Po dłuższym milczeniu otrzymaliśmy odpowiedź InPostu na zarzuty naszego Czytelnika, dotyczące niewłaściwego dostarczania listów.
Z zebranych przez nas informacji wynika, że przyczyną był brak odpowiedniej skrzynki odbiorczej umieszczonej w miejscu ogólnie dostępnym, w której doręczyciel InPost mógłby pozostawiać przesyłki – informuje Dział Obsługi Klienta InPost. - Doręczenie utrudniał również fakt, że na terenie posesji w momencie doręczenia znajdowały się trzy psy, które pilnowały nieruchomości.
Korzystając z okazji pragniemy poinformować, że zgodnie z art. 40 ustawy z 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz.U. 2012, poz. 1529) obowiązującej od 1 stycznia 2013 r. oraz §6 Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z 3 kwietnia 2014 r. w sprawie oddawczych skrzynek pocztowych (Dz.U. 2014, poz. 506) właściciele i współwłaściciele nieruchomości są zobowiązani do posiadania oddawczej skrzynki pocztowej, w której doręczyciele operatora pocztowego mogą pozostawić przesyłkę pocztową bądź zawiadomienie o próbie doręczenia przesyłki rejestrowanej – czytamy dalej w przesłanym nam piśmie. – Oddawcza skrzynka pocztowa winna zostać umieszczona przed drzwiami wejściowymi do budynku lub w ogólnie dostępnej części nieruchomości, tak aby osoba doręczająca mogła pozostawić w niej przesyłkę pocztową lub zawiadomienie o próbie doręczenia przesyłki rejestrowanej. Za niedopełnienie tego wymogu może zostać nałożona przez organy administracyjne państwa kara finansowa od 50 złotych do 10 000 złotych.
Pragniemy podkreślić, że doręczyciele obsługujący region gminy dokładają wszelkich starań, by skutecznie doręczać korespondencję – pisze Dział Obsługi Klienta InPost. - Zaznaczamy, że jako doświadczony operator pocztowy stawiamy na wzrost efektywności dostarczanej korespondencji oraz na bezpośrednie dotarcie do adresatów. Zachęcamy administratorów budynków oraz właścicieli nieruchomości do umieszczania odpowiednio zabezpieczonych skrzynek odbiorczych, do których dostęp mają zarówno mieszkańcy, jak i nasi doręczyciele. Pracownicy InPost przechodzą ponadto odpowiednie szkolenia z zakresu sposobu doręczania korespondencji oraz dokładają wszelkich starań, aby dotrzymać określonych procedur. Nasi doręczyciele są także wyżej premiowani za skutecznie doręczoną przesyłkę niż pozostawione awizo. Mają więc wyjątkowa motywację do wzrostu efektywności doręczeń. Ponadto pracują w rejonach doręczeń z nadajnikami GPS, co umożliwia szczegółową weryfikację tego gdzie w danym dniu i o określonej godzinie znajdowała się obsługiwana przez danego doręczyciela przesyłka. Zapisy tras GPS poddawane są szczegółowej weryfikacji, a praca wszystkich służb monitorowana przez jednostki kontroli odpowiadające za nadzór nad procesem doręczania przesyłek. W przypadku wystąpienia zastrzeżeń do usług lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta InPost pod numerem telefonu 0 801 400 100 lub przesłania zgłoszenia na adres reklamacje@inpost.pl. Jesteśmy otwarci na to, aby w sposób elastyczny odpowiadać na zapotrzebowanie lokalnych społeczności. Czekamy więc na wszelkie tego typu sygnały.