POGODA

Reklama

Wydarzenia

ikamien.pl • Czwartek [05.06.2014, 07:48:03] • Wolin

Czytelniczka: Sprawę trzeba nagłośnić

Czytelniczka: Sprawę trzeba nagłośnić

fot. istockphoto.com

Dzieci w tej placówce często chorują na grypę jelitową - pisze o Przedszkolu Miejskim z Oddziałem Żłobkowym w Wolinie nasza Czytelniczka.- Za często jak na takie maluchy… Dyrektor placówki zaprzecza. Podobnie - kamieński sanepid.

2 czerwca napisała do nas Czytelniczka z Wolina. Jej imię i nazwisko pozostanie do wiadomości redakcji.

W zeszłym tygodniu w czwartek do szpitala w Kamieniu Pomorskim trafiło troje dzieci z poważnymi objawami zatrucia pokarmowego - czytamy w liście.- W tym jedno dziecko z bardzo poważnym zatruciem układu pokarmowego. Gdyby nie pomoc lekarzy ze szpitala, byłoby bardzo źle, a nawet gorzej. Kto wie, czy nie doszłoby do zgonu dziecka. Prawdopodobnie został poinformowany sanepid o zaistniałej sytuacji i miał dzisiaj odwiedzić placówkę.

Nasza Czytelniczka przyznaje, że zależy jej, by sprawę nagłośnić i sprawdzić, czy faktycznie pracownicy sanepidu w przedszkolu się pojawili.

Znając życie, Pani dyrektor została poinformowana i posprzątała "brudy", a sanepid nic nie znalazł - czytamy dalej w liście- ale gdyby to nagłośnić, wtedy przedszkole miałoby na uwadze, że istnieją donosiciele, którzy chronią dzieci. Rodzice dwójki dzieci leżących w szpitalu nie składają winy na przedszkole, bo nie chcą, aby się "mszczono" na dzieciach lub rodzicach za donos. Nie chcą problemów. Tym bardziej, że dzieci w tej placówce często chorują na grypę jelitową - pisze Czytelniczka.- Za często jak na takie maluchy. Skarżą się również na bóle brzucha, więc coś jest na rzeczy. Najboleśniejsze jest to, że rodzice mają to gdzieś. Nieważne, że dotyczy to ich dzieci. Ważne, że dziecko ma być w przedszkolu, bo muszą iść do pracy. Po takim donosie Pani dyrektor zastanowi się, czy takie dziecko przyjąć do przedszkola lub czy kontynuować mu w nim edukację. Zresztą sami Państwo wiedzą, jak to jest.

Jadwiga Opałka, dyrektor Przedszkola Miejskiego z Oddziałem Żłobkowym w Wolinie twierdzi, że nikt z rodziców nie zgłaszał jej zatrucia pokarmowego w placówce.

-Jednakże mieliśmy w poniedziałek wizytę sanepidu na wniosek najprawdopodobniej waszej czytelniczki i nie stwierdzono żadnych uchybień z naszej strony - informuje Jadwiga Opałka.- Zaistniałą sytuację domniemanego zatrucia pokarmowego owa czytelniczka powinna najpierw zgłosić do dyrekcji przedszkola a dopiero później interweniować dalej.

O informacje w tej sprawie poprosiliśmy też Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Kamieniu Pomorskim.

Ola Horoszko - Klusek, kierownik sekcji higieny żywności, żywienia i przedmiotów użytku twierdzi, że do dziś nie było żadnego zgłoszenia zachorowania/podejrzenia zachorowania na choroby przenoszone drogą pokarmową od lekarzy POZ w Wolinie, a także od lekarzy w Szpitalu św. Jerzego w Kamieniu Pomorskim.

- 31 maja 2014 r. na telefon alarmowy otrzymano anonimową informację o przypadku wystąpienia dolegliwości żołądkowo- jelitowych u jednego dziecka - informuje Ola Horoszko - Klusek. - 2 czerwca 2014 r. podjęto czynności kontrolne w przedmiotowym obiekcie i nie stwierdzono nieprawidłowości w zakresie bieżącego stanu sanitarnego, jak również zwiększonej liczby zachorowań wśród dzieci. Zgodnie z otrzymaną informacją od kierownictwa placówki żaden z rodziców nie zgłaszał przypadków „zatrucia pokarmowego”, a absencja dzieci na dzień kontroli nie odbiega od normy.

Pracownica sanepidu zapewnia, że Przedszkole Miejskie w Wolinie znajduje się pod stałym nadzorem Inspekcji , a wcześniej nie występowały przypadki zatruć pokarmowych.

- W związku z powyższym nie było podstaw do wydania jakichkolwiek zaleceń dla personelu przedszkola- kończy Ola Horoszko- Klusek.

