- Posiadanie takich umów zapobiega lub znacznie zmniejsza prawdopodobieństwo wyrzucania śmieci do przydrożnych rowów oraz na tereny leśne – tłumaczy Sebastian Mamzer z Urzędu Miasta.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami tj. ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciel każdej nieruchomość zabudowanej musi mieć zawartą umowę na wywóz śmieci oraz odbiór nieczystości płynnych. Właściciele nieruchomości zobowiązani są posiadać nie tylko zawarte umowy ale również dowody ponoszenia opłat za usługi z tym związane.
- Do urzędu zgłaszają się już osoby potwierdzając posiadanie takich dokumentów lub zawarcie nowych. Ciekawostką mogą być przypadki osób które mimo zamieszkania kilkadziesiąt lat na terenie naszej Gminy nigdy takich umów nie posiadały – mówi Sebastian Mamzer.
Za brak umowy lub dokumentów potwierdzających wykonanie usługi właściciel nieruchomości może zostać ukarany karą grzywny.