Celem Projektu było podniesienie kompetencji w zakresie kształtowania umiejętności matematycznych, stawiania hipotez i ich weryfikowania, rozwiązywania problemów w twórczy sposób, podniesienie poziomu integracji klasy, rozwijanie skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, efektywne współdziałanie w zespole oraz interdyscyplinarne spojrzenie na otaczającą rzeczywistość z uwzględnieniem znajomości języków obcych. Udział w Projekcie był bezpłatny.
Na zajęciach uczniowie rozwijali umiejętności współdziałania w zespole realizując wyznaczony cel. Tym celem było wspólne rozwiązanie - poprzedzone dwiema godzinami przygotowań pod kierunkiem nauczyciela - zestawu zadań z matematyki. W rozwiązywaniu zestawu zadań uczestniczyła cała klasa, pracując w odpowiednio dobranych grupach.
Tematyka zadań obejmowała różne działy matematyki zgodne z programem nauczania na poszczególnych etapach edukacyjnych. Zadania nawiązywały do konkretnych sytuacji życiowych i pokazywały przykłady zastosowania matematyki w życiu codziennym.
Jedno zadanie było podane w języku obcym (angielski, niemiecki, francuski, włoski lub hiszpański). Zadaniem uczniów było przetłumaczenie, rozwiązanie, a następnie podanie rozwiązania w jednym, wybranym języku obcym. Nasi uczniowie pracowali wykorzystując swoje umiejętności posługiwania się językiem angielskim.
Projekt zakończył się udziałem uczniów w Międzynarodowym Konkursie Matematyka bez Granic, który odbył 16 marca 2012r. w naszej szkole. W konkursie wzięły udział obie klasy szóste. Zasadą konkursu na poziomie szkół podstawowych jest w ciągu 60 minut rozwiązanie przez uczniów podzielonych na zespoły 9 zadań (jedno jest podane w języku obcym). Klasy VIa i VIb pracowały pod nadzorem komisji w osobnych salach. Uczniowie obu klas w pełni wywiązały się z podjętego zadania. Natomiast klasa VIa wykonała pracę na bardzo wysokim poziomie, ponieważ zajęła w tym konkursie 3 miejsce (na 32 klasy) w województwie zachodniopomorskim, natomiast w kraju miejsce 10. - w konkursie wzięło udział 399 klas szóstych szkół podstawowych .