źródło: www.ikamien.pl


komentarzy: 58, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-58 z 58

Mała... • Sobota [14.06.2014, 22:02:55] • [IP: 5.172.247.***]

No proszę tyle krzyku i wszystko ucichło. Od początku nie było o co krzyczec!

Gość • Wtorek [10.06.2014, 08:55:17] • [IP: 83.12.47.**]

Witam. Przeczytałam komentarze i mogę stwierdzić, że każdy ma swoja rację. Ale także prowadzam swoja córcię i widę co się dzieje. Codzinnie pytam czy wszystko w było dobrze. Słyszę że tak, ale to tylko powierzchowne. Tylko, że to nie jest wina opiekunek bo one robią co mogą. Ale sa wyżsi rangą a zwłaszcza nasze władze. Toalety w przedszkolu mają dużo do życzenia. podłogi i cała reszta. Brak funduszy na remont. Niestety muszę większość winy przyznać rodzców. Siedzimy cicho a jak walczy jedna osoba to i tak nic nie da. Walczyłm o prowadzenie chorych dzici i nic to nie dało. Wręcz przeciwnie rodzice patrzymy na siebie jak na wrogów. Rozumiem pracujemy, ale to dzieci są najważniejsze. Miejmy tylko nadzieję, że będzie remont a dzici będą miały więcej radości z chodZenia. Można by pisac o opiece i podejściu do dzieci ale po co i tak to nic ni da. Wizicie sanepid nic nie znalazł a Pani dyrektor nic nie zauważyła. więc po co to wszystko?? Trzymajmy sie POZDRAWIAM

Gość • Niedziela [08.06.2014, 09:30:00] • [IP: 5.172.247.***]

Utrzymać czystość w takim PRL-owskim przedszkolu to trzeba się nieżle napracować. Moje dzieci nie chodziły do przedszkola - wychowały się na wiejskim podwórku. Z psami, kotami i innymi zwierzętami. Kąpałam je w zwykłej wannie, do której trzeba było nagrzać wody. Sporadycznie chorowały, prawie wcale. Czas poszedł daleko do przodu, są wygody, moje dzieci mają swoje w przedszkolu. Powiem tak, takie osoby, jak moje dzieci, są zadowolone, że mają przedszkole i innymi oczami patrzą na nieprzyjemne zdarzenia, które czasami mogą wystąpić w tego typu placówkach. Zatem więcej tolerancji, niepotrzebny jad radzę zutylizować.

Gość • Sobota [07.06.2014, 15:19:50] • [IP: 31.175.250.***]

Moja córka już pięć lat chodzi do tej placówki nigdy nie narzekałam, dla mnie jest ok zarówno jedzenie jak i opieka oraz wychowanie.Jestem za to bardzo wdzięczna mama ZUZI

Gość • Sobota [07.06.2014, 13:46:54] • [IP: 83.168.89.***]

Historia zasłyszana, dzwoni pani z przedszkola do jednej z matek z informacją że jej dziecko jest chore i sugeruje aby zabrała je do domu(matka nigdzie nie pracuje) a ta odpowiada że leży w łóżku i też jest chora :)

Gość • Piątek [06.06.2014, 22:40:57] • [IP: 5.172.247.**]

Gościu z [06.06.2014, 10:31:55]  [IP: 31.61.138.***] psychiczny to jesteś ty człowieku, po czym wnioskujesz, że pracuję w przedszkolu?? Gdybym miała tam pracowac za najniższą krajową (bo mniemam, że niestety ale większych pensji te Panie nie mają), zajmowac się min. twoim zasmarkanym i wrzeszczącym dzieciakiem oraz użerac się z rodzicami twojego pokroju to wtedy byłabym" psychiczna"!! (Nie ubliżając oczywiście Panią pracującym tam). Prowadzam tam dziecko i widzę jak codziennie to wglada, jak mówią rodzicom, że dziecko powinno zostac w domu bo np gorączkuje ale co tam, przecież i tak już jest gorączkujące. A co do matek niepracujących a wysyłających dzieci do przedszkola to niestety prawda i tak samo jak obserwujecie te kobiety z przedszkola tak samo rodzice obserwują się na wzajem i widac gołym okiem kto rano przyprowadza dziecko i pędzi do prac a kto przyprowadza i po prostu ma wolny dzień. Przejdź się" mądry" człowieku po salach w tym przedszkolu i zobacz ile dzieci nie powinnotam bycidopieropiszgłupoy!

Gość • Piątek [06.06.2014, 22:14:38] • [IP: 79.184.98.**]

dyskutujecie a g... wiecie

Gość • Piątek [06.06.2014, 19:40:15] • [IP: 178.238.243.***]

Najczęściej te mamuśki, co w chacie siedzą chore dzieci odstawiają do przedszkola. Do nich pretensje.

