W zielonych busach Emilbus nie sposób nie zauważyć komunikatów informujących pasażerów o konieczności odebrania biletu od kierowcy.
- Komunikaty mają uświadamiać pasażerów, że w przepadku zdarzeń losowych na drodze, bilet daje gwarancję otrzymania bezpłatnej opieki szpitalnej. - Każdy nasz kierowca jest zobowiązany do wydania biletu za przejazd. To bardzo ważne, aby pasażerowie odbierali taki bilet i chowali go, a nie wyrzucali – tłumaczy Ewa Piotrowska z firmy Emilbus.
Choć nikt głośno o tym nie chce mówić, zdarzają się nieuczciwe firmy przewozowe, których kierowcy nie wydają biletów. Tymczasem w każdym busie powinna znajdować się kasa fiskalna i pasażer ma prawo żądać wydania biletu. Brak biletu to nie tylko problemy z otrzymaniem świadczeń w razie wypadku, ale także oszukiwanie fiskusa. Choć pracownicy urzędów skarbowych starają się kontrolować przewoźników, to nieoficjalnie wiadomo, że skala nadużyć jest duża.