ikamien.pl • Piątek [02.06.2023, 08:33:23] • Kamień Pomorski

Majowa wycieczka na Kretę

fot. Organizator

Tegoroczna  zagraniczna wycieczka zorganizowana dla członków kamieńskiego Stowarzyszenia UTW  z Biura Turystycznego Hubtour zawiodła nas aż na grecką Kretę. Przy okazji jak co roku pojechało z nami wielu mieszkańców miasta i regionu, gdyż piętrowy autokar zabiera aż 74 osoby. Była to fascynująca wyprawa, trudna logistycznie i do bardzo odległego miejsca od Kamienia Pomorskiego - ale było warto! Tego co zobaczyliśmy już nikt nam nie odbierze: egzotyczna grecka Kreta, przepiękne krajobrazy na kolejnych wysepkach, Ateny, Heraklion, Chanja które  też zwiedziliśmy.

Wspaniałe widoki cudowna roślinność, rajski klimat, dużo słońca i ciepła , tak bardzo nam w tym roku brakującego, wynagrodziły nam trudy długiego dojazdu i powrotu do domu. A byliśmy, oprócz kilku dni spędzonych na Krecie, na ślicznej typowo turystycznej wyspie Aeginie, gdzie można kupić najlepsze w Grecji pistacje i zobaczyć Mały Akropol.

Majowa wycieczka na Kretę

fot. Organizator

Na wyspie Spinalonga, gdzie zsyłano osoby zakażone trądem  i na płaskowyżu Lassithi, aby wejść do niesamowitej jaskini Dikte – tam według starożytnych wierzeń narodził się Zeus. W Knossos zwiedzaliśmy Pałac Minosa, byliśmy w najpiękniejszej miejscowości na Krecie – Rethymno oraz w Klasztorze Moni Arkadiou – symbolu walki z Turkami o wolność. Statkiem popłynęliśmy na półwysep Bali by zobaczyć kamienistą plażę Elafonissi z różowym piaskiem, jedną z najpiękniejszych plaż oraz  wdrapaliśmy się na szczyt skały z Twierdzą by móc podziwiać z góry bajecznie kolorową florę.

Oczywiście zaliczyliśmy w Atenach Muzeum i Akropol. Ponieważ Grecja słynie też z bardzo dobrej oliwy, obyliśmy wycieczkę do olejarni, gdzie można było zrobić zakupy oraz nabyć najlepsze pistacje, z których słynie odwiedzona przez nas wyspa Aegina. Na Krecie mieszkaliśmy w   hotelu, z na zewnątrz ładnym zapleczem basenowym. Obsługa była przemiła, jedzenie bardzo dobre i urozmaicone.