Gość • Piątek [06.06.2014, 19:18:58] • [IP: 83.21.200.***]

Popieram poprzednika, w kwestii specyfiki pracy w placówkach oświatowych. Doceńmy starania nauczycieli pracujących z dziećmi, zapewniam państwa, że większość z was wolałaby siedzieć w biurze, w ciszy i spokoju, a nie być odpowiedzialnym za tak dużą ilość dzieci. Dziękuję i pozdrawiam

Gość • Piątek [06.06.2014, 19:00:36] • [IP: 83.21.200.***]

Drodzy państwo zamiast bić pianę i robić niepotrzebną sensację doceńmy trochę pracę osób pracujących z dziećmi, bo jest to praca niełatwa i odpowiedzialna. Nie krytykujmy, nie osądzajmy, bądzmy trochę bardziej wyrozumiali. Dlaczego jesteśmy tacy kąśliwi i pełni jadu wtedy kiedy pozostajemy anonimowi. Trochę więcej pozytywnego myślenia w nas wszystkich by się przydało i więcej szacunku dla innego człowieka. Pozdrawiam

Gość • Piątek [06.06.2014, 17:48:58] • [IP: 83.25.243.**]

Ludzie czy wy naprawdę sądzicie że to wina jakiejś kucharki? W przedszkolu zawsze jest ład i porządek i nie ma żadnych zarzutów co do czystości w tym przedszkolu w kuchni jak i na salach. A jak nie podoba sie przedszkole to wynajmijcie sobie niańke a nie piszecie głupoty. Pozdro

Gość • Piątek [06.06.2014, 12:09:39] • [IP: 37.47.166.**]

Jestem jedną z matek dzieci które trafiły do szpitala i powiem jedno odczepcie się od nas mało wiecie się nie znacie a piszecie a żadne z nas nie faszeruje dzieci słodyczami i zważajcie na słowa my wiemy jak było i co było z naszymi dzieciakami i owszem można by przypuszczać ze to mogło być tez coś w w jedzeniu ale nie mamy na to dowodów a kontrole sa wszędzie potrzebne tym bardziej przy dzieciach

Gość • Piątek [06.06.2014, 11:29:48] • [IP: 37.47.52.**]

Witam wszystkich czytający ten artykul otóż ktoś ma za duża wiedzę na temat dzieci leżących w szpitalu wątpię że któraś z matek zawiadomiła by sanepid mogły domniemac ze to przedszkole ale dowodu na to nie ma więc ktoś próbuje tym matka zaszkodzić mimo że dane są tych osób chronione ale fakt ze od czasu do czasu dobra jest taka kontrola bo to dzieci i nie ma żartów i proszę przestańcie robić z tego aferę bo wszystkie dzieci się już dobrze czują pozdrawiam

Gość • Piątek [06.06.2014, 11:03:28] • [IP: 109.243.17.**]

Pani Wiesia jest super.

Gość • Piątek [06.06.2014, 10:35:48] • [IP: 178.238.243.***]

Do Gość  Piątek [06.06.2014, 10:06:52]  [IP: 178.182.66.***] O czym ty mówisz! Jak by się przydarzyło mojemu dziecku? A co ty myślisz ze nasze dzieci nie miały nigdy jelitówki? Miały i dlatego wiemy że to nie przez jedzenie! Przez jedzenie to można biegunki dostać i trwa to dzień! A jak ktoś jest tak mądrym rodzicem że doprowadza dziecko do takiego stanu odwodnienia że biedne dziecko w szpitalu ląduje to też wina przedszkola!! Zastanów się

Gość • Piątek [06.06.2014, 10:31:55] • [IP: 31.61.138.***]

Straszne głupoty piszecie chodzi tu o Dzieci a nie o burmistrza wstęgi czy inne pierdoły zastanów się kobieto psychiczna co piszesz o rodzicach co szlifuja bruk bo 3/4 przedszkola to oni dlatego masz pracę, jeszcze. Po prostu zmuszajcie dzieci do mycia rąk i kanapki nie powinny moim zadaniem być na dworze bez przykrycia i na słońcu bo to już jest źródło choroby tym bardziej że maluchy bawią się w piasku tam gdzie załatwiają się koty I prosiłbym o więcej uwagi ja wiem że jest słońce i można popalac się w pracy ale drogie panie rodzice na was patrzą i dzieci też aby znów nie było sytuacji ze helikopter przyleci po dziecko POZDRAWIAM panią która zamieściła ten artykuł przynajmniej się nie boi!

