Już tylko 2 tygodnie zostały do Dnia Śniadanie Daje Moc i próby ustanowienia nowego światowego rekordu w największej lekcji gotowania zdrowego śniadania. Tymczasem Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bolesława Chrobrego w Szczecinie wygrała konkurs na hasło promujące udział w programie Śniadanie Daje Moc. Uczniowie już 6 listopada spróbują pobić śniadaniowy rekord. Organizator programu - Partnerstwo dla Zdrowia – gorąco zachęca rodziców do zgłaszania szkół swoich dzieci na www.sniadaniedajemoc.pl. Udział
w programie jest bezpłatny.
W szkołach z województwa zachodniopomorskiego trwają już lekcje w Klubach Śniadanie Daje Moc. Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Bolesława Chrobrego w Szczecinie tak zachęcają do przyłączenia się 6.11. do największej w Polsce lekcji gotowania zdrowego śniadania:
Uczniowie mili – nie czekajcie ani chwili, 6 listopada Rekord Guinnessa będziemy bili!
Jesteśmy szkołą, która od 70 lat dba o wychowanie i edukację naszych pociech. Chcemy iść z duchem czasu i promować zdrowy tryb życia, dlatego też przyłączyliśmy się do programu Śniadanie Daje Moc i do próby bicia Rekordu Guinnessa. Mamy doświadczenie w tego typu wydarzeniach, dlatego postanowiliśmy wziąć udział w największej lekcji gotowania zdrowego śniadania. Wiemy, że to wyzwanie bardzo integruje społeczność szkolną, daje dużo radości i angażuje w przygotowania nie tylko nauczycieli, lecz również rodziców. Tym samym mamy nadzieję, że wyróżnimy się jako szkoła nowoczesna i zaangażowana w prawidłowy rozwój dzieci – mówi Małgorzata Juraszek, koordynatorka ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Bolesława Chrobrego.
Czy uczniowie z województwa zachodniopomorskiego zostaną śniadaniowymi rekordzistami? Dowiemy się niebawem. Już 6 listopada punktualnie o godzinie 10:00 w największej lekcji gotowania zdrowego śniadania wezmą udział uczniowie klas 0-3 szkół podstawowych w całej Polsce.
Śniadaniowa edukacja
Nauczyciele biorący udział w programie mogą korzystać z wielu ciekawych, nowoczesnych pomocy dydaktycznych. Dzięki temu lekcje polskiego, matematyki, plastyki, a nawet wychowania fizycznego zostają wzbogacone o elementy nauki o zdrowym odżywianiu. Na dzieci czekają gry, zabawy, konkursy, quizy, wycieczki, eksperymenty i pokazy organizowane na lekcjach. Taka nauka przez zabawę jest najskuteczniejszym sposobem, by kształtować prawidłowe nawyki żywieniowe już od najmłodszych lat. Programowi patronują MEN, Ośrodek Rozwoju Edukacji i Rzecznik Praw Dziecka
Warto zapytać nauczyciela dziecka, czy szkoła przystąpiła już do programu Śniadanie Daje Moc i korzysta z bezpłatnych materiałów dydaktycznych.
Podstawy merytoryczne programu, czyli 12 zasad zdrowego odżywiania, opracował Instytut Matki i Dziecka, jako wytyczne dla rozsądnego odżywiania, które łączy zdrowe nawyki
z przyjemnością jedzenia, tak ważną dla dzieci.
Prawidłowe żywienie jest jednym z najważniejszych warunków, który trzeba spełnić, aby zapewnić dziecku zgodny z jego potencjałem rozwój fizyczny i intelektualny. Partnerstwo dla Zdrowia, koalicja tworzona przez Danone, Biedronką, Lubellę oraz Instytut Matki i Dziecka, już od 2006 r. prowadzi działania przyczyniające się do obniżenia poziomu niedożywienia polskich uczniów – zarówno ilościowego jak i jakościowego.
Program Śniadanie Daje Moc od 5 lat przyczynia się do obniżania poziomu niedożywienia dzieci w Polsce. Dzięki programowi obserwujemy nie tylko wzrost świadomości nauczycieli i rodziców na temat roli śniadania w diecie dziecka, lecz także entuzjazm dla zdrowego odżywiania wśród najmłodszych. W kontekście ostatnich społecznych i medialnych dyskusji o diecie ucznia, możemy stwierdzić, że kluczem do sukcesu naszego programu są kreatywne metody nauczania, które nawet największych niejadków potrafią przekonać do jedzenia zdrowych i pożywnych posiłków.
Ponad 162 000 dzieci objętych tegoroczną edycją programu to dowód, że udaje nam się realizować naszą misję – mówi Ewa Gayny, przedstawicielka Partnerstwa dla Zdrowia.
Program Śniadanie Daje Moc zwiększył wyraźnie zaangażowanie rodziców w żywienie dzieci. Aż 56% nauczycieli biorących udział w programie zauważyło pozytywną zmianę, podczas gdy wśród nauczycieli nie związanych z programem tylko 32% miało takie obserwacje1.
W ocenie nauczycieli rośnie jakość drugich śniadań przynoszonych przez uczniów - niemal połowa nauczycieli uczestniczących w programie zauważyła poprawę jakości śniadań, podczas gdy wśród nieuczestników poprawa nastąpiła w 33% klas. W klasach objętych programem wzrósł odsetek dzieci przynoszących do szkoły śniadania i są one wyższej jakości niż w pozostałych klasach (częściej pojawiają się warzywa i owoce oraz produkty mleczne, rzadziej pączki i drożdżówki).
Zwyczaj wspólnego jedzenia drugiego śniadania w klasie przynosi także inny pozytywny efekt – aż 75% nauczycieli zaangażowanych w program Śniadanie Daje Moc zachęca dzieci, by dzieliły się posiłkiem z kolegami, którzy tego dnia z różnych powodów nie mają nic do zjedzenia.