Podczas pierwszego posiedzenia (04.04.) dokonano wyboru przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady. Wszystkich członków zapoznano z zakresem działalności i zasadami funkcjonowania. Jest to już IV kadencja Rady, ostatnia miała miejsce w latach 2015-2017. Obecnie kadencja, zgodnie przepisami, będzie trwała już 3 lata.
Do głównych zadań Rady należy m. in. opiniowanie projektów strategii, opiniowanie projektów uchwał i aktów prawa miejscowego dotyczących sfery pożytku publicznego, w tym programów współpracy, wyrażanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania organizacji, udzielanie pomocy i wyrażanie opinii w przypadku sporów pomiędzy organizacjami a administracją publiczną oraz wyrażanie opinii w sprawie zlecania zadań publicznych organizacjom.
Skład golczewskiej Rady powołanej zarządzeniem nr 52/2019 Burmistrza Golczewa z dnia 1 kwietnia 2019 r.:
1. Stefan Sitkowski – Przewodniczący (przedstawiciel organizacji pozarządowej)
2. Aleksandra Lisiczko - Wiceprzewodnicząca (przedstawiciel Burmistrza Golczewa)
3. Maria Chodoń - członek (przedstawiciel organizacji pozarządowej)
4. Agnieszka Piotrowska - członek (przedstawiciel organizacji pozarządowej)
5. Emilia Kwiatkowska - członek (przedstawiciel organizacji pozarządowej)
6. Stanisław Mikuła – członek (przedstawiciel organizacji pozarządowej)
7. Andrzej Swatowski – członek (przedstawiciel Burmistrza Golczewa)
8. Wanda Balbus – członek (przedstawiciel Rady Miejskiej w Golczewie)
9. Bartłomiej Musiał - członek (przedstawiciel Rady Miejskiej w Golczewie)
Zachęcamy wszystkie organizacje pozarządowe działające na terenie naszej gminy do czynnej współpracy z Gminną Radą Działalności Pożytku Publicznego.