Przyznane środki finansowe zostaną przeznaczone na usunięcie i utylizację (demontaż i złożenie na odpowiednim składowisku) wyrobów zawierających azbest zdemontowanych z terenu 21 nieruchomości zlokalizowanych na terenie gminy Wolin. W ten sposób usuniętych zostanie około 64 ton powstałych odpadów niebezpiecznych, co przyczyni się do stopniowej likwidacji negatywnych skutków oddziaływania azbestu na środowisko. Do powyższego programu mógł przystąpić każdy właściciel nieruchomości, który posiada na swojej nieruchomości wyroby zawierające azbest (np. eternit na połaci dachowej) i zamierzał w roku bieżącym wymienić pokrycie dachowe, bądź też rozebrać obiekt oraz spełnił dodatkowe wymagania określone przez WFOŚiGW. W drodze przetargu nieograniczonego wyłoniono wykonawcę zadania i od bieżącego miesiąca do końca listopada tego roku przewidziano wykonanie przedsięwzięcia.
W przyszłym roku, przy dalszej możliwości pozyskania funduszy z WFOŚiGW w Szczecinie, dla zainteresowanych mieszkańców gminy, zostanie ogłoszony nabór wniosków o przyznanie dofinansowania na powyższy cel. Informacja o terminie i zasadach naboru wniosków zostanie zamieszczona na tablicach ogłoszeń i na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Wolinie.