Okazuje się, że i Czesi, i Niemcy chcą od polskiego koalicyjnego (PO-PSL) rządu tego samego. Otóż adresat listów dziennikarzy regionalnych mediów, Pan Milosz Zeman – Prezydent Republiki Czeskiej był patronem debaty i wystawy w Parlamencie Europejskim w Strasburgu, którą zorganizował czeski Euro poseł Vojtech Mynar.
Debata, która odbyła się na przełomie lutego i marca tego roku dotyczyła żeglowności rzeki Odry.
Podsumowując tą zainicjowaną przez Prezydenta Milosza Zemana (Republika Czeska) debatę i towarzyszącą jej wystawę, wniosek nasuwa się sam. Czesi, Słowacy, a nawet Ślązacy chcą pełnej żeglowności Odry i powrotu do rozwiązań transportowych z lat 70, 80 i początku lat 90 ubiegłego wieku, gdzie barkami z Czech, Słowacji i Śląska transportowano tysiące ton towarów do Szczecina i Świnoujścia. Jeśli to nastąpi to na bezpiecznej żeglowności rzeki Odry zyska także Kamień Pomorski, Dziwnów a być może i Wolin.
Tworząc bezpieczny i szybki transport drogą S3 (CETC ROUT E65) od Świnoujścia do południowej granicy Polski, magistralą kolejową ACG E59 i obecną linia kolejową ’’273’’ (NADODRZANKA) od Świnoujścia do południowej granicy Polski oraz rzeką Odrą od Szczecina do południowej granicy naszego kraju otworzymy te rejony na Europę.
Taka jest polska racja stanu, taka jest potrzeba chwili. Dalsze przeciąganie i odwlekanie w czasie tej kwestii przez polski rząd- koalicji PO-PSL już nic nie da. Czesi, Słowacy, Szwedzi, Niemcy i Norwegowie a także Komisja Europejska już dawno wyłożyły swoje pieniadze. Tylko efektów poza rozwiązaniami szczątkowymi, w Polsce brak!
Gołym okiem widać jak w obecnym Zachodniopomorskiem marginalizowane jest dawne województwo szczecińskie. I to na każdym kroku. Jeżeli priorytetem tego koalicyjnego rządu jest marginalizowanie i niszczenie byłego województwa szczecińskiego, to tylko pogratulować rządzącej Polską koalicji sukcesu! Odwdzięczymy się już niedługo, bo 25 maja 2014 roku.