- Mamy dużo atrakcji nad morzem ale też warto odwiedzać Kamień Pomorski,. Gryfice, Łobez czy Stepnicę lub Maszewo. Tu tworzy się bardzo ciekawa oferta atrakcji turystycznych. To jeden z powodów dla którego coraz częściej odwiedzają nas Czesi - mówi Damian Simiński, radny Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego.
Liczba miejsc w hotelach i apartamentach rośnie każdego roku.
Przed miastami to duże wyzwania by zapewnić miejsca parkingowe, by drogi do miast nie korkowały się. Dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się pociągi uruchamiane przez Pomorze Zachodnie do miejscowości nadmorskich.
- Świnoujście zawsze było atrakcyjne, ale po wybudowaniu tunelu czas dojazdu uległ skróceniu. Wybudowanie S3 od gór do morza przyni się do jeszcze większego ruchu turystów z Polski i krajów południa Europy. Dziś musimy polepszyć ofertę odjazdów pociągów w kierunku Świnoujścia i wykorzystać potencjał lotnisk w Goleniowie oraz u niemieckich sąsiadów, by podróż był krótka i wydgodna.
Komunikacja miejska będzie dostosowana do nowej sytuacji by turyści i mieszkańcy nie musieli jeździć autami za każdym razem - mówi Arkadiusz Mazepa, wiceprezydent Świnoujścia.
Póki co lot z Warszawy do Szczecina jest droższy niż ten do Trójmiasta. Z lotniska w Goleniowie mogłyby latać samoloty do Radomia, Rzeszowa, Lublina czy Szyman.
Mecenas Aleksander Bolko, prezes Kołobrzeskiej Izby Gospodarczej, przyznaje, że rozpoznawalność zachodniej części Polski rośnie każdego roku. - Kołobrzeg ma bardzo dobrą strategię reklamową. Promocja wokół Europejskiej Stolicy Kultury wpłynie na rozpoznawalność w Europie miasta. Napływają informacje o uruchomieniu przez Czechów pociągów do Kołobrzegu, co świadczy o dobrej ofercie. To efekt współpracy w naszym mieście - przekonuje mecenas Bolko.
Przed branżą turystyczną wiele wyzwań by sprostać wymaganiom turystów. - Dziś turyści chcą mieć pewność, że hotel dba o środowisko, miasto jest ekologiczne i mogą za to zapłacić więcej. Chcą uczestniczyć w działaniach na rzecz ekologii. Branża potrzebuje zapewnić wysoką obsługę klientów, którzy mają być ich wizytówką i chwalić się udanymi wakacjami - mówi Łukasz Szeląg, doradca firm.
Obiekty nad morzem rozszerzają swoją ofertę o organizację spotkań tematycznych. Na przykład w Puchacz SPA w Niechorzu odbywają się konferencje na temat transformacji energetycznej, oświetlenia ulicznego czy założenia federacji sportowej nordic walking.
W Gryficach w październiku odbędzie się konferencja gospodarcza organizowana przez Zachodniopomorska Szkołę Biznesu oraz partnerów z Polski. Turystyka jest jednym z elementów rozwoju gospodarczego regionu.