ikamien.pl • Niedziela [24.09.2023, 09:00:32] • Szczecin
Kongres Ekonomiczny w Szczecinie: Kierunek Rozwoju Polskiej Gospodarki
fot. rzepkASkrobie
Szczecin gościł wyjątkowe wydarzenie, które zgromadziło licznych przedstawicieli biznesu i samorządu. Dodajmy, że II Baltic Economic Congress został zorganizowany przez Północną Izbe Gospodarczą w Szczecinie. Jedną z atrakcji drugiej edycji Baltic Economic Congress był motywujący powerspeech dr Matusza Grzesiaka.
Panel „Gospodarka Polski w Nowym Świecie” stanowił platformę do wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji w kontekście przyszłości polskiej gospodarki. Organizowany w prestiżowym miejscu, zgromadził renomowanych prelegentów z różnych sektorów gospodarki, którzy dzielili się swoją wizją i rozwiązaniami. Prelegenci to Hanna Mojsiuk, Prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie, Prezes Unii Izb Łaby i Odry, Adam Abramowicz, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców, Krzysztof Kielec, Prezes Zarządu Kostrzyńsko – Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, Bartosz Pawłowski, Wiceprezes mTFI mBank , Mateusz Walewski, Dyrektor Departamentu Badań i Analiz, Główny Ekonomista BGK oraz Łukasz Tarnawa, Główny Ekonomista Banku Ochrony Środowiska.
fot. rzepkASkrobie
Kolejny panel to „Zielona transformacja gospodarki i przemysłu” W ramach tej sekcji, prelegenci wskazywali na kluczową rolę zielonej transformacji w kształtowaniu przyszłości polskiego przemysłu. Mariusz Grab, Wiceprezes Zarządu Grupy Azoty S.A., oraz Prezes Zarządu Grupy Azoty Zakłady Chemiczne „Police” S.A., podkreślili znaczenie zrównoważonej produkcji chemicznej. Tobiasz Imbierski, Prezes Zarządu IMB Power EV, przedstawił perspektywę elektromobilności jako kluczowej gałęzi rozwoju przemysłu. Łukasz Hormański, Członek Zarządu Grupy Mercedes Benz – Mojsiuk, omawiał nowoczesne podejścia w sektorze motoryzacyjnym, skoncentrowane na ekologii.
fot. rzepkASkrobie
Temat „Cyfryzacja i nowe technologie” to dyskusja w kontekście cyfryzacji i nowych technologii, dr Justyna Osuch-Mallett, Profesor ZPSB i Rektor Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu ANS, prezentowała strategie adaptacji do dynamicznie zmieniającego się otoczenia. Sławomir Gołębiewski, Dyrektor produkcji i usług w CitoNet Szczecin, dzielił się praktycznymi doświadczeniami wdrażania innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Robert Florczyk, Konsultant Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, przedstawił rozwój Port Community System w Polsce. Kacper Kłódka, Specjalista ds. marketingu w home.pl, omawiał trendy w dziedzinie usług internetowych i hostingowych.
Następnym tematem do dyskursu był panel „Silna polska marka jako determinant rozwoju”. Wartościowym elementem kongresu była również dyskusja na temat wpływu silnych marek na rozwój gospodarczy. Anna Bańkowska, Członkini Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego, Pomorze Zachodnie, podkreślała rolę regionalnych marek w promocji regionów. Marcin Pawłowski, Prezes Zarządu Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości, dzielił się wizją wsparcia dla polskich przedsiębiorców w budowaniu silnych marek. Agnieszka Wójcikowska, Prezes i współzałożycielka FDomes, przedstawiała przykłady innowacyjnych marek z regionu.