ikamien.pl • Piątek [14.09.2012, 07:59:17] • Międzyzdroje

Międzyzdroje: Kasa na dworcu otwarta jest za krótko. Po bilet do konduktora

Międzyzdroje: Kasa na dworcu otwarta jest za krótko. Po bilet do konduktora

fot. Wojtek Basałygo

Pasażerowie narzekają na funkcjonowanie kasy biletowej na dworcu w Międzyzdrojach. Turyści wracający znad morza wieczornym pociągiem, nie mają biletów. Kasa o tej porze jest już zamknięta. Wszystko przez zmiany oszczędnościowe. Przewozy Regionalne zrezygnowały z tradycyjnego funkcjonowania kasy i oddało ją w ajencję.

W efekcie dziesiątki turystów pozbawionych jest możliwości kupna biletu na dworcu. Robią to zaraz po wejściu do pociągu. Nie trudno sobie wyobrazić jak wygląda kilkadziesiąt osób stojących w kolejce do konduktora

Od 1 sierpnia 2012 roku Przewozy Regionalne wprowadziły nowe zasady dotyczące sposobu zgłaszania chęci zakupu lub legalizacji biletu u drużyn konduktorskich. 

Pasażerowie, tak jak dotychczas, muszą zgłosić brak biletu przed wejściem do pociągu (na peronie przed odjazdem) lub niezwłocznie po wejściu do niego. Zmiana polega na wskazaniu konkretnego miejsca w pociągu, w którym pasażer może kupić lub zalegalizować bilet na przejazd, a w przypadku braku obsługi konduktorskiej, poczekać na jej przybycie.

Od 1 sierpnia br. każdy, kto nie posiada ważnego biletu na przejazd, musi wejść do pociągu pierwszymi drzwiami, licząc od jego czoła w kierunku jazdy i zgłosić się do załogi w celu kupna lub legalizacji biletu. Pasażerowie, którzy nie kupią biletu na stacji kolejowej, na której znajduje się czynna kasa biletowa, muszą liczyć się z opłatą dodatkową przy wypisywaniu biletu w pociągu w wysokości 8 zł. 

Osoby, które nie udadzą się do wyznaczonej strefy w pociągu, będą uważane za podróżnych bez ważnego biletu. Zwolnionymi z obowiązku zgłaszania braku biletu są osoby niepełnosprawne i o ograniczonej sprawności ruchowej.

Źródło: https://ikamien.pl/artykuly/6094/