ikamien.pl • Piątek [18.03.2016, 17:57:58] • zachodniopomorskie
Kiedy przestaniemy po wybrzeżu jeździć rowerami bez przesiadki?

fot. Organizator
Tomasz Sobieraj wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego zaprosił starostów: goleniowskiego i kamieńskiego oraz prezydentów, burmistrzów i wójtów: Dziwnowa, Goleniowa, Międzyzdrojów, Stepnicy, Świnoujścia i Wolina aby porozmawiać o ścieżkach rowerowych.
W Międzyzdrojach odbyło się spotkanie włodarzy Dziwnowa, Goleniowa, Międzyzdrojów, Stepnicy, Świnoujścia i Wolina oraz przedstawiciela Wolińskiego Parku Narodowego z wicemarszałkiem województwa zachodniopomorskiego Tadeuszem Sobierajem. Spotkanie poświęcone było omówieniu „Koncepcji sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.

fot. Organizator
Województwo Zachodniopomorskie w 2015 roku przystąpiło do realizacji spójnej koncepcji sieci tras rowerowych. Misją projektu jest promocja turystyki rowerowej na Pomorzu Zachodnim. Głównym celem było wyznaczenie przebiegu głównych wojewódzkich turystycznych tras rowerowych. Prace nad projektem obejmowały przeprowadzenie wstępnych analiz generatorów ruchu, potencjalnych tras, istniejących istotnych szlaków, zebranie i weryfikację informacji o istniejących i planowanych drogach i szlakach od gmin i lasów, sporządzenie map oraz prace terenowe. Przy wyznaczeniu głównych korytarzy i tras tematycznych zbadane zostały ich długości, atrakcje i infrastruktura turystyczna oraz transport publiczny w ich zasięgu.
- Dla naszego regionu najważniejsze są trzy trasy: I. Nadmorska; IV. Wokół Zalewu Szczecińskiego; XI. Pałaców i Zamków. Ścieżki budowane będą z masy bitumicznej, kostki betonowej i kamiennej, a także utwardzone kruszywem i naturalne. Na terenie poszczególnych gmin znajduje się już wiele ścieżek rowerowych i naszym zadaniem będzie spięcie ich w jedną całość oraz stworzenie infrastruktury np. w postaci miejsc postojowych. Planowanych jest wybudowanie prawie 1.150 km tras priorytetowych (w tym nadmorskich 226) za sumę ponad 620 milionów złotych. 85 procent kosztów, to środki unijne, natomiast 15 procent po połowie to wkład samorządu wojewódzkiego oraz samorządów lokalnych – powiedział uczestniczący w spotkaniu Grzegorz Jóźwiak burmistrz Dziwnowa.
„Koncepcji sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego” przyświeca hasło – powiedzenie Alberta Einsteina: Życie jest jak jazda na rowerze. Żeby utrzymać równowagę, musisz poruszać się naprzód.
mzk
Dziwnów to porażka rowerowa. Nieodpowiedzialna władza nie wykorzystała szansy przy remoncie drogi 102 na zbudowanie drogi rowerowej na europejskim poziomie będącej cząstką szlaku wokół Morza Batyckiego.
Proponuję władzom przemyślenie projektu ścieżki rowerowej z Kamienia do Świerzna- można by wykorzystać stary nasyp kolejowy. Rowery to przecież nie tylko turystyka, ale dla wielu środek lokomocji, którym jeździ sie np. do pracy (najbardziej ekonomiczny). Należało by zadbać o bezpieczeństwo rowerzystów jako uczestników ruchu. Przejechanie rowerem z Kamienia do Rzewnowa też wymaga narażania się na niebezpieczeństwo- również można by pomyśleć o tym.
prawie 500000 za km sciezki to zart. Z Dziwnówka do Lukecina droga R 11 taka ze wypadła mi proteza ze szczeki
Zróbcie ścieżkę wokół wyspy Chrząszczewskiej - piękne tereny
Takie mam wrażenie że Kamień ominięty szerokim łukiem.
niech cały Wolin się w sobie się pozymka i się wyciszy nic nie mówiąc ani wzrokowo, umysłowo. w myślachwzrokowo i niech ludzie będą wyciszeni nic mówiąc pozymajcie sie w sobie fajna rzecz
Zapomnieli o ścieżce w Dziwnowie podczas budowy drogi.Marszałek musiał im przypomnieć.
To jeszcze ścieżki konne poprosimy,
W końcu ktoś pomyślał o wycieczkach rowerowych, brawo!!
W końcu będą zmuszeni w Dziwnowie do wyznaczenia bezpiecznej drogi rowerowej prze tą mieścinę. To dzięki nowej władzy centralnej. Brawo.
Ekstra! :)