Prace przy usprawnianiu infrastruktury torowej (modernizacja nawierzchni kolejowej wraz z modernizacją nawierzchni przejazdów) objęte były projektem kontynuacji modernizacji linii kolejowej 401 Szczecin – Świnoujście. W ramach innego projektu, polegającego na poprawie bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym, w województwie zachodniopomorskim, na stacji Goleniów zakończono modernizację czterech rozjazdów.
Zadanie pn. „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym” zakłada modernizację w całym kraju 697 rozjazdów, w tym 13 skrzyżowań torów wraz z kompleksową wymianą nawierzchni na łącznej długości 30,1 km torów przyległych do rozjazdów oraz wymianę nawierzchni torowej i drogowej na 4 przejazdach kolejowych. Głównym celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu pociągów na liniach kolejowych oraz likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych.
Ponadto, w kwietniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrały wykonawcę budowy nowego i przebudowy istniejącego peronu na linii nr 402 Koszalin – Goleniów. Firma Stan-Led ze Stargardu Szczecińskiego zbuduje nowy peron w miejscowości Żabowo i przebuduje peron w Osinie (gm. Goleniów). Zadanie, które ma zakończyć się w sierpniu br., jest rozszerzeniem projektu modernizacji linii 402 na odcinku Goleniów – Kołobrzeg.