Gość • Piątek [06.06.2014, 10:06:52] • [IP: 178.182.66.***]

Uważam ze bardzo dobrze sie stało ze ta sprawa zostala naglosniona rodzice nigdy sie nie przyznaja i nie zwala winy na przedszkole to adajcie sobie pytanie czym wy je karmicie ale trzeba miec takie rzeczy na uwadze ja czesto slysze mimo e moje diecko juz nie chodzi do przedszkola o zachorowaniach z tej placowki przedszkole jest fajne i nie to ze codeziennie sie zdarzaja takie rzeczy ale sa i trzeba na to zwrocic uwage bo to wasze dzieci ale gdyby tak waszemu dziecku cos sie takiego stalo co wy byscie wtedy zrobili obwinialibyscie siebie czy placowke zastanowcie sie BARDZO DOBRZE ZE KTOS TA SPRAWE NAGLOSNIŁ!!NIECH TO BEDZIE PRZESTROGA NA PRZYSZŁOŚĆ ABY UWAZAC Z PODAWANIEM POSIŁKÓW

Gość • Piątek [06.06.2014, 09:43:18] • [IP: 178.238.243.***]

Po przeczytaniu komentarzy stwierdzam że na szczęście większość normalnie myślących się tu wypowiada Sumując: - rodzice, którzy tak narzekają na obsługę i takie tam zabierają dzieci - w ten sposób powstają miejsca dla dzieci rodziców, którzy naprawdę tego potrzebują i potrafią uszanować - burmistrz da w końcu kasę na remont(nowy burmistrz oczywiście) i wszyscy zadowoleni. Moim zdaniem matka która napisała do redakcji jest jakaś znerwicowana i mam nadzieje że już zrozumiała swój błąd

Gość • Piątek [06.06.2014, 08:56:21] • [IP: 5.60.197.***]

Nie mam dziecka w przedszkolu, ale odbieram maluszka i uważam iż niektóre komentarze są nie sprawiedliwe. To jest okropne, jakim narodem jesteśmy. Tylko narzekamy, a za swoje niepowodzenia obwiniamy innych. Masakra !!

Rodzic. • Piątek [06.06.2014, 07:15:53] • [IP: 83.168.89.***]

Znając panią Wiesławe, pewnie na kuchni ma bardziej sterylne warunki aniżeli na sali operacyjnej. Pozdrawiam normalnych.

Gość • Piątek [06.06.2014, 01:58:12] • [IP: 5.172.246.***]

O co wam wszystkim chodzi?? W pierwszej kolejności są świetlice na wsiach, dworek, ta niby przystań, niepotrzebne uroczystości, sponsoring, wyjazdy zagraniczne, boisko, etc. etc. Potrzeby mieszkańców, a zwłaszcza tych maluczkich burmistrz po prostu ma w d... On ma inne priorytety!! Czas najwyższy z tym skończyć!!

Gość • Czwartek [05.06.2014, 23:24:05] • [IP: 79.184.103.***]

BIEDNE TO NASZE PRZEDSZKOLE, NADGRYZIONE PRZEZ ZĄB CZASU. PAN BURMISTRZ BYŁ TAK ZAJĘTY PRZECINANIEM WSTĘG PRZEZ 2 KADENCJE, ŻE BIEDACZEK ZAPOMNIAŁ O NASZYCH MALUSZKACH. NO CÓŻ PRZECIEŻ JESZCZE SĄ ZBYT MALUTCY I NIE MAJĄ GŁOSU ALE RODZICE...

Gość • Czwartek [05.06.2014, 22:21:07] • [IP: 5.172.246.***]

Takie złe to obskurne przedszkole a wystarczy spojrzeć na listę ilu chętnych już się zapisało na okres wakacyjny, o czymś to świadczy. Powinni zamknąć to przedszkole, wtedy byliby wszyscy zadowoleni bo w końcu mamuśki wzięły by sie do peacy.

Gość • Czwartek [05.06.2014, 22:06:00] • [IP: 83.8.171.*]

dopóki rodzice nie zmienią mentalności.Tak będzie!odwieczny problem, przyprowadzac do przedszkoli chore dzieci a później sie dziwic ze wszyscy wkoło chorują.Pewnie ktos z jelitówka przyprowadził i poszło...a teraz pewnie ten rodzic najbardziej stęka

Mała... • Czwartek [05.06.2014, 21:06:12] • [IP: 5.172.246.***]

CD... DO WASZEGO BURMISTRZA POBIEC TO MOŻE NACIĄGNIE PRZEDSZKOLE - W KONCU JEST Z GUMY! Smieszą mnie tacy ludzie bez krzty wyobraźni lubiący szum i sensację tam gdzie ich nie ma. P.S. napisz drogi gościu jakie są twoje wrażenia po 4 godzinnym sikaniu do pampersa. Pozdrawiam.

