Nowa forma egzaminu dała gimnazjalistom lepszą okazję wykazania się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami, co pomoże im dokładniej poznać swoje mocne i słabe strony i lepiej wybrać dalszą ścieżkę kształcenia.
fot. Adam Strukowicz
Dla 1350 dzieci i młodzieży Gminy Wolin 29 czerwca zakończył się rok szkolny 2011/2012. Był to trzeci rok wprowadzania reformy w szkołach. Efektem wprowadzania przez 3 lata nowej podstawy programowej był egzamin gimnazjalny przeprowadzany w kwietniu według nowych zasad, egzamin zwany „małą maturą”.
Nowa forma egzaminu dała gimnazjalistom lepszą okazję wykazania się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami, co pomoże im dokładniej poznać swoje mocne i słabe strony i lepiej wybrać dalszą ścieżkę kształcenia.
W części humanistycznej gimnazjaliści rozwiązywali odrębne zestawy zadań z języka polskiego oraz historii i wiedzy o społeczeństwie. W części matematyczno-przyrodniczej rozwiązywali odrębne zestawy zadań z matematyki oraz przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii. W trzeciej części egzaminu uczniowie rozwiązywali zestaw zadań z języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym lub podstawowym i rozszerzonym.
Wyniki egzaminacyjne pierwszego rocznika absolwentów zreformowanego gimnazjum, czyli naszych klas trzecich, pokazują, że gimnazjaliści bardzo dobrze poradzili sobie z zadaniami nowego typu. Wyniki osiągnięte przez uczniów Publicznego Gimnazjum w Wolinie kolejny raz stawiają tę szkołę na pierwszym miejscu w gminie. Z matematyki absolwenci uzyskali wynik
wyższy niż średnie wyniki powiatu, województwa i okręgu. Jest to m.in. niewątpliwie efekt pracy uczniów i nauczycieli. Uczniowie naszej gminy, zdający w tym roku egzamin gimnazjalny, uczestniczyli w dwuletnim projekcie zajęć wyrównawczych i zajęć pozalekcyjnych, zainicjowanym przez Kuratorium Oświaty w Szczecinie, obejmujący przedmioty składające się na część matematyczno-przyrodniczą egzaminu gimnazjalnego. W gimnazjum w Wolinie efekt dwuletniej ciężkiej pracy okazał się sukcesem.
Miesiąc kwiecień był czasem, kiedy również uczniowie szóstych klas szkół podstawowych zmagali się z zadaniami sprawdzającymi ich wiedzę i umiejętności po szkole podstawowej. Jak od lat bezkonkurencyjna okazała się Publiczna Szkoła Podstawowa w Koniewie. Uczniowie wykazali się umiejętnością korzystania z informacji, czytania i pisania jak również umiejętnością wykorzystania posiadanej wiedzy w praktyce. Wzorowe opanowanie umiejętności dało im wynik najwyższy w gminie, wyższy niż średni wynik w powiecie, województwie, okręgu a nawet kraju. Składamy dyrektorom szkół gratulacje. Tak trzymać dalej.