ikamien.pl • Czwartek [02.02.2017, 12:09:22] • Polska

„Melanż. Oczekiwania vs. Rzeczywistość”

„Melanż. Oczekiwania vs. Rzeczywistość”

fot. Organizator

10 spotów ostrzegających przed używkami. Ze styczniowych badań firmy Kantar Public (dawniej TNS Polska) wynika, że 90 proc. polskich nastolatków ma za sobą pierwsze doświadczenia z alkoholem, dwie trzecie przynajmniej raz w swoim życiu paliło papierosy, a co trzeci marihuanę i substancje podobne. Jednocześnie co drugi nastolatek żałuje swojego zachowania w trakcie imprezy.

W ramach kampanii powstało 10 spotów wideo, które pokazują, jak w rzeczywistości postrzegane są osoby nadużywające alkoholu, palacze i osoby zażywające narkotyki. Obejrzeć je można na YouTube.

Prezentowane są rzeczywiste oddziaływanie używek na organizm i wizerunek towarzyski, w zderzeniu z wyobrażeniami, co w ostateczności prowadzi do rozczarowania i żenujących zachowań.

Kampania „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość” jest adresowana do młodzieży ich rodziców, opiekunów i pedagogów, dla których przygotowano serię artykułów pomagających m.in. zrozumieć, jak rozmawiać z nastolatkami o używkach oraz jak rozpoznać pierwsze oznaki uzależnienia.

Dodatkowo powstała również strona internetowa www.melanz.tv. Jej głównym elementem jest test „Jakim typem melanżowicza jesteś?” utrzymany w konwencji popularnych quizów rozrywkowych.

Źródło: https://ikamien.pl/artykuly/20621/