ikamien.pl • Niedziela [09.08.2015, 11:30:38] • Kamień Pomorski
Przebudowa Dziwnowskiej z przyległościami na półmetku

fot. kam
Powoli z chaosu wyłania się przyszły kształt ulic: Dziwnowska, Bolesława Chrobrego i Mieszka I wraz z rondami. Przy okazji ujawniają się także błędy i niedoróbki. Nie wszystko da się już naprawić np. dokumentacji na podstawie której prowadzona jest przebudowa.
- Uważam, że ronda zostały źle zaprojektowane, mają za promień. Projektant chyba rowerem będzie swobodnie poruszał się na tym rondzie – mówi jeden z kierowców jadący tirem rondem łączącym ul. Bolesława Chrobrego z ulicą Mieszka I i na naszą prośbę objechał rondo dokoła. Nie wyglądało to najlepiej. - Niech pan popatrzy, rondo jeszcze nie zostało zakończone, a już powstały zapadnięcia – mówi inny kierowca pokonujący ciągnikiem siodłowym to samo rondo.

fot. kam
- Ronda zaprojektowane zostały prawidłowo. Swobodnie zmieszczą się na nich pojazdy o długości 18 m oprócz jezdni wykonano zabruki, na które może długi pojazd wjechać – odpiera uwagi kierowców Wojciech Leszczyński z kamieńskiego Ratusza.
Ogólnie koncepcja przebudowy ulic może się podobać. Szczególnie rondo łączące ulice: Dziwnowską, Bolesława Chrobrego, Adama Mickiewicza i Jedności Narodowej. Już dziś widać, że szczególnie ułatwi ono wyjazd z ulicy Jedności Narodowej.

fot. kam
Na rondach oraz na ulicy Dziwnowskiej wykonano podbudowę zakończoną wylaniem pierwszej warstwy asfaltu, zmniejszyła się już obawa uszkodzenia podwozia samochodów osobowych. Pozostało jeszcze wylanie masy wiążącej oraz warstwy ścieralnej. Nie przejezdna jest jeszcze ulica Bolesława Chrobrego. Ale jak mówi jeden z nadzorujących prace, prawdopodobnie zostanie ona otwarta w połowie przyszłego tygodnia.
Wzdłuż ulicy Bolesława Chrobrego wykonano szeroki chodnik. Jeden jego pas w kolorze szarym, drugi w czerwonym przeznaczeniem na drogę rowerową. Cieszyć może fakt ponownego wykorzystania uzyskanej z rozbiórki kostki brukowej. Wykonano z niej m.in. parking przy Aptece Cefarm, kostkę ułożono tam łukowo. Także tak zwane zabruki chroniące krawężniki na rondach, wykonano z kostki rozbiórkowej.

fot. kam
Oświetlenie schodzi pod ziemię, stoją już nowe słupy oświetlenia ulicznego i usunięte zostaną stare, brzydkie słupy sieci elektrycznej. Energetyka na czas dokonała wyłączeń niektórych linii oraz przy budynkach postawiła nowe skrzynki przyłączeniowe.
Ulica Dziwnowska to jedna z głównych ulic miasta. Konieczność jej remontu i przebudowy była sprawą oczywistą i bezdyskusyjną. Do takiego wniosku doszły poprzednie władze, składając wniosek o dofinansowanie w ramach tzw. schetynówek. W 2014 roku Gmina Kamień Pomorski dostała 2.5 miliona zł dofinansowania na przebudowę 880 mb drogi. Potrzebne było jeszcze drugie 50 procent wkładu własnego.
By uzyskać te 50 procent wkładu własnego powołano Konsorcjum Firm na przebudowę ulic: Dziwnowska, Bolesława Chrobrego i Mieszka I w Kamieniu Pomorskim w skład którego weszły: PGK Sp. z o.o. oraz Derylak-Bud Sp. z o.o..
Poprzedni burmistrz Bronisław Karpiński pozyskał na ten cel 2.5 miliona zł. dofinansowania z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Obecny burmistrz Stanisław Kuryłło za 3.5 miliona zł za wkład własny Konsorcjum oraz za utrzymanie tej drogi przez 10 lat zapłaci PGK sp. z o.o. ca. 8.8 miliona zł.
mzk
Proszę pomyśleć nie tylko o TIRACH ale również o ROLNIKACH, którzy przez te drogi będą jeździć ciągnikami czy kombajnami np na Wyspę Chrzaszewska. Ktoś kto projektował te ronda w ogóle nie pomyślał o tych dwóch typach kierujących ani o tym, że będą niszczyć nowo powstałe krawężniki, drogi.. .. 😁
Kierowniczek z ratusza zna się na projektowaniu rond?? Chyba uczył sie na tajnych kompletach?!?! Po kilku rozmowach z nim dochodzę do wniosku że wie wszystko i zna sie na wszystkim - stara zasada kierownik zawsze ma rację!!
brawo dla firmy ludzi pracuja jak trzeba w takim upale bardzo sprawnie ulice sa zamykane i otwierane jak trzeba ludzie w kam pom nic tylko ble ble. SZACUN DLA LUDZI I FIRMY
Dla TIR-ów powinien być zakaz wjazdu do miasta, jest obwodnica. Wjazd do miasta powinny mieć tylko duże samochody dostawcze z towarami do konkretnych sklepów, a policja powinna to kontrolować. Zabłąkane TIRy niszczą nam ulice, krawężniki i chodniki
dlaczego włodarze nie otworzą na stałę ulicy tzw" zamkniętej"? O wiele ułatwiłoby to poruszanie się po mieście.
Poczekajmy aż skończą tą drogę. Wtedy wszystko wyjdzie. A będzie tego.
Obawiam się, że przebudowy ulic projektowały te same osoby co inne ulice w naszym mieście. A więc ulice wąskie a TIR-y? A co ich to obchodzi. Ciekawy jestem jak TIR-y będą jeździły rondem Mieszka I-Chrobrego? Na rondzie Chrobrego-J.Narodowej jest mniej TIR-ów.