Przetarg na drugi etap inwestycji ma zostać oficjalnie ogłoszony do końca 2016 roku. Obecnie toczą się prace nad opracowaniem szczegółowej dokumentacji geologicznej terenu, na którym przebiegać ma „ekspresówka”.
Plan ministerstwa zakłada, że podpisanie umowy z wykonawcą powinno nastąpić do połowy 2017 roku. Kierowcy mogliby wówczas korzystać z kolejnego odcinka drogi ekspresowej najpóźniej w pierwszej połowie 2021 roku.
W wyniku realizacji projektu powstanie 22,4 km dwujezdniowej drogi ekspresowej. Kierowcy nie będą już przejeżdżać jak dotychczas przez Brzozowo bowiem ominą je nową obwodnicą. Ponadto na odcinku 3,8 km zostanie gruntownie przebudowany wybudowany jeszcze w latach 70 dwujezdniowy odcinek drogi S3. Realizacja tej inwestycji udrożni fragment drogi krajowej nr 3. Projektanci są przekonani, że wraz z przebudową na tym odcinku zniknie letnia zmora kierowców zdążających na letni wypoczynek nad morze. Dotychczas, w okresie wakacyjnym tworzą się tu korki sięgające wielu kilometrów. Likwidacji ulegnie „wąskie gardło”- skrzyżowanie w Kliniskach Wielkich z przejściem dla pieszych, które zastąpi węzeł drogowy. Gruntownie przebudowany zostanie także węzeł Rzęśnica, który powstał jeszcze w latach 30 ubiegłego wieku. Według wcześniejszych deklaracji dokończenie budowy drogi S3 miało zostać zsynchronizowane ze stałym połączeniem międzybrzegowym Świny jako ostatniego odcinka drogi wjazdowej do Świnoujścia.
Dawno nie bylem w Polsce, ale mam nadzieje, ze robi sie odcinek starych betonow?
acha
Robotnik leśny rozsądniej myśli od leśniczego
Zaraz Zaraz a gdzie drzewa ? dlaczego nie obsadzono calej trasy drzewami po obu stronach drogi ? asfalt w lecie bedzie topnial i szybko droga bedzie wyeksplatowana / wykopcie glebokie rowy zasadzcie drzewa i porobcie wysokie krawezniki razem z barierami stalowymi - inaczej bedzie trup za trupem - rodacy nie sa przyzwyczajeni do posiadania takiej drogi beda cisnac gaz do dechy Zobaczycie