEU – jednostka równoważna pojemności kontenera 20 stopowego. Gaz będzie przewożony w kontenerach 20 i 40 stopowych.

fot. kam
Jest to wręcz niewyobrażalna ilość samochodów-kontenerowców poruszających się na krajowej trójce, co najmniej od Świnoujścia do Goleniowa. Według szacunkowych wyliczeń, jest to ca 100 autocystern z gazem LNG na dobę w jedną stronę. Do tego należy dodać transport kolejowy na odcinku Świnoujście Port – Szczecin Dąbie. Zarówno transport drogowy jak i kolejowy w znacznym stopniu utrudni dojazd w sezonie turystycznym na wybrzeże. W okresie zimowym mogą powstawać kilometrowe zatory, nie mówiąc już o mogących się zdarzyć wypadkach drogowych.
Znając polskie realia, to wykonanie zadań: „Budowa drogi S3 na odcinku Świnoujście – Troszyn” oraz „Sprawny i przyjazny środowisku dostęp do infrastruktury Portu w Świnoujściu” będą trwały całe lata, choć termin ich wykonania to 2020 rok. A statki z portów katarskich na da się zatrzymać.

fot. kam
Na sesji Rady Miejskiej Międzyzdrojów w dniu 26 stycznia 2017 roku przedstawione zostanie: Stanowisko Rady Miejskiej Międzyzdrojów w odniesieniu do koncepcji lokalizacji Terminalu Kontenerowego w Porcie Zewnętrznym w Świnoujściu.
mzk
nie jest klepniete, to nasz region, naszlos
Nikt nie patrzy na to pod katem rozwoju gospodarczego i tworzenia nowych miejsc pracy Gdynia tez tak funkcjonuje. Gdansk pokusil sie o kolejne inwestycje..dlaczego nie tu??
Chyba chodzi o terminal LNG a nie LPG?
Czy Radni mają świadomość przed jak ważną decyzją staną na tej Sesji??
To wszystko pozorowane ruchy. Sprawa jest ju, z klepnięta. Już od przeszło roku mówi się o terminalu kontenerowym. Pomimo wybudowana drugiej nitki S-3 będzie bardzo duży ruch na drodze, Już teraz ilość TIR=ów zmierzających na/i promy jest bardzo duża. Port kontenerowy zwiększy wielokrotnie tą ilość. Odstraszy to przyjeżdżających turystów. Najgorsze jest to, że lokalizacja portu kontenerowego ma być zlokalizowana częściowo na terenie obszaru" natura 2000". Nie doceniamy tego, że mieszkamy w urokliwym miejscu. A co do miejsc pracy to inwestorem są Chińczycy, więc za dużo u nich nie zarobicie.
nie brakuje ludzi takze to zadenargument, jestem mloda osoba, jestem na nie a jak ktos szukaprzemyslu toniech jedzie w rejony gdzie go nie brakuje
Jak zwykle jak chcą wybudować kluczowy węzeł samochodowy, którego brakuje tu od lat to ekolodzy muszą się odezwać. S3 jako ekspresówka ma powstać i przestańcie utrudniać. Trzeba pomyśleć o tym, że jeżeli będzie tu ekspresówka to będzie lepszy dojazd, szybszy, bezpieczniejszy i bez korków to zachęci turytów do przyjechania.
Gdyby wszyscy nażekający znali szczegóły gazoportu który jest połączony gazociągiem z krajowym systemem dystrybucji gazu nie pisali by takich głupot. A z tego co wiem gazu w kontenerach się nie transportuje.
Jak w rozbudują ekspres S3 do Świnoujścia to wszyscy na tym skorzystają. Turyści nie będą stali w korkach a w regionie może w końcu ruszy przemysł i port Świnoujście poprzez lepszą infrastrukturę będzie miał większe szanse konkurować z niemieckimi portami. Tak jak powiedział Daniel, programy unijne w pierwszych latach od wprowadzenia są korzystne ale na dłuższą metę wygaszają polski przemysł.
