Słuchając wykonań konkursowych miałam dużo refleksji nad własną edukacją, jak również moich podopiecznych. Od wielu lat zabiegamy o to by stworzyć przestrzeń do edukacji artystycznej, to okazuje się najważniejsze. Jeśli tak wielkie jest zainteresowanie konkursem i tak chętny jest w nim udział młodych osób z całego świata, to znak, że muzyka jest nadal bardzo ważna we współczesnym świecie, mimo tak wielu zawirowań i wielu wydawałoby się, ważniejszych rzeczy, jak gospodarka czy polityka, a jednak.... nadal będą muzyka i sztuka, które sercu podpowiadają, jak żyć. Członkini międzynarodowego jury, Brygida Borecka
W dzisiejszym dynamicznym świecie, pełnym rozmaitych możliwości i wyzwań, młodzież często szuka sposobów na wartościowe spędzanie czasu. Coraz częściej widzimy, że młodzi ludzie nie tylko rozwijają swoje talenty artystyczne, ale również angażują się w reprezentację swojego kraju i miasta poziomie międzynarodowym. Przynosi to korzyści nie tylko młodzieży, ale także stanowi bogactwo dla społeczeństwa jako całości.
Jednym z kluczowych aspektów tego trendu jest aktywność artystyczna młodzieży. Wśród tysięcy innych zajęć i form spędzania czasu, wybór sztuki jako środka wyrazu i samodoskonalenia staje się coraz bardziej popularny. Rysunek, muzyka, taniec, teatr czy literatura stają się nie tylko formą rozrywki, lecz także środkiem do wyrażania siebie, rozwijania kreatywności i zdobywania nowych umiejętności.
Rozwijanie się artystycznie to jednak tylko jedna strona medalu. Młodzież, posiadając talenty artystyczne, często pragnie podzielić się nimi ze światem. To wtedy pojawia się idea reprezentacji narodowej na międzynarodowej scenie, w tym online. Przez prezentowanie własnych dokonań artystycznych, młodzi ludzie nie tylko promują swoje umiejętności, lecz także stają się ambasadorami swojego kraju i miasta.
To nie tylko sprawia, że młodzi ludzie czują dumę z własnych osiągnięć, ale także wpływają pozytywnie na wizerunek swojego kraju.
Reprezentacja poprzez sztukę ma także potencjał do budowania mostów między kulturami. Sztuka jako uniwersalny język może łamać bariery językowe czy różnice kulturowe, umożliwiając zrozumienie i komunikację. Młodzi artyści stają się nie tylko przedstawicielami swojego kraju, ale także pomostami łączącymi różne społeczności i narody.
Młodzi artyści są nie tylko przyszłością sztuki, ale również ambasadorami wartości, jakimi kieruje się ich społeczność.
W sezonie jesiennym do internetowych konkursów "Fundacji Benefis" - "Digi-Form-Art of Culture Caravan" oraz "Star Bridge of the Islands Worldwide" zgłosiło się 767 uczestników z 34 krajów: Azerbejdżan, Bahrajn, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chiny, Cypr, Egipt, Estonia, Finlandia, Indie, Izrael, Włochy, Łotwa, Litwa, Malezja, Malediwy, Mołdawia, Papua Nowa Gwinea, Peru, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Serbia, Republika Południowej Afryki, Hiszpania, Tajlandia, Trynidad i Tobago, Ukraina, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wielka Brytania, USA, Uzbekistan.
Polskę tym razem reprezentowało 75 miast i miejscowości: Adamowizna, Aleksandrów Łódzki, Andrzejów gm. Urszulin, Augustów, Bełżyce, Białystok, Bielawa, Bolesławiec, Bolków, Bukowice, Bukowno, Chojnów, Chrzanów, Ciechanów, Czechowice-Dziedzice, Domaszczyn, Dominów, Gdańsk, Głogów Małopolski, Gorzkowice, Gościeradów, Imielin, Janów Lubelski, Jasło, Jedlicze, Katowice, Kędzierzyn-Koźle, Kielce, Kłomnice, Koszalin, Krosno, Kruszyna, Legnica, Lidzbark Warmiński, Lniska, Lublin, Łagów, Łańcut, Łapy, Łęczna, Łódź, Łuków, Łupianka Stara, Międzyzdroje, Moryń, Nadarzyn, Nowa Ruda, Nowy Targ, Nowy Tomyśl, Opole Lubelskie, Piotrowice Wielkie, Polanica-Zdrój, Poniatowa, Poznań, Przemyśl, Puchaczów, Raciechowice, Równe, Sanok, Skomielna Biała, Sławno, Słupsk, Sosnowica, Strzelce Opolskie, Strzyżów, Suwałki, Szczecin, Świdnik, Tomaszów Lubelski, Tuchola, Turośń Kościelna, Warszawa, Wiżajny, Wólka Rudnicka, Zgierz.
Jury oceniało uczestników indywidualnie w zależności od wieku. Brane pod uwagę dobór repertuaru, umiejętności wykonawców, artyzm, dobór strojów i rekwizytów, ogólny wyraz artystyczny.
Po obejrzeniu nagrań specjalną decyzją Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Jury postanowiono przyznać Grand-Prix w kilku nominacjach osobno.
Konkurs "Digi-Form-Art" ("Karawana Kultury"):
Sirikorn Nokpart - GRAND-PRIX VOCAL PRODUCTION, kat. 10-12 lat
Nauczyciel Pathnitharn Sreeiams, Pitchasilapha Music School, Tajlandia
Michał Kowalczyk - GRAND-PRIX VOCAL STUDIO, kat. 10-12 lat
Instruktor Aneta Dąbska, Aneta Dąbska - Studio Muzyki Rozrywkowej, Polska
Ruben Antunes - GRAND-PRIX VOCAL LIVE, kat. 13-15 lat
Nauczyciel Sergio Fernandes, Sociedade Filarmonica Avelarense, Portugalia
Michał Policht - GRAND-PRIX VISUAL ARTS, kat. 16-19 lat
Nauczyciel Agnieszka Żwirska, Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Nadarzynie, Polska
Rose Dam Roy - GRAND-PRIX PIANO, kat. 10-12 lat
Nauczyciel Kaushik Das, Indie
Justyna Jakima (Clarinet) - GRAND-PRIX MUSIC, kat. 16-19 lat
Nauczyciel prof. Wiesław Brudek, Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. im. Wandy Kossakowej w Sanoku, Polska
Young Ballet Theater - GRAND-PRIX DANCE, kat. 13-15 lat
Nauczyciel Tetyana Kruk, Egipt