Mała... • Czwartek [05.06.2014, 21:04:00] • [IP: 5.172.246.***]

Gościu: [IP: 79.184.105.**] Zacznij się leczyc i uwierz mi, że nie na przedszkolną sra**ę. Za takie oskarżenia nieźle możesz sobie kłopotów narobic. Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę co grozi za bezpodstawne oskarżenia. Idź do przedszkola, zobacz czy tam dzień mija na piciu kawy przez panie, czy Twoje dziecko chodzi w zasikanym pampersie (uwierz, że po 4 godzinach to by mu pupa" odpadła", zresztą kup sobie w aptece pampersa dla dużego, lekko niepełnosprawnego i sam/a w niego lej przez 4 godziny to życze Ci powodzenia). Sądzę, że jesteś jednym z tych rodziców szlifujacych bruki i nie miejącym czym się zając bo dziecko trzymasz od switu do nocy w przedszkolu, zasmarkane, z gorączką i nawet tą nieszczęsną jelitówką bo trzeba sobie pospacerowac ulicami miasta. Jeśli to przedszkole jest tak złe, truje wasz ukochane pociechy, kadra jest niewykwalifikowana i niedouczona TO PO CO PCHACIE SIĘ RODZICE Z TOBĄ NA CZELE DRZWIAMI I OKNAMI ABY TYLKO DZIECKO ZAPISAC A JAK NIE MA JUZ MIEJSC TO TRZEBA PRZECIEŻ NA SKARGĘ DO

taken • Czwartek [05.06.2014, 20:12:33] • [IP: 194.54.31.**]

proponuje isc do psychiatry, lub okulisty, azbest nie ma prawa bytu w tego typu rodzaju osrodkach i nie bij malkontencie sztucznej piany oczekujac sensacji, a z reszta mam to w du...i malo mnie to obchodzi

Gość • Czwartek [05.06.2014, 19:57:58] • [IP: 79.184.105.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

ZDROWY NA UMYŚLE • Czwartek [05.06.2014, 19:50:33] • [IP: 31.1.171.**]

TE TRZY WPISY POD RZĄD, TO JAKIŚ NAWIEDZONY Z PIS-u PISAŁ :) ON NIE MA JELITÓWKI ON MA NA PEWNO COŚ Z GŁOWĄ :):) MOŻE JESZCZE PREZYDENTA OBAMĘ TRZEBA BYŁO POWIADOMIĆ (BYŁ W TYM CZASIE W POLSCE). .ŻAL PL.

Gość • Czwartek [05.06.2014, 19:30:50] • [IP: 83.25.118.***]

Czas iść do lekarza na nogi bo na głowę za póżno!!

Gość • Czwartek [05.06.2014, 18:57:00] • [IP: 213.158.217.**]

Czas zobaczyc rodzice do jakiego przedszkola w asze dzieci chodzą z czego jestj zbudowane z AZBESTUU RODZICERE CZAS OTWORZYĆ OCZY A NIE KRYĆ CALA BRYGADĘ A DZIECI DALEJ WASZE MAJA MIEĆ ZATRUWANE ORGANIZMY RTECIA CZAS CHYBA ABYŚCIE POMYŚLELI O WOJEWÓDZKIEJ STACJI EPIDEMILOGI W SZCZECINIE LUB WARSZAWA I KONTROL

Gość • Czwartek [05.06.2014, 18:55:54] • [IP: 188.146.130.*]

Czas zobaczyc rodzice do jakiego przedszkola wasze dzieci chodzą z czego jestj zbudowane z AZBESTUU RODZICERE CZAS OTWORZYĆ OCZY A NIE KRYĆ CALA BRYGADĘ A DZIECI DALEJ WASZE MAJA MIEĆ ZATRUWANE ORGANIZMY RTECIA CZAS CHYBA ABYŚCIE POMYŚLELI O WOJEWÓDZKIEJ STACJI EPIDEMILOGI W SZCZECINIE LUB WARSZAWA I KONTROL

Gość • Czwartek [05.06.2014, 18:53:45] • [IP: 213.158.217.**]

Czas zobaczyc rodzice do jakiego przedszkola wasze dzieci chodzą z czego jestj zbudowane z AZBESTUU RODZICERE CZAS OTWORZYĆ OCZY A NIE KRYĆ CALA BRYGADĘ A DZIECI DALEJ WASZE MAJA MIEĆ ZATRUWANE ORGANIZMY RTECIA CZAS CHYBA ABYŚCIE POMYŚLELI O WOJEWÓDZKIEJ STACJI EPIDEMILOGI W SZCZECINIE LUB WARSZAWA I KONTROL

Gość • Czwartek [05.06.2014, 17:59:35] • [IP: 79.184.109.**]

Na moje oko to nie grypa jelitowa bo się nie zaraziłam od dziecka, a podatna jestem. Dziecko miało lekkie rozwolnienie, ale nic poważnego.

