W drugim kwartale tego roku zdalną formę zakupu biletu wybrało już ponad 35% podróżnych Polregio. Według szacunków spółki od stycznia do lipca za pośrednictwem aplikacji mobilnej mPolregio, strony www przewoźnika, videomatów oraz aplikacji oferujących bilety różnych przewoźników (skycash, bilkom, e-podróżnik i koleo) zrealizowano już ponad 19,3 mln przejazdów pociągami Polregio. Udział sprzedaży biletów Polregio w kanałach zdalnych wzrósł ponad trzykrotnie od 2019.
– Jeśli utrzymamy to tempo wzrost do końca tego roku, to w całym 2023 przebijemy barierę 100 mln pasażerów. Wzrost sprzedaży to również zasługa rozwoju zdalnych kanałów sprzedaży – mówi Adam Pawlik, prezes zarządu Polregio S.A. – Widzimy wyraźnie, że wprowadzane przez nas nowe narzędzia zakupu biletów, w tym videomaty, przekładają się na zwiększenie zainteresowania usługami Polregio. Potencjał do wzrostu jest duży. Biorąc pod uwagę wyniki liderów z innych branż w sprzedaży zautomatyzowanej, w tym gastronomicznej czy handlu detalicznego, w przypadku Polregio realne jest osiągnięcie co najmniej 40-50% udziału zdalnych kanałów w najbliższym czasie – dodaje prezes Pawlik.
W tym celu spółka rozwija sieć videomatów, czyli innowacyjnych biletomatów z możliwością połączenia wideo z konsultantem. W tym roku spółka uruchomi 18 dodatkowych urządzeń tego typu, które uzupełnią 10 już funkcjonujących videomatów do sprzedaży. Łącznie do końca roku będzie ich ok. 30, a w 2024 roku sieć videomatów Polregio rozszerzy się o prawie 100 kolejnych urządzeń. Nowe videomaty zostaną rozmieszczone na dworcach – w opolskim, wielkopolskim oraz lubelskim, ale najwięcej z nich stanie na Pomorzu:
– Cieszymy się, że Polregio intensywnie się rozwija i to właśnie w województwie pomorskim w tym roku pojawi się najwięcej nowych videomatów. Partnerskie relacje między organizatorem transportu a przewoźnikiem dają efekt w postaci wymiernej korzyści dla pasażerów kolei regionalnej oraz aglomeracyjnej w województwie pomorskim – mówi Mieczysław Struk, marszałek Województwa Pomorskiego.
– Przypomnę, że w kwestii korzystania z przewozów kolejowych jako region jesteśmy liderem nie tylko w Polsce, ale w Unii Europejskiej. W ubiegłym roku z usług kolei na Pomorzu skorzystało ponad 63 mln podróżnych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Pomorzan zrealizowaliśmy m.in. elektryfikację linii PKM. Podpisaliśmy też w ostatnich miesiącach umowy na zakup niemal 50 nowych pociągów zarówno do obsługi połączeń regionalnych, jak i aglomeracyjnych – dodaje Struk.
Zespół Prasowy POLREGIO