Cele projektu:
a) umiejętność zarządzania swoim budżetem-czyli podstawy ekonomii,
b) umiejętność czytania źródeł historycznych, a także tworzenie prawdopodobnych hipotez (ślady czasu, metki, materiały, cechy modowe, pochodzenie etc.)
c) umiejętność zarządzania czasem.
Do projektu przystąpiło 47% uczniów klasy 8a i 100% uczniów klasy 8b. Zadaniem uczniów było dokonanie zakupów w sklepie z odzieżą używaną, okazanie się paragonem, uzasadnienie wyboru kupionej rzeczy pod względem praktycznym i ekonomicznym oraz wykazanie się umiejętnością czytania źródeł historycznych. Opierając się na śladach użytkowania lub ich braku, czytając informacje umieszczone na metkach, kierując się trendami modowymi , miejscem produkcji oraz pochodzeniem firm dystrybucyjnych, młodzież miała za zadanie hipotetycznie określić do kogo zakupiona rzecz należała zanim trafiła do second handu. Na koniec uczniowie klasy w 100% realizującej projekt, czyli 8b wyeksponowali swoje prace w formie gazetki ściennej w gabinecie historii.
koordynatorka projektu Renata Włodarczyk/Kronia