Gość • Czwartek [05.06.2014, 17:37:43] • [IP: 83.168.85.***]

moje dziecko chodzi do tego przedszkola od 3-go roku życia (w tym roku wychodzi) i nie mogę powiedzieć żadnego słowa na temat tego co w tym przedszkolu robią, jedzenie ok, wychowanie ok, opieka nad dzieckiem bez zarzutów-jak dla mnie! to że dziecko od czasu do czasu załapie jakąś infekcję to normalne... ludzie!! przecież bawiąc się z innym dzieckiem na podwórku i samo nie wiedząc zaniesie wirusa do szkoły. czy matka której dziecko ma rozwolnienie od razu przewiduje że to jelitówka i nie prowadzi dziecko do przedszkola??!! zgadzam się z panią pielęgniarką... dzieci trafiły do szpitala najprawdopodobniej z błędów rodziców, gdyż za późno interweniował!!

Gość • Czwartek [05.06.2014, 17:00:36] • [IP: 77.253.140.***]

między nami rodzicami... to kto z nas żąda od lekarza rodzinnego czy lekarza w szpitalu wykonania badań kału w takich przypadkach...może najpierw należałoby wykonać badania w kierunku wirusów i innych takich. ... a następnie wylewać żale... tak na marginesie czy rodzice dzieci które były w szpitalu spojrzeli w wypis i znaleźli w nim jakiekolwiek badanie kału...pozdrawiam

taken • Czwartek [05.06.2014, 14:20:34] • [IP: 194.54.31.**]

Dokładnie, więcej dzieciaczkom coli, snaków i pierdaków. fakt jest faktem, że dzieciaki często chore do placówek przychodzą a rodzice maja to w nosie. Pewnie wszy i inne dziadostwa personel przedszkola też dzieciom oferuje i zapewnia, ludzie ogarnijcie się. Sanepid w dzisiejszych czasach aż do bólu pewnie takie placówki męczy odwiedzinami. Proponuję aby przy wejściu do placówki zatrudnić ochroniarza z jakimś komitetem rodzicielskim i selekcjonować kto może wejść z dzieci, a kto nie hahaa. Przypuszczam, nie mając wiedzy w temacie, że gdyby było coś nie tak, to poleciało by to ostro grupowo, a nie pojedyńczo. Wszystko zależy od indywidualnej odporności, fakt natomiast jest faktem, że kiedyś jak ja chodziłem do przedszkola, tak i teraz / że aż rzygać sięchciało od tego częstego nakazu mycia łapek. Pozdrawiam matki chorych dzieci z zastanowieniem, czy one czasami same nie są chore.

praktykantka • Czwartek [05.06.2014, 13:37:32] • [IP: 195.205.28.*]

Rodzicu ! Nie zwalniaj siebie samego, jako rodzica z dbałości o wychowanie Twojego dziecka. Fakt uczęszczania przez nie do przedszkola, nie ściąga z Ciebie odpowiedzialności za jego dobro i kształtowanie jego charakteru. Przedszkole nie załatwi za Ciebie wszystkich kwestii wychowawczych. To, czego wymagasz od przedszkola, wymagaj także od siebie. Dobre wychowanie przedszkolaka to wymiana uwag i starania kadry przedszkolnej i rodziców. Współpracuj i nie bądź oporny i głuchy na uwagi, czasem negatywne, Nie wysyłaj chorego na infekcję dziecka do przedszkola. Weź pod uwagę fakt, że nie chciałbyś, aby przez takie samo postępowanie innego rodzica zachorował właśnie Twój maluch. Informuj kadrę przedszkolną o wszystkich sprawach dotyczących stanu zdrowia dziecka. Przedszkole to nie szpital ! A tak właśnie wy rodzice postępujecie, wstawiacie dziecko zasmarkane lub z biegunką i nie ma was już! Mając pretensje do przedszkola zauważcie również swoje błędy.

pielegniarka • Czwartek [05.06.2014, 13:17:33] • [IP: 79.184.208.**]

male sprostowanie: 2 dzieci trafilo do szpitala w czwartek, 1 w piatek a 1 w sobote z podobnymi objawami ale lekarz w zadnym wypadku nie stwierdzil zatrucia pokarmowego i nie staral sie laczyc tych 4 przypadkow i w zadnym przypadku nie bylo sytuacji zagrozenia zycia (1 dziecko bylo w stanie ciezszym niz inne gdyz rodzice dosc pozno zglosili sie do lekarza) - pielegniarka

Gość • Czwartek [05.06.2014, 12:31:15] • [IP: 83.168.89.**]

A co Pani kucharka w godzinach pracy robi na internecie, chyba powinna w tym momencie przygotowywać posiłki.

