Nie wiadomo, ile potrwa naprawa toru. Zobacz film dzień po katastrofie!
fot. Andrzej Ryfczyński
Usuwanie wykolejonego taboru – trzynastu pustych cystern i naprawa toru szacowane jest na 3 – 4 dni. Podniesienie wagonów pozwoli ocenić stan toru i czas naprawy- informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że ich służby techniczne działają bez przerwy. Nie jest jednak łatwo.
- Położenie toru w głębokim przekopie utrudnia pracę sprzętu i wymaga precyzyjnych działań ekipy technicznej - przyznaje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Teren jest zabezpieczony nie ma zagrożenia dla środowiska.
fot. Andrzej Ryfczyński
2 sierpnia przed godz. 17.00 pomiędzy Warnowem a Międzyzdrojami na trasie Wolin - Świnoujście wykoleiły się puste cysterny pociągu ORLEN Koltrans relacji Świnoujście – Płock.
fot. Sławomir Ryfczyński
-Nie było poszkodowanych i zagrożenia dla życia i zdrowia ludzi oraz dla środowiska - informuje Mirosław Siemieniec. - Natychmiast zabezpieczono teren, zorganizowano zastępczą komunikację dla pasażerów i przygotowano działania techniczne związane z usuwaniem skutków zdarzenia.
To nie pierwsze takie zdarzenie na tej trasie.18 listopada 2013 roku, w Warnowie (gmina Wolin) przed Międzyzdrojami także wykoleił się pociąg z cysternami. Z torów wypadło wtedy siedem wagonów. Sześć z nich zostało przewróconych. Doszło też do wycieku ciężkiego oleju. Na szczęście w wyniku wypadku nikt nie ucierpiał. Reporterzy ikamien.pl byli wtedy na miejscu. Tory w Warnowie były kompletnie zniszczone i na wiele miesięcy skomplikowały kursowanie pociągów ( wprowadzono wtedy komunikację zastępczą).
cos jest na rzeczy, skoro drugi przypadek na tak krotkim odcinku...moze warto przeanalizowac i poszukac bledu bo chyba jest skoro w tym miejscu wyskakuja z torow wagony, miejmy tylko nadzieje ze nie zdarzy sie to z wagonami pasazerskimi
DO [03.08.2015, 13:03:15], można zakazać wożenia trucizn przez WPN z uwagi na... możliwość skażenia przy następnym wykolejeniu się taboru. Ta trasa powinna być tak zmodernizowana by wagony i cysterny nie miały szansy na wykolejenie się ale to pewnie w następnym stuleciu zastosujecie poduszkowce lub kolej magnetyczną.
To drugi tego typu katastrofa na tym odcinku w ciągu 2 lat. Na szczęście cysterny były puste. Gdyby były np.z olejem napędowym lub inną substancją chemiczną np. kwasem to ujęcia wody w Międzyzdrojach zostałyby skażone na wiele lat... gdyż jest to strefa zasilania ujęcia miejskiego. ZWiK w Międzyzdrojach winien mieć plan awaryjnego zasilania w wodę...
NA RZECZY JEST! WAKACJE! GLUPIE WYBRYKI MALOLATOW! KLADACYCH NA TORACH NIEPOZORNE SLUPKI BETONOWE! DLA NICH RADOCHA. DLA PODRUZNYCH MASAKRA!
cos jest na rzeczy, skoro drugi przypadek na tak krotkim odcinku...moze warto przeanalizowac i poszukac bledu bo chyba jest skoro w tym miejscu wyskakuja z torow wagony, miejmy tylko nadzieje ze nie zdarzy sie to z wagonami pasazerskimi
DO [03.08.2015, 13:03:15], można zakazać wożenia trucizn przez WPN z uwagi na... możliwość skażenia przy następnym wykolejeniu się taboru. Ta trasa powinna być tak zmodernizowana by wagony i cysterny nie miały szansy na wykolejenie się ale to pewnie w następnym stuleciu zastosujecie poduszkowce lub kolej magnetyczną.
To drugi tego typu katastrofa na tym odcinku w ciągu 2 lat. Na szczęście cysterny były puste. Gdyby były np.z olejem napędowym lub inną substancją chemiczną np. kwasem to ujęcia wody w Międzyzdrojach zostałyby skażone na wiele lat... gdyż jest to strefa zasilania ujęcia miejskiego. ZWiK w Międzyzdrojach winien mieć plan awaryjnego zasilania w wodę...