Generalny Pomiar Ruchu 2010 w punkcie pomiarowym dla Świnoujścia dokumentuje średniodobowy ruch pojazdów na poziomie 7 883 poj./dobę 100 ciężarówek na dobę - nawet w jedną stronę czyli 200 weźmy to chyba nie problem; w zakresie pojazdów ciężarowych w strukturze tego ruchu wzrost jest jednak istotny, ale błagam rozwija się transport porty i dobrze. Pytanie: czy w ostatnich 20 latach mieliśmy jakąkolwiek niebezpieczną sytuację drogową na S3 na terenie naszej gminy? Bo nie pamiętam, chyba trójka nie biegnie promenadą...
Teraz swinoujscie bedzie jak gdynia. Brawo
Jak zwykle jęczą stare ci...y. Dobrze ze nam się port rozwija. Będzie dobra praca i płaca. A jak się komuś nie podoba to niech wypie...la.
Jeżeli chodzi o przewóz cystern z gazem, inne materiały chociaż by i gnojowico nieważne, trzeba brać przykład zawsze z mądrzejszych głów. Kto taką ilość kontenerów, cystern transportuje samochodami, ile kierowców, samochodów, paliwa, ile pieniędzy z ubezpieczenia z wypadków bo i to ryzyko istnieje. Wszystko to przerzucić na transport kolejowy, naczepy samochodowe, cysterny samochodowe koleją i problem znika. Po drugie tyle samochodów ciężarowych to katastrofa sama w sobie i sprawa następna przeszkolić kierowców ciężarówek, na dobrą sprawę wielki kierowca TIRa a pampers przy dupie.
GDZIE BYŁA RADA, GDY PORT MIAŁ POWSTAĆ? BAWILI SIĘ W CIUCIUBABKĘ" JAKOŚ TO BĘDZIE".TERAZ OTWORZYLI OCZY! KRAJ W KTÓRYM SAMI SIEBIE NISZCZYMY. ROZSĄDEK SPRZEDANY.
Wcale nie do Swinoujcia hahaha, chyba nie stałeś 6 h w korku na prom.
Naprawdę powinniśmy bronić Wolińskiego Parku i naszej natury, to jedyne co po nas zostanie przyszłym pokoleniom. Tutejsi mieszkańcy nie cenią co ich otacza na co dzień i po co turyści przyjeżdżają z daleka na kilka lub kilkanaście dni. Aby to docenić trzeba pojechać na urlop np. do Katowic, Sosnowca lub okolice Łodzi fabrycznej.Już wystarczy że burmistrz Międzyzdrojów próbuje je zabetonować, a teraz niektórzy marzą o asfalcie.
No i już odezwał się troll, który co prawda nie wie, jaki numer ma nasza droga do Szczecina, ale chce budować port... ile na tym zarobi?
Eh co za portal, zbiera po dychu dla Ryśka, promuje niemiecki sklep Lidl 5 razy w miesiącu, a teraz promuje niemiecki interes kosztem Polski, tak zniszczy na pewno ciekawe jak bo da ludzią prace? "W szczególności Rada Naukowa ocenia" co to za rada wysoko opłaceni specjaliści przez pro zachodnie spółki lub zachodnie spółki? Mamy program natura 2000 którym objęte jest 26400 obszarów w Polsce i w tych terenach nie może powstać żaden przemysł ani zakład pracy, to co ludzie co mieszkają tam od pokoleń mają zrobić, spakować się i wyjechać do pracy do Niemiec, to jest regulacja rynku pracy, ilu musiało wyjechać za chlebem, ile pokoleń straciła Polska. Już nie widać dzieci biegających po osiedlu bo biegają u naszych zachodnich sąsiadów, bo w Polsce został zniszczony przemysł.
Nie macie nic do gadania, szersza s4 znacznie skróci korki, a korki nie są do Swinoujścia tylko do M.zdroji to jest w waszym zasr.nym interesie