Gość • Czwartek [05.06.2014, 12:16:33] • [IP: 178.238.243.***]

więcej słodyczy dawajcie dzieciom to na pewno brzuchy je nie będą boleć

Mama przedszkolaczka • Czwartek [05.06.2014, 11:27:49] • [IP: 178.238.243.***]

Potwierdzam, że na kuchni jest porządek ponieważ sama to widziałam!!Powtórzę się jeszcze raz iż trzeba zacząć od burmistrza i pilnych remontów!!A wirusy zawsze były i będą w przedszkolach!!Moje dziecko też od czasu do czasu coś łapie moim zdaniem to tylko kwestia odporności!!

Gość • Czwartek [05.06.2014, 11:21:22] • [IP: 83.25.14.***]

Grypą jelitową można się zarazić wszędzie, nie tylko w przedszkolu. Autorka domosu sama mogła dziecko zarazić wirusem, przynosząc go z zewnątrz, a to że dzieci w przedszkolu chorują i zarazają się od siebie to nie nowość. Jabłka mnie są to bez podstawie oskarżenia dotyczące przedszkola. PS. Mój syn miał nie dawno jelitowke i nie dam sobie ręki obciąć i stwierdzić czy to w przedszkolu ma 100% się zaraził.

Gość • Czwartek [05.06.2014, 11:21:22] • [IP: 89.228.10.**]

dobrze wiecie wszyscy co się dzieje w przedszkolu, fakt moje dziecko też miało zatrucie (niegroźne), zaczynam kojarzyć fakty.

Wiesława Jama • Czwartek [05.06.2014, 10:18:35] • [IP: 31.61.129.**]

Pracuje w przedszkolu od kilku lat w kuchni. Nie mam żadnych brudów do ukrycia i jeżeli Pani uważa, że zostały one sprzątnięte przed sanepidem to zapraszam choćby teraz na kuchnię czy też do zmywaka. Dlaczego ktoś ma mnie oczerniać? U nas przestrzega się czystości, dat ważności i porządku. Zastanówmy się najpierw zanim coś napiszemy!

Gość • Czwartek [05.06.2014, 10:07:12] • [IP: 79.184.239.***]

czy ktoś widział to niby przedszkole chociażby z zewnątrz, przecież to relikt minionej epoki, rozwalający się pomnik komunizmu w wolinie, jaka miejscowość takie pomniki, pracowników obsługi pominę milczeniem, dotyczy to personelu niższego pożal się Boże, tak samo beznadziejnie z personelem dydaktycznym na czele z dyrektorką - jednym słowem dziwię się że to jeszcze funkcjonuje i nie było poważnej epidemii

Gość • Czwartek [05.06.2014, 09:31:09] • [IP: 195.205.28.*]

Zawsze najprościej jest kogoś oczernić tzn placówkę, pracowników, rodziców i wysuwać bezpodstawne oskarżenia a samemu pozostawać w ukryciu nie mając odwagi cywilnej aby się przedstawić. Skoro dziecko czytelniczki jest tak" trute" w tym przedszkolu, źle traktowane itd to dlaczego mama nadal dziecko prowadza do tak złej placówki?

Gość • Czwartek [05.06.2014, 09:19:44] • [IP: 79.184.198.***]

Zgadzam się z Gość • Czwartek [05.06.2014, 07:55:21] moje dziecko chodzi do tego przedszkola i nie ma problemów, jak się komuś nie podoba to niech wynajmie opiekunkę do dziecka i problem z głowy.

Gość • Czwartek [05.06.2014, 09:17:02] • [IP: 178.238.243.***]

to przedszkole jest wogóle swietne, kilka pań które sa naprawde pedagogami lubiącymi swoją pracę, ogólnie warunki rodem z prl-u

Mama przedszkolaczka • Czwartek [05.06.2014, 09:14:35] • [IP: 178.238.243.***]

Tu trzeba zacząć od Pana Burmistrza!Niech wreszcie wyłoży troszkę pieniążków na przedszkole i wyremontuje łazienki bo wołają o pomste do nieba!!Zresztą całe przedszkole potrzebuje remontu jak i dodatkowego placu zabaw!!

