ikamien.pl • Środa [01.03.2017, 15:08:41] • Powiat Kamieński

Czekamy na rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody zachodniopomorskiego w sprawie wyboru Zbigniewa Chochołowskiego na wolne stanowisko dyrektora PCPR w Kamieniu Pomorskim

Czekamy na rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody zachodniopomorskiego w sprawie wyboru Zbigniewa Chochołowskiego na wolne stanowisko dyrektora PCPR w Kamieniu Pomorskim

fot. kam

Po dwóch bezskutecznie zgłoszonych interpelacja przez radnego Waldemara Dubrawskiego na sesjach Rady Powiatu Kamieńskiego w sprawie wyboru Zbigniewa Chochołowskiego na wolne stanowisko dyrektora PCPR w Kamieniu Pomorskim to Wojewoda Zachodniopomorski będzie musiał podjąć decyzję w tej sprawie w trybie nadzorczym.

Zarząd Powiatu w Kamieniu Pomorskim zatrudnił pana Zbigniewa Chochołowskiego na stanowisku dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie. Z decyzją zarządu nie zgodził się radny Waldemar Dubrawski twierdząc, że dyrektor nie spełnia warunków, gdyż nie posiada co najmniej 3 letniego stażu pracy w pomocy społecznej.

Radny Waldemar Dubrawski złożył w tej sprawie interpelację na sesji Rady Powiatu w dniu 7 lutego 2017 roku. W dniu 21 lutego 2017 roku radny otrzymał odpowiedź starosty Józefa Malca, którą radny uznał za niezgodną ze stanem faktycznym, bowiem praca obecnego dyrektora PCPR w Powiatowym Zespole do spraw Orzekania o Niepełnosprawności nie jest zatrudnieniem w opiece społecznej. Radny ponownie zgłosił interpelację na sesji w dniu 28 lutego 2017 roku. W odpowiedzi Starosta Kamieński podtrzymał to, co napisał w odpowiedzi na interpelację z 7 lutego 2017 roku.

W tej sytuacji radny Waldemar Dubrawski zwrócił się do Wojewody Zachodniopomorskiego z wnioskiem o wydanie rozstrzygnięcia nadzorczego w tej sprawie. Radny we wniosku stwierdza że: uchwała zarządu została podjęta z istotnym naruszeniem art. 122 ust. 1 ustawy z 14 marca 2004 o pomocy społecznej (t.j. Dz. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.), bowiem doprowadziła do zatrudnienia osoby, która nie spełnia minimalnych wymagań ustalonych dla osób kierujących jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej.
W uzasadnieniu swojego wniosku radny powołuje się na orzecznictwo w podobnych sprawach, cyt.: W orzecznictwie podkreślono przy tym także, że pojęcie „staż pracy w pomocy społecznej” powinno być interpretowane ściśle, jako świadczenie pracy na stanowiskach w podmiotach związanych z bezpośrednim wykonywaniem zadań określonych w ustawie o pomocy społecznej (tak np. wyr.: WSA we Wrocławiu z 18 listopada 2009 roku, IV SA/Wr 428/09; WSA w Gliwicach z 20 maja 2013 roku, IV SA/Gl 196/13, WSA w Gliwicach z 3 czerwca 2014 roku, IV SA/Gl 983/13; wyr. WSA w Gorzowie Wlkp z 28 kwietnia 2016 roku, II SA/Go 206/16).

Zgodnie z art. 79 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym, uchwała organu powiatu sprzeczna z prawem jest nieważna. O nieważności uchwały w całości lub w części orzeka organ nadzoru w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jej doręczenia organowi nadzoru.

No cóż przyjdzie nam jakiś czas poczekać, by się dowiedzieć, kto w sporze: Radny kontra Zarząd Powiatu miał rację?

mzk

Źródło: https://ikamien.pl/artykuly/20887/