ikamien.pl • Wtorek [29.07.2025, 11:51:40] • Międzyzdroje

Toaleta w pociągu otworzyła się sama? POLREGIO nie widzi problemu

Toaleta w pociągu otworzyła się sama? POLREGIO nie widzi problemu

fot. Czytelnik

Pasażer jadący w niedzielnym porannym pociągu ze Szczecina do Świnoujścia poczuł się publicznie zawstydzony, gdy drzwi toalety niespodziewanie otworzyły się w trakcie korzystania z niej. Spytaliśmy POLREGIO o systemy bezpieczeństwa i reakcję na tę sytuację. Przewoźnik nie dopatrzył się usterki i nie planuje zmian w konstrukcji drzwi.

Do incydentu doszło w niedzielę, 20 lipca 2025 roku, w porannym pociągu POLREGIO relacji Szczecin Główny – Świnoujście, który wyruszył o godzinie 8:08. Według relacji pasażera, w trakcie korzystania z toalety drzwi samoczynnie się otworzyły, co miało narazić go na zawstydzenie wobec innych podróżnych.

Redakcja iswinoujscie.pl skierowała pytania do przewoźnika. Oto odpowiedź:

„Wszystkie pojazdy użytkowane przez POLREGIO poddawane są codziennym oraz okresowym przeglądom technicznym. Mają również niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa.

Kierownik pociągu jadącego w niedzielę ze Szczecina Głównego do Świnoujścia nie otrzymał żadnego zgłoszenia dotyczącego problemu z toaletą w tym pojeździe. Przy drzwiach wewnątrz toalety znajdują się dwa przyciski (jeden do ich zamknięcia, drugi do zablokowania), a także informacje w jaki sposób ich użyć. Tego typu zamknięcia stosowane są w pojazdach ED78 wyprodukowanych w latach 2013-2015. System mechanicznego zamykania drzwi jest natomiast stosowany w składach, które były kupowane od 2017 r. Warto zaznaczyć, że o rozwiązaniach technicznych stosowanych w pojazdach decyduje właściciel taboru – Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.

Działanie mechanizmu zamykania drzwi toalety zostało sprawdzone w poniedziałek, 21 lipca. Nie stwierdziliśmy żadnej usterki – po zablokowaniu drzwi toalety nie było możliwości otwarcia ich od zewnątrz.

O każdym przypadku niezadowolenia ze świadczonych usług podróżni mogą poinformować spółkę, korzystając z formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://polregio.pl/pl/obsluga-klienta/reklamacje-skargi-wnioski/.” – informuje Zespół prasowy POLREGIO.

Z powyższej odpowiedzi wynika, że przewoźnik nie planuje zmian w konstrukcji toalet ani zadośćuczynienia wobec pasażera, który zgłosił incydent. POLREGIO podkreśla, że brak jest potwierdzenia usterki, a system – według ich oceny – działa prawidłowo.

Czy sprawa znajdzie dalszy ciąg i skłoni właściciela taboru – Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego – do przeglądu zastosowanych rozwiązań technicznych? O tym będziemy informować.

Źródło: https://ikamien.pl/artykuly/45209/