Gość • Czwartek [05.06.2014, 08:58:11] • [IP: 79.184.203.***]

A może to mamusia niech się zastanowi, co daje swojemu dziecku do jedzenia jak już wróci z przedszkola! Dają śmieciowe jedzenie, bo się gotować nie chce, przecież trzeba u koleżaneczki posiedzieć, du** poobrabiać. Widać właśnie jak matka dbała o swoje dziecko, ze aż przez nią zatrucia dostało. To są bezpodstawne oskarżenia w stronę placówki i dyrekcji. Szkoda tylko, że zawsze się znajdzie jakaś menda na świecie co chce życie uprzykrzyć :/ a co do ikamien.pl to naprawdę takie rzetelne źródło informacji, że pożal się Boże.

Gość • Czwartek [05.06.2014, 08:46:29] • [IP: 77.253.205.***]

Ludzie ! o co chodzi przecież piszecie że sanepid sprawdził przedszkole !! Te upierdliwe baby z sanepidu zrobiły to na pewno dokładnie !!

Gość • Czwartek [05.06.2014, 08:39:45] • [IP: 80.50.83.**]

Przecież grypę jelitowa powodują wirusy, często zdarza się że wirus wycina pół grupy w przedszkolu, i nie jest to nic dziwnego. Dzieci są do przedszkola prowadzane chore, przeziębione, więc zarażają się jedno od drugiego. To że dwójka czy trójka miała literówkę to i tak sukces, że nie większość grupy. Wiadomo, szkoda maluszków, ale to kwestia odporności na wirusy i zachowania należytej higieny osobistej.

Gość • Czwartek [05.06.2014, 08:39:44] • [IP: 178.238.243.***]

A czy ktoś pomyślał że dziecko może boli brzuszek bo poprostu boli z nadmiaru słodyczy- pewnie na palcach jednej ręki można policzyć rodziców którzy dają dziecku po przedszkolu owoce do jedzenia, albo jedzą kolejny obiad, albo batoniki, czekoladę itp.A dać dziecku jabłko a nie liczyć na to że ktoś w przedszkolu to za nas załatwi

Gość • Czwartek [05.06.2014, 08:37:32] • [IP: 77.253.205.***]

A czy lekarze leczący dzieci potrafili rozpoznać u nich chorobę zakaźną (przenoszoną drogą pokarmową) czy tylko nieżyt żołądkowo-jelitowy - który tak często jest spotykany u dzieci, chociażby nie przestrzegania higieny rąk przez rodziców, a także karmienia dzieci, , zdrową żywnością'' tj chipsy i cola ? Może w przypadku I winić lekarzy, którzy nie rozpoznają chorób zakaźnych, czy nas rodziców, którzy karmimy dzieci śmieciowym jedzeniem ?

Gość • Czwartek [05.06.2014, 08:34:32] • [IP: 178.238.243.***]

Owszem nie są 24h, ale to tam mają najwięcej styczności z zarazkami a rodzic puszczając dziecko do takiej placówki musi zdawać sobie z tego sprawę i trochę dzieckiem sie zająć chociaż podać jakieś odpornościówki, ja tak robiłam i nawet" wietrzenie sali zimą nie połamało mojej córki" a jeśli chodzi o mycie rąk to myją i to dość często bo dziecko mi się" skarżyło" że ciągle i ciągle musi myć rączki

Gość • Czwartek [05.06.2014, 08:24:36] • [IP: 5.60.149.***]

niestety, treść artykułu jest w dużej mierze prawdziwa." Pani dyrektor została poinformowana i posprzątała" brudy"". Z pełnym szacunkiem dla p. Eugeniusza - czas sprawdzic co sie dzieje w placówce która jest pod Pańską jurysdykcją.

Gość • Czwartek [05.06.2014, 07:55:21] • [IP: 83.21.199.**]

Czy te dzieci 24 godziny na dobę są w przedszkolu ? W domu nie jedzą, nie spotykają się z innymi dziećmi po pobycie w przedszkolu ? Grypa jelitowa, o ile o czymś takim mówimy, to nie salmonella, czy brudne jedzenie. Przypuszczam, że w przedszkolu dzieci ZNACZNIE CZĘŚCIEJ niż w domu myją ręce itp.

Oglądasz 1-58 z 58
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl
■ MIĘDZYZDROJE: 4 maja (niedziela) 10:00–16:00 – Pokazy multimedialne „Iskry Niepodległej” (promenada przed molo) ■ Wolin: 4 maja (niedziela) 10:00 – Rozpoczęcie warsztatów 11:00 – Obrzęd ofiarowania 11:00-14:00 – Warsztaty garncarskie 11:00-14:00 Manewry Wojów 11:00-15:00 – Słowiańskie gotowanie dla wszystkich chętnych 13:00 – Wytwarzanie gwizdków drewnianych 14:00 – „Mąka i woda nie ma głoda” – pokaz formowania bochenków chleba 14:00 – 16:00 – Gry i zabawy dla dzieci ■